בסוף השבוע האחרון הושק בישראל הדור החדש של הקאיימן של פורשה, תחת הסלוגן "The code of the curve"
העיצוב החיצוני, כנהוג אצל פורשה, כולל שינויים מינוריים בלבד ובין היתר ניתן לציין כי הפנסים הקדמיים והאחוריים זכו למראה אווירודינמי יותר, העיצוב של השמשה האחורית וחלונות הצד שונה וכמו כן נוספו אופציות חדשות לחישוקים קלים (עד 20 אינץ') ועוד.
העיצוב הפנימי זכה גם הוא לעיצוב מחודש, וניתן להזמינו בכל אופציית שילובי צבעים אפשרית כמעט, לפי טעמו האישי של הלקוח.
הקאיימן, שרבים נוהגים לכנות אותה "פורשה לעניים" או "בייבי 911", מגיעה כשהיא מצוידת במנוע 6 צילינדרים בנפח 2.7 ליטר המפיק 275 כ"ס ומאיץ את המכונית ממצב עמידה ועד למאה קמ"ש בתוך 5.7 שניות בדרך למהירות מרבית של 266 קמ"ש.
הגרסה הבכירה, הקאיימן S, משודכת למנוע בנפח 3.4 ליטר המפיק 325 כ"ס ומגיעה למהירות תלת ספרתית תוך 5 שניות בדיוק בדרך למהירות מרבית של 283 קמ"ש.
תיבת ה-PDK האוטומטית כפולת המצמדים זכתה לתכנון וכיול מחודש והיא תוספת אופציונלית שמשפרת את הביצועים ובין היתר מורידה עשירית שנייה בתאוצה ממצב עמידה בכל אחת מן הגרסאות. חבילת ה"ספורט כרונו" מורידה עוד 2 עשיריות שנייה נוספות מזמן זה.
כדי להתמודד בצורה טובה יותר עם חידוש המנועים, שלדת הקאיימן זכתה לכיול ולתכנון מחודשים, עם הארכת בסיס הגלגלים ב- 60 מ"מ ואפשרות לתוספת מערכת ה- PASM (מערכת מתלים אקטיבית) וה- PTV (נעילת דיפרנציאל אחורית) לחידוד ההתנהגות, כמו גם אופציה להזמנת מושבי ספורט חובקים ותומכים יותר. למרות כל החידושים הללו, הקאיימן החדשה מצליחה להשיל ממשקלה 30 ק"ג לעומת הקאיימן הקודמת - החל ממשקל של 1,310 ק"ג לגרסת הקאיימן הידנית, ואף צריכת הדלק הממוצעת הוצהרה כנמוכה יותר לעומת הדגם היוצא.
המחירים, כצפוי, לא שווים לכל נפש ומתחילים ב-540 אלף שקלים.
הקאיימן חיה תמיד בצילה של ה-911. עם זאת, אם שמים את העניין התדמיתי בצד, יודעי דבר מציינים כי המרכב המאוזן עם המנוע המרכזי הפך אותה להיות אחת ממכונות הנהיגה הטובות שייצרו בשטוטגרט מאז ומעולם. האם בדור החדש המתכון אפילו מוצלח יותר ואיך היא בדיוק מרגישה על הכביש? בשביל זה תצטרכו לחכות למבחן המלא על הכביש.
>> האם רנו מתכוונת להתחרות בפורשה ופרארי?
הכותב הינו מדריך לנהיגה מתקדמת