עד היום בעיקר הצטלמנו לצידן בעת טיול מעבר לים אבל עכשיו, באיחור של כמה עשרות שנים טובות, הן כאן: פרארי ומזראטי בישראל ולמעשה כל אחד ואחת מכם יכול להיכנס לסוכנות החדשה בתל אביב ולהזמין את החלום המוטורי שלו, כמובן בתנאי שתזרים המזומנים מאפשר לו לשים על הכביש סכום בו ניתן לקנות כאן דירה לא רעה.

מכיוון שלצערנו אנחנו לא במצב כזה, ניצלנו את אירוע ההשקה המקומי כדי לשטוף את העניים, לפגוש לשיחה את סגן נשיא פרארי העולמי וכן, גם לצאת לנסיעת מבחן קצרה באחד התוצרים המרשמים ביותר של החברה עם סמל הסוס הצוהל בשנים האחרונות - הפרארי 458.

סגן נשיא המותג הנחשק הנריקו גלייארה מסביר שמכוניות החברה לא הגיעו עד כה לישראל בעיקר בגלל שפרארי היא יצרנית קטנה מאוד המייצרת בסך הכל כ-7000 מכוניות בשנה ובחברה העדיפה  להתמקד בשווקים עם פוטנציאל מכירה רחב יותר.
אבל בשנים האחרונות החברה החלה להבחין שגם בשוק הישראלי יש לקוחות שמגלים עניין רב במכוניות המותג. זאת על אף שבישראל, מעבר לעלות הגבוהה של הרכבים, למחיר הסופי מתווסף עוד מרכיב משמעותי ביותר בדמות מיסוי גבוה במיוחד הגורם לכך שמחירי פרארי ומזראטי כאן הם הגבוהים באירופה.

בישראל מכוניות פרארי ימכרו במחירים של החל מ-1.6 מיליון שקלים לדגם הקליפורניה ועד יותר מ-2.3 מיליון שקלים לדגם ה-FF לפני תוספות.

"עם מיסוי גבוה כזה אין ספק שלנו בתור יצרן" מסביר גלייארה "יש פחות הזדמנויות מכירה בשוק, אבל מצד שני זה נותן לנו אפשרות להדגיש שלמעשה כל מי שרוכש מכונית פרארי תורם, באמצעות המיסוי, לחברה ולקהילה סכומי כסף גבוהים מאוד שיכולים לשמש למטרות אחרות"

פרארי 458
ישראל קטנה על הביצועים של המכונית המדהימה הזו

היינו יכולים להמשיך לשוחח עוד ועוד עם סגן הנשיא אבל כשאדמונית לוהטת ממתינה לנו מעבר לפינה החלטנו שאין ספק שהגיע הזמן לצאת לדרך.

הפרארי 458 הוצגה בשנת 2009, היא מצוידת במנוע מרכזי עם 8 צילינדרים המפיק 562 כ"ס וביצועים מסמרי שיער כמו האצה למאה קמ"ש בתוך 3.4 שניות ומהירות מקסימאלית של 325 קמ"ש. אבל ה-458 היא הרבה יותר מסתם נתונים מרשימים בקטלוג, מדובר במכונית עם נוכחות של יצירת אומנות שאף אחד לא יכול להישאר אדיש אליה, גם לא משטרת התנועה שעוצרת אותנו לבדיקה שגרתית.

לביצועים המדהימים, הנוכחות המהפנטת נוסף בעת נסיעה גם צליל מנוע משכר הפועם ממש מאחורי צמד המושבים.

בניגוד לעבר בו שימוש במכוניות על אקזוטיות הצריך ידע מיוחד וויתור על שימושיות ונוחות, ה-458 מתגלה, במפתיע, כמכונית שקל להתרגל אליה ומכונית רב גונית מספיק המאפשר גם התנהלות מנהלית

ניסיון קצר לבחון, מבלי לאבד את הרישיון, את יכולותיה האמיתיות של ה-458 במסלול הנהיגה בכוכב יאיר בהחלט מעורר בנו הרבה חשק אבל גורם לנו גם להבין שהכל כאן בארץ קצת קטן למידותיה של המכונית המדהימה שבתכנונה השתתף גם נהג הפורמולה 1 האגדי מיכאל שומאכר ועולה כאן החל מ-2 מיליון שקלים.

 

>> טירוף אמריקאי בידיים ישראליות – קדילאק CTS-V במבחן