מיצובישי
מלכת שנות התשעים בישראל, מיצובישי, מנסה לחזור למרכז שוק הרכב הישראלי ומשיקה היום, לראשונה בתולדות המותג בארץ, מכונית בסגמנט הסופר מיני העונה לשם ספייס סטאר שתוצע במחיר של החל מ-70 אלף ש'.

בעקבות פריחת נישת רכבי המיני הזולים ותחילת השיווק של גרסאות מוזלות עם גיר ידני לדגמי סופר מיני שונים, בשנים האחרונות סגמנט הסופר מיני זוכה לרנסנס מחודש בישראל.

האפשרות לשים את היד על רכב חדש מהניילונים בגודל שלא מצריך פשרה גדולה מדי בשימושיות ובמחיר מאוד אטרקטיבי הביאה לשינוי בהעדפותיו של הלקוח הישראלי והיום רכבי המיני והסופר מיני תופסים נתח שוק של כ-29 אחוזים לעומת רק כ-14 אחוזים בשנת 2009.

אל מול המציאות הזו, במיצובישי מאמנים כי יש ברשותם קלף מנצח שיוכל לזכות לביקושים ערים הודות לנתונים מרשימים בתחום צריכת הדלק ובעיקר בזכות גרסה אוטומטית שתוצע בתמחור אטרקטיבי של 80 אלף שקלים. 

למרות שמה, הספייס סטאר לא פורצת דרך או עתידנית בעיצובה החיצוני ובתא הנוסעים שלה, אך מציעה יעילות גבוהה עם תכנון אווירודינמי מתקדם המאפשר לה להציג מקדם גרר נמוך במיוחד למכונית בגודל כזה עם נתון של 0.27-CD ומשקל העצמי של רק 845 ק"ג המדגיש שבמיצובישי הושקע מאמץ רב בתחום זה.

מיצובישי
כניסה ראשונה של מיצובישי לסגמנט הסופר מיני הצומח

הנתונים הללו בשילוב אופציה לבחירה בין צמד מנועי שלושה צילינדרים – 1 ליטר המפיק 71 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים ידנית או 1.2 ליטרים המפיק 80 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה מאפשרים לספייס סטאר להציג צריכת דלק מרשימה למדי עם נתון רשמי משולב של 25 קילומטרים לליטר בגרסה הידנית ו-23 קילומטרים לליטר בגרסה האוטומטית. שתי הגרסאות מדורגות בקבוצת זיהום 2 הנמוכה במדד המיסוי הירוק.

כצפוי הביצועים של הקטנטונת של מיצובישי אינם מסעירים במיוחד והגרסה הידנית תגיע למהירות תלת ספרתית בתוך 13.6 שניות ולמהירות מרבית של 172 קמ"ש ואילו הגרסה האוטומטית המצוידת בגיר רציף ומנוע בעל נפח גדול יותר תציג 100 קמ"ש בספידומטר בתוך 12.8 שניות ותגיע למהירות של 173 קמ"ש.

המימדים של הספייס סטאר קומפקטים למדי ביחס למתחרות עם אורך כללי של 3.7 מטרים ורוחב של 1.65 מטרים אך בסיס גלגלים גדול יחסית לסגמנט של 2.45 מטרים מבטיח מרווח ראוי לנוסעים אם כי תא מטען קטן יחסית בנפח של 235 ליטרים. רדיוס הסיבוב בין מדרכות קטן במיוחד ועומד על רק 4.5 מטרים.

רמת האבזור בגרסה הידנית הנקראת Invite, שתעלה כאמור 70 אלף שקלים, כוללת 6 כריות אוויר, מערכת start&stop, מערכת בקרת יציבות, ספוילר אחורי, מחשב דרך, תאורת יום קבועה, צמד חלונות חשמליים, שקע 12 וולט ומערכת שמע קוראת MP3 ועם כניסת USB ושני רמקולים בהתקנה מקומית.

מיצובישי
הממדים החיצוניים מצומצמים אבל המרחב הפנימי מכובד

רמת האבזור בגרסת ה-1.2 האוטומטית נקראת Instyle, תעלה כאמור 80 אלף שקלים, וכוללת בנוסף מראות וידיות בצבע הרכב, שמשות כהות, מערכת עזר לזינוק בעליה, חיישני גשם ותאורה אוטומטיים, 4 חלונות חשמליים ומערכת שמע מקורית עם תמיכה ב-MP3, כניסות USB ו-AUX ו-4 רמקולים.

דן אורנשטיין סגן נשיא כלמוביל ציין "מדובר בכניסה חדשה של מיצובישי לקטגוריית הסופר מיני ובבשורה אמיתית בתחום צריכת הדלק, הספייס סטאר היא עוד צעד בכיוון שהתחיל עם האאוטלנדר החדש להצגת מנועים סופר חסכוניים המאפשרים גם בתנאי אמת להשיג צריכת דלק נמוכה משמעותית מהמקובל לרכבים בגודל דומה", אורנשטיין הדגיש כי " אנו מאמינים שהחבילה שבנינו המציעה ללקוח הישראלי הצעה אטרקטיבית ביותר, בין אם בגרסה הידנית או האוטומטית, בשילוב צריכת הדלק הנמוכה, יהפכו את הספייס סטאר לאחד הדגמים המובילים בסגמנט."

מיצובישי
מיצובישי ספייס סטאר -ידנית ב-70 אלף, אוטומטית ב-80

>> מבחן דרכים: פיג'ו 208 החדשה