קבוצת סמל"ת, יבואנית סובארו, חשפה הבוקר שני דגמים להם תפקיד מרכזי בהמשך ההתאוששות מהמשבר אליו נקלע המותג בשנים האחרונות. הראשון הוא למעשה גרסה לדגם ה-XV, הקרוסאובר בעל הנעה כפולה המבוסס על האימפרזה, שיוצע כעת גם עם יחידת כוח בנפח 1.6 ליטר המתווספת לגרסת ה-2.0 ליטר שהייתה היחידה בהיצע עד כה והתקשתה להצליח בשל מחיר גבוה שהעמיד אותה מול קרוסאוברים גדולים יותר דוגמת מאזדה CX5 ומיצובישי אאוטלנדר.

STI החדשה
סובארו XV החדש


יחידת הכוח זהה לזו שבאימפרזה המפיקה 114 כ"ס ו-14.3 קג"מ שעוברים לכל ארבעת הגלגלים דרך הנעה כפולה קבועה עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה או ידנית עם חמישה הילוכים, לה נוסף גם הילוך כוח (LOW, אך ביחס העברה לא מספיק קצר של 1:1.477).

עוד ב-mako  רכב 
מבחן דרכים: סובארו אאוטבק 
מבחן דרכים: סובארו אימפרזה החדשה 
מבחן דרכים: סובארו פורסטר החדש 

גם גרסת ה-2.0 ליטר של ה-XV לא הייתה "ארנבת רמזורים" בלשון המעטה ובזו החדשה הביצועים עוד פחות טובים - 13.8 שניות יחלפו ממצב עמידה עד מהירות תלת ספרתית כשהגרסה הידנית תשפר את הנתון ב-0.7 שניות (כ-3 שניות יותר מה-2.0 ליטר).
לעומת זאת, נתוני צריכת הדלק הרשמיים מרשימים יותר: 18.1 ק"מ לליטר באוטומטית ו-17.2 ק"מ לליטר בידנית בין היתר תודות למערכת Stop&Start.

בסעיף האבזור, גרסת ה-1.6 מוצעת בגרסה אחת המכונה "אנרג'י" וכוללת בקרת אקלים דיגיטלית חד אזורית, תאורת יום, פסי גגון, חישוקים קלים בקוטר 17' ו-7 כריות אוויר.
עם מחיר אטרקטיבי של 130 אלף שקלים לדגם הידני ו-136 אלף שקלים לאוטומטי (כ-20 אלף שקלים פחות מגרסת ה-2.0) ולמרות האבזור הדל, העיצוב הפחות מוחצן בהשוואה למתחרים והביצועים העצלים (שנדרש לתת עליהם את הדעת במבחן דרכים שנערוך בקרוב) היא מהווה אלטרנטיבה מעניינת לקרוסאוברים דוגמת רנו קפצ'ור ושברולט טראקס עם בונוס של הנעה כפולה שתאפשר להרחיק גם מעבר לשבילי יער כבושים.

יבואנית סובארו מצפה למכור עד סוף השנה כ-1,400 יחידות מה-XV החדש, קפיצה משמעותית לעומת 185 יחידות בלבד בשנה שעברה.

הדגם הנוסף לו מחכים בציפיה חובבי ההגה ושנעדר מזה כ-3 שנים מאולם התצוגה של היבואנית הוא ה-STI, שהוצג בתחילת השנה בתערוכת דטרויט וכעת משווק בישראל. 
STI החדשה

תחת מכסה המנוע תמצאו יחידת כוח בנפח 2.5 ליטר המוכרת מהדגם הקודם שמפיקה 300 כ"ס ו-41.5 קג"מ ובשילוב תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה כפולה מתוחכמת תוכלו להביס את רוב המכוניות הספורטיביות שתפגשו ברמזור עם 5.2 שניות במאוץ ל-100 קמ"ש ו-255 קמ"ש מירביים.

עיקר השינוי בדגם החדש מלבד העיצוב החיצוני ושדרוג קל באיכות החומרים ובמרווח לנוסעים (הודות לבסיס גלגלים שצמח ל-265 ס"מ) הוא מרכב מחוזק עם שיפור ב-40 אחוז בהתנגדות לגלגול, מיתלים מוקשחים, בלמים של ברמבו והגה שאמנם עבר לתגבור חשמלי אבל הוא מהיר מזה של ה-WRX ב-11 אחוזים.
ה-STI תוצע בשתי רמות גימור - הבסיסית ב-300 אלף שקלים כוללת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע עם שליטה מההגה בלוטות' ו-USB, מפתח חכם, ריפודי עור ואלקנטרה למושבי הספורט, חישוקי 18' ו-7 כריות אוויר.
גרסת "פרימיום" מוסיפה מושב נהג חשמלי, ריפוד עור מלא למושבים, חלון שמש, ספוילר אחורי ענק (הגדול ביותר שהותקן בדגם מעולם) וחישוקי גלגל של BBS בעבור 20 אלף שקלים נוספים.
למרות שמחיר הדגם החדש נמוך מ-340 אלף השקלים שנדרשו על ה-STI האחרונות ששווקו בישראל ב-2011, סובארו מצפה למכור כ-10 יחידות מה-STI כשעיקר המטרה היא שיפור תדמית המותג.

STI החדשה
סובארו STI החדשה