זמן הנסיעה הממוצע ברכב גדל ב-10% החודש בהשוואה למקבילו אשתקד, כך מראה מדד גלובס-waze על בסיס נתונים חלקיים לחודש פברואר הקצר. מבין 37 מסלולי המדד בלטו לרעה כמה שדווקא מתחילים בת"א ומובילים צפונה או דרומה. אמנם בשעות הבוקר עדיין יהיה מהר יותר לנוע "עם הגב" לת"א מאשר ההיפך, אבל פער הזמנים הצטמצם.
לדוגמא: הנסיעה ממרכז עזריאלי ת"א לרחובות (שכונת הנשיא) התארכה ב-17 דקות ל-46 דקות, למרכז ראשון לציון ב-13 דקות ל-27 דקות וליבנה ב-12 דקות ל-34 דקות. ובמבט צפונה, הנסיעה מת"א ליוקנעם עילית התארכה ברבע שעה לשעה ועשרים, ולקדימה-צורן ב-12 דקות שהביאו את זמן הנסיעה הכולל ליותר משעה.
והיו גם שיפורים, והמשמעותי שבהם נרשם בדרך ממודיעין לת"א, עם קיצור של 15 דקות בזמן הנסיעה ל-31 דקות, כאשר מבירת הנגב לת"א ארכה הנסיעה 7 דקות פחות ובסך הכול מעט פחות משעה וחצי.
לגבי הדרך חזרה, בבוקר יום ראשון בשעות אחר הצהריים (16 עד 18) ההרעה הניכרת ביותר נצפתה במסלול שראשיתו ביוקנעם וסופו בת"א: הנסיעה גזלה מהנהגים חצי שעה נוספת מזמנם, ובסך הכול שעה ו-35 דקות. מנתניה (קריית השרון) לתל אביב לקח להגיע 48 דקות, תוספת של 17 דקות לעומת פברואר 2013.
כמו באמריקה?
אומדן של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של ארה"ב, שבאופן טבעי מדויק הרבה יותר, מראה כי לנהג אמריקאי שעובד בריכוז עירוני משמעותי מגיע למקום עבודתו בתוך 25.7 דקות בממוצע, ואם מדובר בעשרת הכרכים הגדולים אז בתוך 30 דקות בממוצע (35 דקות בניו יורק הצפופה, ו-27 דקות בדאלאס רחבת הידיים).
השוואה זריזה מגלה שזמני הנסיעה, 16 מבין 18 המסלולים שלנו בגוש דן, ששטחו 1,500 קמ"ר בלבד, ארוכים מהממוצע האמריקאי (30 דקות). ולגבי שני הנותרים? מי שיכולים (עדיין) לחייך הם מי שמתגוררים באיזור עזריאלי בת"א ועובדים במרכז ראשל"צ או בפתח תקווה עם זמני נסיעה של 27 דקות ו-22 דקות, בהתאמה.