אין תמונה
יש סוסים שמדברים עברית?
כבר קרוב לשנה שוק הרכב הישראלי נרגש לקראת תחילת יבוא סדיר של שניים ממותגי הרכב הנחשקים ביותר בעולם, פרארי ומזראטי, אבל תחילת היבוא התמהמהה עד כה בעיקר משום שהזכיינית, חברת "אוטו איטליה", שנמצאת בבעלות קבוצת אלון העוסקת בעיקר ביצור מתקני אגירה לאשפה חיפשה חברה שותפה מתחום הרכב שתפשט את תהליך היבוא ותוכל לתת גב לוגיסטי ומערך שירות ללקוחות של מכוניות היוקרה.

לרגע נדמה היה כי נמצא שותף בדמותו של איש העסקים גד זאבי, חובב מכוניות מושבע והבעלים של יפנאוטו, יבואנית סובארו בישראל, אך בסופו של דבר החיבור לא הגיע לכדי מימוש ובזמן שמכוניות פרארי ומזראטי ראשונות הגיעו לנמל אשדוד לצורכי תקינה וקבלת אישורי יבוא נשמעו שמות של שותפים פוטנציאליים נוספים.

כעת, עם הודעתה של זכיינית חברת אוויס בישראל על רכישת 50 אחוזים מחברת "אוטו איטליה" הערפל מתפזר והיום בו יוכלו אלה שלא סובלים מבעיית תזרים מזומנים, שפורשה ודגמי הקצה של ב.מ.וו ומרצדס המוניים מדי בשבילם להכנס לסוכנות פרארי ומזראטי ולהזמין, ממש כמו שמזמינים סוזוקי אלטו, את אחת מיצירות הפאר האיטלקיות הללו.
הכוונה היא להתחיל בפעילות בתוך חודשים ספורים ועוד השנה למסור מכוניות ללקוחות ראשונים.

אין תמונה
פרארי קליפורניה - אין לנו "עיניים גדולות", נסתדר עם הפרארי הכי זולה

 מה יהיה המחיר?

אחד מסימני השאלה המרכזיים נסוב סביב שאלת המחיר הסופי בארץ. חשוב לזכור שגם מעבר לים, במדינות בהן נהוגים אחוזי מיסוי שפויים יותר, מדובר במכוניות יקרות ביותר.

בדרך לחישוב המחיר הסופי ללקוח בארץ צריכים לכלול את עלות המכונית בשערי המפעל, ההובלה לארץ, רווח ליבואנית שצריך לכסות, במכירת מכוניות ספורות מדי שנה, את עלויות התפעול, וכמובן בל נשכח את שעורי המיסוי והמע"מ הגבוהים. על פי ההסכם שנחתם אתמול בין קבוצת אלון לחברת אוויס השליטה על "אוטו איטליה" תעבור לידי אוויס ואת תפקיד היו"ר ימלא יואב הורוביץ, מנכ"ל אוויס. את תפקיד המנכ"ל יאייש זוהר אלון מקבוצת אלון שיזם את החיבור עם מותגי העל האיטלקיים.
לפני מספר חודשים מקורות בקבוצת אלון דיווחו על תמחור אטרקטיבי למדי של החל מ-800 אלף שקל לדגמי מזראטי והחל מ-1.2 מיליון שקל לפרארי.

ניתן יהיה לשכור פרארי

כעת נותר לראות האם גם לאחר החיבור עם קבוצת אוויס ולקראת תחילת השיווק המחירים יישארו אטרקטיביים כמובטח. על פי הערכות צפי המכירות של היבואנית, בשלב זה, עומד על בין 20-30 מכוניות בשנת הפעילות הראשונה.
ניתן להעריך כי בזכות החיבור עם אוויס החברה תשלב גם, לשמחת כל מי שלא יכול לרשום צ'ק של מעל למיליון שקלים, מספר מכוניות להשכרות על בסיס יומי.

אין תמונה
אנחנו מוכנים גם להתפשר על מזראטי

>> העיירה בה לכולם יש רק פרארי 

>> פרארי בדרך לכאן, האם הלקוחות מחכים בתור?

>> רוכשים פוטנציאליים ראשונים של מכוניות פרארי ומזראטי נשלחו לביקור במפעלי החברה באיטליה