סיאט מי - seat mii (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד
שבועיים לאחר שסקודה השיקה בישראל את ה"סיטיגו" – אשר הצטרפה לסוזוקי אלטו הותיקה במשבצת "המכונית הזולה בישראל" הצד הדרומי של סקאלת המחירים מקבל חיזוק נוסף, הפעם מבית סיאט, עם הגעתה של ה-Mii לכבישי מע"צ.

הסיאט Mii היא למעשה אחות תאומה לסקודה סיטיגו ופולקסווגן אפ! שנוצרו ביחד כחלק מפרויקט משולש של קונצרן פולקסווגן המסמן את חזרתה, לאחר היעדרות של שנים רבות, של יצרנית הרכב הגדולה באירופה לסגמנט הקטנטנות.

בדומה לסיטיגו של סקודה, גם הסיאט Mii תגיע לארץ כשהיא מצוידת כסטנדרט במערכת בטיחות מהפכנית שעד כה ניתן היה למצוא רק ברכבי יוקרה, המסוגלת לבלום במהירות עירונית את הרכב בעת חירום באופן אוטומטי כדי למנוע תאונה. בנוסף, ה-Mii מצוידת ב-4 כריות אוויר ובציון מקסימאלי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של NCAP.


צפו: אנו בוחנים את הסיאט הקטנה

מבחינת מימדים עם אורך של 3.54 מטרים, ה-Mii היא אחת המכוניות הקטנות בסגמנט הקטנטנות אך בסיס הגלגלים העומד על 2.42 מטרים מאפשר לה, ביחד עם נתון רוחב של 1.64 מ', להציג את אחד מתאי הנוסעים המרווחים בנישת הקטנטנות. עם זאת, בהתאם לתנאי הרישיון, הוא מאפשר לאכלס רק 4 נוסעים.

המיני הספרדית תגיע לארץ ברמת גימור אחת ותכלול בין היתר תא נוסעים שיציע, לצד פלסטיקה קשה אך איכותית ודיפוני דלתות חלקיים החושפים לא מעט משטחי פח, גם נעילה מרכזית, חלונות חשמליים קדמיים, הגה כוח חשמלי, מדבקות אופנתיות לאורך הרכב ומערכת שמע MP3 עם 6 רמקולים וכניסה לנגנים. 

בניגוד למקובל בסדרות דגמים אחרות של הקונצרן המתבססות על אותן פלטפורמות ומכלולים אך נהנות מעיצוב שונה וזהות עצמאית, במקרה של ה-Mii, הסיטיגו והאפ! מדובר בתאומות כמעט זהות שההבדלים ביניהן מסתכמים בשינויים קלים בעיצוב החזית ובכיול המתלים.

סיאט מי - seat mii (צילום: נעם וינד)
נוחות הנסיעה טובה למדי|צילום: נעם וינד

האחות הספורטיבית והשובבה 

סיאט מי - seat mii (צילום: נעם וינד)
שלושה צילינדרים, ליטר אחד ו-75 כ"ס |צילום: נעם וינד
בשל כך, ולמרות שבישראל לא פעם דגמים שונים של מותגי קונצרן פולקסווגן מתחרים אחד בשני, הוחלט שבעוד שהסיטיגו תכוון בעיקר לשימושיות ופרקטיות ותגיע רק בגרסאות 5 דלתות, ה-Mii תנסה לפנות לקהל צעיר ושובב יותר ויושם דגש מיוחד על שיווק, לראשונה בסגמנט הקטנטנות, של גרסת 3 דלתות.

יתרה מזאת, כדי ליצוק תוכן בתדמית הצעירה והדינמית, בשלב זה ה-Mii תגיע לארץ רק בגרסת המנוע החזקה יותר המפיקה ממנוע שלושת הצילינדרים בנפח ליטר 75 כ"ס.

המכונית תוצע בגרסאות ידניות או רובוטיות אוטומטיות ותציע ביצועים סבירים ביחס לסגמנט עם האצה למהירות תלת ספרתית ב-13.2 שניות (13.9 באוטומטית) ומהירות מרבית של 171 קמ"ש.

חשוב מכך, כמי ששמה את סעיף עליות האחזקה בפרונט, ה-Mii מציגה נתון צריכת דלק רשמי מרשים של 21.2 קילומטרים לליטר.

ה-Mii תוצע בארץ ב-4 גרסאות בתצורת מרכב של 3 ו-5 דלתות.
המחירים יתחילו ב-61,900 שקלים לגרסת 3 הדלתות הידנית, בתווך יוצעו גרסת 5 הדלתות הידנית וגרסת 3 הדלתות האוטומטית במחירים של 64 ו-67 אלף שקלים בהתאמה ואילו גרסת 5 הדלתות האוטומטית תהיה היקרה בהיצע ותעלה 68,900 שקלים.

סיאט מי - seat mii (צילום: נעם וינד)
מראה צעיר וגימורים איכותיים |צילום: נעם וינד

 הנחה ומתנה לכבוד ההשקה 

לכבוד ההשקה של הקטנטונת הספרדייה גרסת הכניסה של ה-Mii תוצע במבצע מיוחד ובהנחה של 2,000 שקלים ממחיר המחירון הרשמי, מה שמציב אותה, עם תג מחיר של 59,900 שקלים, מינוס 2 דלתות ופלוס 15 כ"ס מתחת למכסה בקו אחד עם קרובת המשפחה הצ'כית מבחינת המחיר.

בנוסף להנחה רוכשי הרכבים בתקופת ההשקה יקבלו גם זוג אוזניות מקוריות מדגם סטודיו מבית ליין מוצרי השמע של הראפר המפורסם דר' דרה ששוויים עומד על לא פחות מ-1,400 שקלים.

סיאט מי - seat mii (צילום: נעם וינד)
ה-Mii אמנם לא מהירה במיוחד אבל מעניקה תחושה זריזה ודינאמית |צילום: נעם וינד

לקראת סיומה של שנה מוצלחת ביותר מבחינתו של מותג סיאט בישראל עם צפי למסירת כ-6,000 רכבים בשנת 2012, גל מזור, נהל המותג הספרדי בצ'מפיון, בהחלט נשמע אופטימי: "ה- Mii תאפשר לסיאט להמשיך בתנופת הצמיחה ולהגיע לקהלים נוספים. כבר היום, עם שני דגמים בלבד, סיאט ישראל מציגה גידול של כאלף אחוזים לעומת שנת 2008". מזור אף מוסיף ומציין כי " סיאט הינו מותג הפונה והמתאפיין בקהל צעיר וה-Mii  משתלבת בדיוק באופי הזה".

>> מבחן דרכים סיאט Mii

סיאט מי - seat mii (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד