אין תמונה
מקדימה היא נראית לא יותר מגרסה אגרסיבית ל-308

פיג'ו RCZ, מכונית ספורט קופה 2+2 המציגה עיצוב אנרגטי ומופגן עם ניחוחות של שיק צרפתי ועיצוב ספורטיבי, מגיעה לישראל!

במשך מספר שנים פיג'ו התלבטה האם דגם בעל לוק ספורטיבי מובהק יכול לתרום לתדמית ולמכירות החברה. לקראת תערוכת פרנקפורט בשנה שעבר הוחלט "ללכת על זה" וכך נולדה הRCZ דגם קופה בעל לוק ספורטיבי מובהק המבוסס על פלטפורמת הפיג'ו 308.

יפה מצרפת 

אין ספק שמבחינת עיצוב הצליח להם בפיג'ו. אמנם קדמת המכונית מזכירה בעיקר גרסה תפוחה לפרונט של ה308, אבל מה שמתרחש מעבר לקו המנוע הוא כבר חגיגה עיצובית. הפרט אולי הייחודי ביותר ב RCZ, הוא גג הקופה המשתפל נמוך אל עבר חלקה האחורי של המכונית, כשממבט מאחור אפשר להבחין בשני קימורים בצורת בועה בחלקו האחורי שממשיכים גם לחלון אחורי בעל צורה דו קימורית.

מקו המותניים הקדמי,מהחלון לגג וחזרה לחלקו האחורי, עולות שתי קשתות אלומיניום המעניקות אלגנטיות מצד אחד ומבנה קשוח מאידך במחוזות קופה 2+2.

אין תמונה
מהצד היא כבר יפה אמיתית

רק יפה או גם נותנת בראש?

לארץ, בשלב זה, יגיעו שלוש אופציות לדגמים כשכולם מבוססים על מנוע ה1.6 ליטרים הכה אהוב על הקונצרן ופותח בשיתוף ב.מ.וו העושה בו שימוש במיני.

הגרסה הבכירה, בעזרת טכנולוגיה מתקדמת ומנוע בשילוב מגדש טורבו דו שלבי המפיק 200 כ"ס, מתגאה גם בפליטת מזהמים נמוכה של 165 גק"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 יחסי העברה והביצועים לא רעים עם האצה למאה בתוך 7.6 שניות ומהירות מרבית של 231 קמ"ש. מחירה של גרסה זו יעמוד על 234,990 שקל.

בנוסף הRCZ מוצעת גם בשתי גרסאות מעט פחות חזקות של אותו המנוע, המוכרות לנו ממכוניות כמו הפיג'ו 3008 והסיטרואן C4 פיקאסו, עם מגדש טורבו סטנדרטי והספק של 156 כ"ס כשללקוחות תהיה אופציה לבחור בין תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. בגרסה הידנית המכונית תאיץ למאה קמ"ש בתוך 8.2 שניות ותגיע למהירות מרבית של 214 קמ"ש. מחירה יעמוד על 189,990 שקל.

מחיר גרסת 6 ההילוכים הרובוטית-אוטומטית יעמוד על 199,990שקל, היא תאיץ למאה קמ"ש בתוך 9 שניות ותגיע למהירות מרבית של 212 קמ"ש.

מערך המתלים המבוסס על הפלטפורמה המוצלחת של ה308 הוקשח ועבר כיול מחדש ל RCZ בדגש על אחיזה גבוהה וחדוות ניהוג ותקשור עם הנהג.

מול ה308 ה RCZ התרחבה ב5.5 ס"מ בסרן הקדמי, 7.2 ס"מ בסרן האחורי והונמכה ב2 ס"מ. על עצירתה הופקדו 4 בלמי דיסק גדולים בקוטר מרשים של 34 ס"מ קדימה ו29 ס"מ מאחור. כדי לאפשר שימוש בקוטר גדול זה תגיע ה RCZ נעולה בג'נטים בקוטר של 18 אינץ'.

בשלושת הדגמים הRCZ תציע אבזור נדיב ושלל מערכות מתקדמות. התחרות המרכזית שלה בשוק המקומי תהיה מול המיני של ב.מ.וו איתה היא חולקת את אותו המנוע, הגרסאות הבכירות של המיטו של אלפא וכמובן השירוקו המוחצנת שתזכה מעתה למתחרה רצינית על תשומת לבם של האנשים בכבישים.

אין תמונה
מאחור כבר מדובר ביצירת אומנות

>> המתחרה פולקסווגן שירקו (מול גולף GTI) במבחן