יונדאי i30 סטיישן (צילום: מולי גומא)
צילום: מולי גומא
בשנים האחרונות מכוניות עם גיר ידני הצליחו לתפוס נתח שוק מרשים במגזר המיני והסופר מיני, אך בסגמנט המרכזי בשוק הרכב הישראלי - סגמנט המשפחתיות, למרות שוויתור על תיבת הקסמים ובחירה בגיר ידני מוזילה את עלות הקניה בעשרים אלף שקלים בממוצע, נפח המכירות של משפחתיות מבוקשות כמו פורד פוקוס ויונדאי i30 בגרסאותיהן הידניות היה עד כה נמוך למדי.

עם זאת, "כלמוביל" יבואנית יונדאי החליטה להתחיל לשווק גם את גרסת הסטיישן למשפחתית שלה, ה-i30CW, עם גיר ידני ובצירוף תג מחיר אטרקטיבי של 105 אלף שקלים ההופך אותה למשפחתית הסטיישן הזולה בישראל.

מלבד תיבה ידנית עם שישה הילוכים המחליפה את זאת האוטומטית, יחידת הכוח בנפח 1.6 ליטר המפיקה 135 כ"ס מפנה את מקומה ליחידה צנומה יותר המסתפקת בנפח 1.4 ליטר והספק של 100 כ"ס. עם זאת, בשילוב מערכת Stop&Go המכבה את המנוע בעמידה הגרסה הידנית מציגה נתון צריכת דלק מרשים למדי של 17.8 קילומטר לליטר, 3 קילומטר יותר מהנתון של האחות האוטומטית ואף נתון טוב משמעותית מה-15.5 הקילומטר לליטרים שמנפקת הפוקוס טורר (סטיישן) הידנית, המתחרה העיקרית, היקרה מהיונדאי בתשעת אלפים שקלים.

פרט לכך, גם בדירוג קבוצת זיהום האוויר יורדת הגרסה הידנית לקבוצה 3.
מבחינת אבזור, ה-CW הידנית מגיעה עם מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה ובולוטות' מובנה, מחשב דרך ולא פחות מ- 7 כריות אוויר.

ביונדאי מקווים, בדומה לסגמנט המיני והסופר מיני בו הגיר הידני זכה כבר ללגיטמציה מלאה, כי בצירוף מחיר אטרקטיבי גם בסגמנט המכוניות המשפחתיות הגיר הידני יהפוך להיות רלוונטי ואולי אפילו יכנס לשוק ציי הרכב, בתקופה בה המצב הכלכלי שלא נראה ורוד במיוחד.

>> האחות האוטומטית: i30CW במבחן דרכים

יונדאי i30 סטיישן (צילום: מולי גומא)
הגרסה הידנית מציעה אפשרות לחסוך 22 אלף שקלים |צילום: מולי גומא