קצת יותר משנה לאחר השקת הדור השלישי של הלאון, המשפחתית הקומפקטית מבית סיאט עושה עליה ונוחתת בישראל עם תג מחיר של החל מ-114,400 שקלים לגרסה הידנית ו-123,400 לאוטומטית.
על אף שגם בשני דורותיה הקודמים הלאון הייתה מכונית מוצלחת למדי שהעניקה תמורה טובה ביחס למחיר, היא מעולם לא נמכרה במספרים גדולים במיוחד בשוק הישראלי, בוודאי לא ביחס לאחותה הקטנה, האיביזה, שזוכה לביקושים ערים ביותר.
עם זאת, הרבה השתנה מאז שהושק הדור השני בארץ וממותג זניח כיום סיאט נהנית ממעמד מכובד בשוק הישראלי עם הובלת קטגורית הסופר מיני בקרב לקוחות הפרטיים וקרוב ל-6,000 רכבים חדשים עם סמל המותג שעלו על כבישי הארץ בשנה שעברה. כעת, כך מקווים באולם התצוגה בהרצליה פיתוח, גם הלאון החדשה תהפוך לסיפור הצלחה.
לכאורה יש לה את הכלים לכך. הלאון בדורה השלישי נוטשת את המראה המעוגל שהיה אופייני לה בשני הדורות הראשונים לטובת מראה מחודד יותר וזוויתי המזכיר מאוד את זה של אחותה הקטנה והמבוקשת.
החזית של הלאון כמעט זהה לחזית מתוחת הפנים של האיביזה וגם בצדודית קשה שלא להבחין בדמיון עז בין צמד האחיות הלטיניות שחולקות קו חלונות כמעט זהה ושימוש בצמד קימורי פח א-סימטריים היוצרים עניין בקווי המתאר. במציאות ניתן לציין שקימור הפח האחורי בלאון בולט יותר ובנוסף בתי הגלגלים שלה מעט תפוחים מאלה שבאיביזה ומעניקים לה חזות אגרסיבית יותר.
מתחת למעטפת הלאון כמו הגולף, האודי A3 והסקודה אוקטביה החדשות עושה שימוש בפלטפורמה המודולרית החדשה, MQB של פולקסווגן, המציעה את המילה האחרונה מבחינת איכות ומעניקה גמישות רבה בהתאמת מכלולים שונים מהמלאי האדיר שברשות הקונצרן.
בדומה לעיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים שונה מאוד מזה של הלאון היוצאת ומציג חומרים מאיכות גבוהה ועיצוב נאה אם כי מעט שמרני. עם זאת יש לציין שתא הנוסעים נראה ומרגיש מעט פשוט ביחס לקבינות של הגולף וגם של האוקטביה החדשות.
ברמת גימור Style - חמש דלתות עם מנוע 1.2 ליטר טורבו המפיק 105 כ"ס ומשודך לגיר ידני עם שישה הילוכים או לתיבת DSG אוטומטית בעלת שבעה הילוכים (114,400 שקלים לגרסה הידנית ו-123,400 לאוטומטית).
ברמת גימור FR הגבוהה יותר - שלוש דלתות עם מנוע 1.4 ליטר טורבו המפיק 122 כ"ס וגיר ידני בן שישה הילוכים (128,400 שקלים) וכן במרכב שלוש או חמש דלתות בגרסה הבכירה, עם מנוע 1.8 ליטר טורבו המפיק 180 כ"ס ומשודך לתיבת DSG עם שבעה הילוכים (157,400 שקלים ל-3 דלתות, 159,400 ל-5 דלתות).
לדברי גל מזור, מנהל חטיבת סיאט בצ'מפיון מוטורס, "הלאון החדשה מביאה איכות, ביצועים וטכנולוגיה מסגמנטים גבוהים יותר לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות, והינה הדרך הכיפית והדינמית ביותר שאפשר לנהוג היום במשפחתית בישראל".
"אנו מאמינים כי ה- Leon צעד נוסף וחשוב באסטרטגיית הצמיחה של סיאט בישראל", הוסיף מזור.
>> מבחן דרכים: סיאט לאון החדשה