ה-GL, רכב הפנאי-שטח הגדול של מרצדס, מגיע לישראל אחרי מתיחת פנים מקיפה. ה-GL המחודש הוצג בתערוכת ניו יורק לפני כשנה. עיקר השינוי מבחינה עיצובית כולל חזות דינמית ופחות מרובעת מבעבר המיישרת קו עם שפת העיצוב המחודשת של היצרן. כמו כן, תא הנוסעים המכיל כבעבר 7 מקומות ישיבה עבר עדכון נרחב.
המידות של ה-GL המחודש נשארו כמעט זהות לאלה של הדגם היוצא, אולם הוא השיל כ-50 ק"ג ממשקלו.
יחידות הכוח שיגיעו לארץ כוללות מנוע טורבו דיזל, 6 צילינדרים, בנפח 3.0 ליטר עם 258 כ"ס ב-GL350 ומנוע V8, טווין טורבו בנזין, בנפח 4.7 ליטר עם 435 כ"ס ב-GL500.
שני המנועים מחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית עם 7 יחסים השולחת את הכוח לכל ארבעת הגלגלים.
חבילת השטח, הכוללת בדגם החדש הילוך כוח ובורר מצבי נהיגה (אוטומטי, שני מצבי שטח, שלג וגרירה) ומתלים מתכוונים המעניקים מרווח גחון דינמי של עד 30.6 ס"מ תוצע כאופציה בשונה מהדגם הקודם בו היא הגיעה כסטנדרט.
רמת הגימור פרימיום הבסיסית כוללת מושבי עור, חלון שמש, מפתח חכם, בקרת אקלים עם שלושה אזורים, דלת תא מטען חשמלית, מערכת חניה אוטומטית, חיישני אור וגשם, בלם יד חשמלי, חישוקים קלים בקוטר 19", מתלי אוויר ועוד.
רמת הגימור AMG - בתמורה ל-60 אלף שקלים נוספים - כוללת פגושים שונים, חישוקי 21, נעילת וואקום לדלתות, שורת מושבים שלישית מתקפלת חשמלית, טווח תאורה דינמי לפנסים, התראה על סטייה מנתיב ושטחים מתים וכו'.
בעקבות הטלטלה שעבר שוק הפרימיום לפני כשנה וחצי עם המעבר של זיכיון ב.מ.וו לידי דלק מוטורס והמעבר למדיניות לפיה תג המחיר הרשמי אמור לשקף גם את המחיר בפועל, גם במרצדס מיישרים קו ומציעים את גרסת הבסיס במחיר נמוך בכ-150 אלף שקלים לעומת המחיר של הדגם הקודם.
עם זאת, עדיין, עם תג מחיר של 650 אלף שקלים ל-GL350 ו-800 אלף ש' ל-GL500, נראה שה-GL ישאר נחלתם הבלעדית של האלפיונים.
תג המחיר הגבוה, אגב, לא הרתיע את היזמים של מלון וולדורף אסטוריה היוקרתי שמוקם בימים אלה בירושלים וצפוי להיפתח בקיץ הקרוב, שהזמין לא פחות מ-10 יחידות על מנת להסיע את אורחיו המכובדים משדה התעופה בן גוריון למלון.