מזראטי גיבלי (צילום: רונן טופלברג)
דגם חשוב מאוד לביסוס מעמדה של חברת אוטו איטליה בישראל |צילום: רונן טופלברג
חברת "אוטו איטליה", היבואנית בישראל של מותגי הספורט האיטלקיים מזראטי ופרארי, עשתה היום  צעד משמעותי לביסוס מעמדה בשוק מותגי הפרימיום בישראל עם השקת מזראטי גיבלי החדשה שתהפוך את המותג לנגיש וזמין לקהל לקוחות גדול באופן משמעותי בעבר.

הגיבלי, שהושקה לפני חודשים ספורים, היא מכונית סאלון שבניגוד לקוואטרופורטה הסופר יוקרתית נולדה כדי להתחרות עם רכבי הסאלון של מותגים כמו ב.מ.וו, אודי ומרצדס. עם זאת, העיצוב בהחלט מזכיר, אולי מדי, את הקוואטרופורטה היוקרתית וגם המימדים כלל לא צנועים וכוללים אורך של כמעט 5 מטרים רוחב של 2.1 מטרים ובסיס גלגלים הנושק ל-3 מטרים, עם זאת למרות בסיס הגלגלים המכובד יש לציין שמרווח הרגליים במושב האחורי דומה יותר לזה שבמכונית משפחתית מרווחת מאשר ברכב סאלון.  

מזראטי גיבלי (צילום: נעם וינד)
אלטרנטיבה ללקוחות הרוצים להתקדם ממכוניות סאלון דוגמת ב.מ.וו סדרה 5 ואודי A6 |צילום: נעם וינד

עם תג מחיר התחלתי של 595 אלף שקלים, בדומה למחיריהן של גרסאות מאובזרות וחזקות של ב.מ.וו סדרה 5, מרצדס E קלאס ואודי A6, ב"אוטו איטליה" מאמינים כי הגיבלי תקרוץ ללקוחות רבים שחושקים במשהו קצת מעבר לרכבי הסאלון המסורתיים ומאמינים כי ביכולתם למכור קרוב למאה רכבים בשנה.

גרסת הכניסה תצויד במנוע בנזין V6 בנפח 3 ליטרים מוגדש טורבו המפיק הספק מרשים של 330 כ"ס ומומנט של 50 קג"מ שיעברו לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה שביחד מסוגלים להאיץ את רכב הסאלון הגדול למהירות של 100 קמ"ש בתוך 5.6 שניות ועד למהירות מרבית של 263 קמ"ש.

למי שלא מסתפק בביצועים הללו יוצעו גרסאות בכירות וספורטיביות שיצוידו בגרסת כפולת מגדשים של מנוע 3 הליטרים עם הספק של 410 כ"ס ו-56 קג"מ, הגיבלי S תצויד הנעה אחורית ואילו הגיבלי S Q4 תגיע עם הנעה כפולה שתעזור להוריד את הכוח לכביש בצורה יעילה ובטוחה יותר. בגרסה זו האצה למהירות תלת ספרתית תמשך 4.8 שניות והמהירות המרבית תעמוד על 284 קמ"ש.
צמד המנועים פותח בשיתוף פרארי ומיוצר על ידי פרארי במפעל המנועים המוביל שלה במרנלו.

מזראטי גיבלי (צילום: נעם וינד)
מחיר שפוי יחסית למכונית עם סמל הקילשון |צילום: נעם וינד

כמו כן, לראשונה בתולדות היצרן האיטלקי וכדי לענות לדרישות השוק האירופאי, תוצע גם גרסה עם מנוע לוגם סולר בנפח 3 ליטרים המפיק 275 כ"ס, מומנט של 60 קג"מ ונתוני צריכת דלק רשמיים של מעל 16 קילומטרים לליטר. גרסה זו תיובא בהזמנה מיוחדת ותוצע ב-590 אלף שקלים.

כדי לספק מעטפת בטיחות ראויה לביצועים הלוהטים כל הגרסאות של הגיבלי יצוידו בבלמים מתוצרת Brembo עם שש בוכנות מקדימה וארבע מאחור המסוגלים להביא את מכונית הסאלון הגדולה לעצירה מלאה ממהירות של 100 קמ"ש בתוך 36 מטרים בלבד. כמו כן כל הגרסאות מצוידות בדיפרנציאל מוגבל החלקה מכני.  

מזראטי גיבלי (צילום: נעם וינד)
תא נוסעים מזמין מחומרים איכותיים ביותר |צילום: נעם וינד

הגיבלי תציע, מעבר לעיצוב חיצוני מסובב ראשים, גם קבינה מרשימה ואיכותית הכוללת שלל דיפוני עור וגימורים יוקרתיים כמו גם אבזור רב כסטנדרט כבר בגרסת הבסיס שתכלול מעבר לעור גם מושביים קדמיים חשמליים, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מפתח חכם, מערכת מולטימדיה עם שלל מגברים ורמקולים, חישוקי 18 ועוד. רשימת התוספות האופציונליות כצפוי ארוכה מאוד וכוללת בין היתר חישוקים גדולים יותר ומערכת סאונד של Bowers & Wilkins.

יואב הורוביץ, מנכ"ל Avis ויו"ר אוטו איטליה החדש, ציין: "אנו גאים להשיק בישראל את הגיבלי, שמסמנת את כניסתה של מזראטי לתחום רכבי הסאלון. זו למעשה גם פעם הראשונה בה דגם של מזראטי נמכר במחיר אטרקטיבי ונגיש יחסית, שיאפשר לקהל רחב יותר להגשים את החלום לנהוג ברכב של מותג על נחשק כמו מזראטי".

>> בקרוב: ג'יפון של מזראטי

מזראטי גיבלי (צילום: נעם וינד)
היבואנית מצפה למכור קרוב למאה יחידות השנה |צילום: נעם וינד

מזראטי גיבלי (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד