אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן (צילום: נעם וינד)
מסתבר שגם אוהבי אלפא רוצים לפעמים לתת ליד ימין מנוחה|צילום: נעם וינד
עם ישראל אוהב שעושים לו את זה באופן אוטומטי ולמרות רנסנס מסוים לחזרה של יד ימין לפעילות, כפי שדיווחנו כאן לפני מספר ימים, הרוב המוחלט של המכוניות הנמכרות כאן מצוידות בתיבת הקסמים הזו שבוררת את ההילוכים בעצמה. עם זאת, אלפא רומיאו הוא אחד ממותגי הרכב היחידים ששמר במשך השנים, גם בישראל, על נאמנות לתיבת ההילוכים הידנית כשמרבית המכוניות שנושאות את סמל החברה שנמכרו כאן היו מצוידות בתיבת הילוכים ידנית.

החברה אמנם מציעה מזה שנים את אופציית הסלספיד הכוללת גיר רובוטי חד מצמדי אך בעוד שהתפעול הידני שלו מצוין במצב אוטומטי, כמו תיבת חד מצמדיות אחרות, ההעברות שלו מעט מטלטלות.
בכל מקרה, מאז שפולקסווגן הציגה לפני מספר שנים את התיבה הרובוטית כפולת המצמדים שלה המשלבת את הנוחות של תיבה אוטומטית והביצועים של תיבת הילוכים ידנית, גם ביבשת הישנה שבדרך כלל שמרה נאמנות לגיר הידני נרשמה עליה משמעותית בדרישה לתיבה אוטומטית וכך בעקבות קונצרן פולקסווגן מרבית יצרניות הרכב החלו לפתח תיבות העברה משוכללות שכאלו.

קונצרן פיאט החל את פרויקט הפיתוח בשנת 2007 ובחלוף שנתיים וכמה מאות מיליוני יורו של השקעה הציג את תיבת ה-TCT (ראשי תיבות ל-Twin Clutch Transmission) עם שישה יחסי העברה, אפשרות לתפעול ידני עם מנופים בשני צדי ההגה ופעולה חלקה ומהירה.

לפני כשנה התיבה עשתה עליה לציון בגרסה האוטומטית של המיטו הקטנה וכעת אנו מתבשרים שגם אחותה המשפחתית, הג'ולייטה, מוצעת בישראל עם אופציה כפולת מצמדים אוטומטית.

הגרסה האוטומטית של הג'ולייטה תגיע כשהיא משודכת למנוע מוגדש בנפח 1.4 ליטרים מסדרת מולטיאייר המפיק 170 כ"ס. השילוב עם התיבה האוטומטית כמעט ולא פגם בביצועים וכדי לסיים את המיאוץ הקלאסי למאה קמ"ש נדרשים לה 7.9 שניות (עשירית שנייה יותר מאשר לגרסה הידנית). המהירות הסופית זהה בשתי הגרסאות ועומדת על 218 קמ"ש.

אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן (צילום: נעם וינד)
יפה ועכשיו גם אוטומטית|צילום: נעם וינד

באופן מפתיע לטענת אלפא נתוני צריכת הדלק של הגרסה האוטומטית טובים מאלה של הגרסה הידנית זאת בשל שילוב של מערכת Start & Stop המכבה את המנוע בעת עמידה.

הג'ולייטה האוטומטית, כמו כל יתר הגרסאות של הדגם, תצויד בבורר DNA המאפשר לברור בין 3 מצבי נהיגה שונים. המכונית תוצע ב-3 רמות גימור שונות במחירים של החל מ-170 אלף שקלים.

ניר בן שלמה, מנהל מותג אלפא רומיאו, "הג'ולייטה בגרסה האוטומטית מאפשרת לנו להגיע לקהלי יעד חדשים ועוד לפני הגעתה לארץ כבר נרשמו לה למעלה מ-50 הזמנות. כיום, אלפא רומיאו יכולה להציע לצרכן הישראלי שלל רכבים כשבכולם קיימת גם אופציה לתיבה אוטומטית במגוון רמות המחיר". 

 >> האחות הלוהטת: ג'ולייטה תלתן ירוק במבחן דרכים