כחצי שנה לאחר שהושקה בתערוכת ז'נבה, המשפחתית של המותג הצ'כי של קונצרן פולקסווגן עושה עליה ונוחתת בחמסין הישראלי עם תג מחיר של החל מ- 132 אלף שקלים.
כצפוי, הדור השלישי של הסקודה אוקטביה המצליחה, ש-3.7 מיליון יחידות ממנה נמכרו ברחבי העולם מאז שנת 1996, אינו מציג עיצוב מפתיע או פורץ גבולות והאוקטביה החדשה שומרת על תצורת הסדאן –חמש דלתות (שיש המכנים נוצ'בק) ודומה בעיקר לשני הדורות שקדמו לה. עם זאת, למרות שמרחוק רבים יתקשו להבדיל בין האוקטביה החדשה לזו המוכרת, מבט מעט מעמיק יותר יאפשר לראות שהיא פחות מסורבלת מבעבר ובין היתר כוללת פרונט נאה עם פחות סרח עודף לפני הגלגלים, פנסים צרים המשלבים תאורת לד, סבכה דומיננטית ומעוצבת, כונס אוויר רחב המשתלב עם פנסי הערפל ומכסה מנוע עם תפיחה קלה במרכזו המדגישה את לוגו החברה.
הצדודית מציגה קווים חדים יותר מבעבר, קו חלונות מודגש עם חיבור ויזואלי בין החלונות שבדלתות הקדמיות לאלה שבאחוריות ויציבה מעט נמוכה ומאתגרת יותר.
גם מאחור הקווים מעט חדים ובולטים יותר ולנוכחות הדינמית תורמים גם פנסים עם תאורת לד בצורת האות C ופגוש מסיבי עם דיפיוזר.
על אף הדמיון החיצוני לדור הקודם, מתחת למעטפת מדובר במכונית חדשה לחלוטין המבוססת על פלטפורמת MQB המודולרית של הקונצרן המשמשת גם את הפולקסווגן גולף החדשה ואת האודי A3.
גם בשני הדורות הקודמים האוקטביה הייתה מהמכוניות המרווחות בסגמנט וכעת היא הופכת למרווחת אף יותר עם בסיס גלגלים שגדל ב- 10 ס"מ לכדי 269 ס"מ, אורך שגדל ב- 9 ס"מ ל 466 ס"מ ורוחב שצמח ב- 4.5 ס"מ ועומד על 181 ס"מ.
תצורת הנוצ'בק מאפשרת לצ'כית להשוויץ עם תא מטען שלמעט סף הטענה מעט גבוה מציע נפח עצום של 568 ליטרים ושלל פתרונות יעילים לאחסון מטען ולעיגונו.
האוקטביה הקודמת סבלה בישראל ממפרט אבזור דל למדי שהתקשה לעמוד בסטנדרטים של המתחרות המרכזיות בסגמנט, אך כעת גם בתחום הזה הצ'כית סוגרת את הפער וכל הגרסאות מגיעות לארץ עם תאורת לד, צמיגים רחבים, מיזוג אוויר עם יציאה גם לשורת המושבים השנייה, הגה בציפוי עור הניתן לכיוון לכל הכיוונים, מחשב דרך מתקדם, בקרת שיוט, תא למשקפיים, ערכת רשתות ייחודית בתא המטען ומערכת שמע עם מסך מגע 6.8', כניסה לנגנים, קישוריות בלוטות' מלאה, 8 רמקולים ושליטה מההגה.
מפרט הבטיחות כולל מערכת לניטור לחץ האוויר בצמיגים, 7 כריות אוויר, מערכת בלימת חירום לאחר התנגשות למניעת תאונה משנית, בקרת יציבות וציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק.
הראשונה - 1.2 TSI מוגדשת המפיקה 105 כ"ס ומומנט של 17.8 קג"מ. עם זאת, למרות הנתונים הזהים לאלה של הדגם היוצא, מדובר במנוע חדש עם גל זיזים עליון כפול ונתוני פליטת מזהמים וצריכת דלק משופרים ועל פי הנתון הרשמי תאוצה מאפס למאה תמשך 10.5 שניות, וצריכת הדלק המשולבת הרשמית בתנאי מעבדה של גרסה זו עומדת על 20 קילומטרים לליטר.
הגרסה שניה תגיע עם מנוע 1.4 TSI מוגדש בעל הספק של 140 כ"ס (122 בעבר) ומומנט של 20.4 קג"מ. 100 קמ"ש ירשמו בתוך 8.5 שניות ועל פי הנתונים הרשמיים גם גרסה זו מסוגלת להציג צריכת דלק של 20 קילומטרים לליטר.
שני המנועים יכללו מערכת start & stop וישודכו לתיבת הילוכים רובוטית אוטומטית עם 7 יחסי העברה.
בשלב מאוחר יותר, לקראת סוף השנה, יתווספו גם גרסת ה-1.8 TSI עם מנוע המפיק 180 כ"ס (160 בעבר) וגרסת דיזל 1.6 ליטר עם מנוע לוגם סולר המפיק 105 כ"ס, בהמשך יתכן שתתווסף להיצע גם גרסת דיזל חזקה יותר המצוידת במנוע 2 ליטרים המפיק 150 כ"ס.
האוקטביה החדשה אמנם גדלה בכל המימדים אך דיאטה של 100 ק"ג מאפשרת לה להציג נתוני צריכת דלק טובים מבעבר המאפשרים לגרסאות הבנזין שלה להתמקם, גם אחרי שינוי מדרגות המיסוי הירוק, בקבוצה 4 הירוקה.
המחיר, כאמור, יתחיל ב-131,900 שקלים גרסת ה-1.2 ברמת הגימור Ambition. גרסת 1.4 באותה רמת פאר תמכר ב-140 אלף שקלים ואילו גרסאות ה-1.2 וה-1.4 ברמת הגימור Elegance יכללו בנוסף למפרט שהוזכר לעיל גם בקרת אקלים דיגיטלית דו אזורית, מראות צד מתקפלות חשמלית, חישוקים קלים, כיוון לגובה גם של מושב הנוסע וחיישני אורות וגשם וימכרו ב-137,500 ו-145,500 שקלים בהתאמה.
ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס תולה תקוות רבות באוקטביה החדשה: "האוקטביה הראשונה הייתה למעשה הדגם הראשון של סקודה תחת קונצרן פולקסווגן והיא הפכה עם השנים והדורות לדגם הנמכר ביותר של המותג הצ'כי ברחבי העולם ובישראל וכמי שמסמל את אופיו היעיל של המותג הצ'כי. אני מאמין כי האוקטביה החדשה תוביל את סקודה ישראל לבסס את מעמדה בין חמשת מותגי הרכב הנמכרים בארץ".