כפי שדיווחנו כאן ממש לאחרונה, העולה הראשונה לשנת 2013 היא מאזדה 6 החדשה. משפחתית המנהלים החדשה של היצרנית היפנית שהייתה במשך שנים מלכת המכירות של ישראל הוצגה רשמית בספטמבר בתערוכת מוסקבה וכעת היא נוחתת בישראל בגרסאות סדאן וסטיישן עם תג מחיר של החל מ-165 אלף שקלים.
ה-6 בדורה השלישי היא המכונית השנייה, אחרי ה-CX5 , שאנשי המותג היפני מציגים לאחר הפרידה המתוקשרת מפורד ובהתאם לשפת העיצוב החדשה KODOשהיא מעין אבולוציה ל"זום זום" שכולנו מכירים.
כזכור, ה-6 החדשה מבוססת על דגם התצוגה המרהיב טקארי ולמרות שהתצורה הסופית של הדגם הסדרתי מעט פחות סנסציונית מזו של דגם התצוגה אין ספק שמדובר ברכב מרשים מאוד המשלב בין אגרסיביות כוחנית לקווים זורמים. כמו ב-CX-5 גם במאזדה 6 החדשה ניתן להבחין בסבכה קדמית גדולת מימדים ובפנסים צרים הנמשכים לאחור ומשתלבים בתפיחות משמעותית בכנפיים הקדמיות.
פרופיל הצד משתלב בעיצוב הפרונט האגרסיבי אך לא נופל למלכודת המצועצעות עם עודף של קימורי פח כפי שניתן לראות בלא מעט דגמים של יצרנים מתחרים. העיצוב מציג גם שילוב מעניין בין סדאן קונבציונלית למראה סדאן-קופה אופנתי וקורת C המתחברת לתא המטען מעניק ל-6 קווי מתאר שמזכירים כמה מכוניות מנישת הפרימיום.
האחוריים גבוהים ותפוחים יחסית וכוללים יחידות תאורה דומיננטיות למדי ומקדם הגרר האווירודינאמי שהושג מציג נתון מרשים למדי של CD-0.26.
מעבר לעיצוב עיקר הבשורה של ה-6 החדשה טמון בחיבור בין פלטפורמה חדשה חזקה וקלה באופן משמעותי ממה שמוכר כיום יחד עם מנועים ותיבת הילוכים מסדרת סקיי-אקטיב ומערכות עזר כמו i-stop לכיבוי אוטומטי בעת עצירה.
הגרסאות שיגיעו לארץ
ה-6 החדשה תוצע בארץ, כאמור, בשתי תצורות, סדאן ו-ואגון (סטיישן) תאפשר בחירה בין שני מנועי בנזין ותציע שלוש רמות אבזור.
מנוע ה-2 ליטר מסדרת סקיי-אקטיב למעשה זהה למנוע המוכר מה CX-5, רכב הפנאי של החברה שזוכה בארץ להצלחה לא מבוטלת.
הוא מפיק 155 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ והמנוע משודך כצפוי לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה. הביצועים כוללים האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 9.1 שניות ומהירות מרבית של 209 קמ"ש. לטענת מאזדה, בזכות מנגנון עצור וסע המכבה את הרכב הכת עמידה המגיע כסטנדרט בכל הגרסאות נתון צריכת הדלק הרשמי עומד על כמעט 17 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, ועל פי מדרגות המיסוי הירוק הנוכחיות ה-6 בגרסה זו ממוקמת בקבוצה 3 הנמוכה.
המנוע הבכיר יותר הוא בנפח 2.5 ליטר. נתון ההספק שלו עומד על 188 כ"ס והמומנט 25.5 קג"מ. גם כאן כמובן החיבור הוא לתיבת הילוכים אוטומטית ולטענת מאזדה האצה למאה קמ"ש נמשכת רק 7.6 שניות והמהירות המרבית היא 223 קמ"ש.
נתון צריכת הדלק הרשמית מרשים למדי גם כאן ועומד על כ-15.7 קילומטרים לליטר, לא מעט בזכות מערכת העצור וסע ומערכת נוספת הקיימת בגרסה זו ונקראת i-ELOOP האוגרת אנרגיה חשמלית בעת בלימה על ידי טעינת קבלים מהירים (בניגוד לשימוש במצברים כבדים במערכות דומות של יצרנים מתחרים) המאפשרים שימוש יעיל במיוחד בכוח שנצבר בקבלים במערכות החשמליות השונות של הרכב ובכך להפחית את העומס על המנוע וכמובן את צריכת הדלק.
רמות האבזור והמחירים
מבחינת רמות האבזור רמת הבסיס תציע חישוקים קלים בקוטר 17', בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, הנעה ללא מפתח, חיישני גשם ואור, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, מצלמת רוורס וקישוריות בלוטות'. גרסת הסטיישן ברמת אבזור זו תכלול גם חיישני רוורס ומסילות גג. המחיר, כאמור, יעמוד על 165 אלף שקלים ויהיה זהה לסדאן ולסטיישן. גרסת ה-2.5 ברמת גימור זו תכלול בנוסף גם חלון שמש בגג תעלה 175 אלף שקלים.
רמת הגימור פרימיום תגיע רק עם מנוע 2.5 ליטרים ותכלול בנוסף גם מושבי עור חשמליים, חלון שמש חשמלי, מפתח חכם וחישוקי 19' והיא תעלה 185 אלף שקלים.
בעבור 195 אלף שקלים תוכלו להצטייד בגרסת ה-2.5 ברמת הגימור הבכירה (פרימיום פלוס) שתוסיף לכל הנאמר גם מערכת שמע של BOSE עם 11 רמקולים, פנסי קסנון עוקבי פניה ופנסי לד.
למרות הצטמצמות סגמנט משפחתיות המנהלים לטובת רכבי הפנאי, גיל אגמון, נשיא דלק מוטורס, תולה ציפיות גדולות ב-6 החדשה בשוק הפרטי והמוסדי ומאמין שהיא תעיר את הסגמנט ותכבוש את שוק רכבי המנהלים בישראל.