מקום 7: סיאט איביזה, סופר-מיני - מספר מכירות: 4,283
קבלו את רבת המכר המפתיעה של קבוצת פולקסוואגן - היא לא באה מיצרניות המאסה, פולקסוואגן וסקודה, שכבודן במקומן מונח, אלא דווקא מסיאט הספרדית החביבה. סיאט איביזה מצליחה לעלות על הכביש במספרים גדולים, רובן הגדול של המכוניות הן מהדגמים הידניים, בעלי מנוע ה-1.4 ליטר, שנמכרים במחירים נמוכים במיוחד, יחסית למתחרים.

>> מבחן דרכים סיאט איבזה 

סיאט איביזה (צילום: אודליה כהן)
עיקר ההצלחה באה בזכות דגם ה-1.4 הידני שמוצע במחיר סופר אטרקטיבי |צילום: אודליה כהן

מקום 6: יונדאי i25, תת-משפחתית - מספר מכירות: 4,470
מכוניות הסדאן הקטנות מוגדרות לעתים כ"משפחתיות קטנות" ולעתים כ"קטנות-גדולות". המכוניות האלה הן מלכות ליסינג, נמכרות במספרים גדולים לדרגי הביניים בצה"ל ובחברות הייטק, אבל מגיעות גם לאנשים פרטיים שלא החליטו אם בא להן על מכונית משפחתית או על מכונית קטנה. ה-i25, מחליפת האקסנט, היא מלכת התחום, עם 4,470 מכירות - כמעט כמו...

>> מבחן דרכים השוואתי: יונדאי i25  מול מאזדה 2 סדאן 

אין תמונה
הבחירה של ציי הרכב

מקום 5: מאזדה 3, משפחתית קומפקטית - מספר מכירות: 4,496
אכן, מלכת המכירות בדימוס מכרה מאז תחילת השנה פחות ממחצית מהמכונית הנמכרת בישראל. ישנה תחושה שהמשך המכירות של המאזדה הזו מגיע בעיקר מכוח האנרציה, אבל עדיין - כמעט 4,500 מכוניות בשמונה חודשים משקפים רמת מכירות נאה ביותר, בעיקר אם מנכים ממנה את ההיסטוריה המטאורית.

>> מאזדה משיקה גרסת 2 ליטרים ל-3 במחיר מוזל 

מאזדה 3
כבר לא מלכה אבל עדיין שומרת על מקום בחמישיה הפותחת

מקום 4: יונדאי i20, סופר-מיני - מספר מכירות: 4,647
עם כניסתה של מתיחת הפנים להיצע המכירות של יונדאי i20 הקטנה אנחנו יכולים להכתיר אותה כמכונית הסופר-מיני הנמכרת בישראל. המכונית הקוריאנית הקטנה החליפה את הגטס הארכאית וכבר אינה נתפשת כחלופה זולה למכונית סופר מיני "אמיתית". 

>> יונדאי מעדכנת את ה-i20

יונדאי i20 מתיחת פנים
לא מלהיבה במיוחד אבל בהחלט מוצלחת

מקום 3: - טויוטה קורולה/אוריס, משפחתית קומפקטית - מספר מכירות: 6,688
איש אינו קונה טויוטה כי היא מסעירה (מכונית הספורט GT86 עובדת במרץ לשנות את התפישה), ובטח שלא את הקורולה או אחותה בת חמש הדלתות, אוריס. ובכל זאת, בתוך ההיצע של המשפחתיות הקומפקטיות היפניות נמצאת אחת המשפחתיות המעניינות בישראל - האוריס ההיברידית, עם מערכת ההנעה המוצלחת והחסכונית כל כך של טויוטה פריוס, במחיר הרבה יותר קרוב לעולם המשפחתיות, פתרון מעניין למחירי הדלק. 

>> 200 מיליון מכוניות טויוטה על כבישי העולם 

אין תמונה
מקום קבוע בצמרת טבלאות המכירות

מקום 2: יונדאי i30/i35, משפחתית קומפקטית -מספר מכירות: 7,940
למי שחיפש את הסיבה להיקפי המכירות הגדולים של יונדאי - שלושה רבי מכר בשלושה סגמנטים פופולאריים שונים עושים את העבודה. ה-i35 נמכרת בישראל כבר זמן וה-i30 מתחלפת בדיוק, וההזמנות ממשיכות לזרום. המשפחתיות של יונדאי מצליחות לעשות את מה שעשו המשפחתיות של מאזדה בעבר - לשלב בין יכולת, עיצוב ואבזור וכל מה שהישראלי אוהב - מחיר, אמינות וסחירות, אבל כל זה לא מקרב אותן אל רבת המכר האמיתית החדשה של השוק הישראלי: 

>> מבחן דרכים יונדאי i35 

>> מבחן דרכים יונדאי i30 

יונדאי i35 (צילום: נעם וינד)
מעוצבת, מרווחת ומבססת את מעמדה של קוריאה בצמרת |צילום: נעם וינד

מקום ראשון: פורד פוקוס, משפחתית קומפקטית - מספר מכירות: 11,470
מותר בהחלט להשאיר את הפה פעור לשמע היקף המכירות של פורד פוקוס העדכנית. המחליפה של מאזדה 3 בפסגת המכירות של קבוצת דלק (יבואנית מאזדה ופורד) רוכבת היטב על שער המטבע ועל רמת האבזור והיכולת של המשפחתית הפופולארית. 11,470 מכוניות הן הרבה יותר מהיקף המכירות של כלל דגמי כמה מהיבואניות המתחרות, הרבה יותר מסיכום המכירות של כמה פלחי שוק שלמים בשוק הרכב הישראלי, היקף אדיר ואוויר חיוני לנשימה עבור מי שמאבדת את האחיזה על הפופולאריות של מאזדה. נציין פרט מעניין נוסף: הפוקוס לא מצליחה רק למכור הכי הרבה מכוניות בישראל, אלא גם הכי הרבה מכוניות ידניות - לא פחות מ-2,344 משפחתיות ידניות בשמונה חודשים.

>> מבחן דרכים פורד פוקוס 

אין תמונה
שנה בדיוק לאחר השקתה ניתן לציין כי הפוקוס כבשה את שוק הרכב המקומי

הכתבה התפרסמה לראשונה באתר "מוטוקאר" של מגזין הרכב "הגה" 
לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן