טויוטה אייגו
המכונית הקטנה ביותר אי פעם של טויוטה בישראל
איחוד משפחתי בסגמנט הקטנטנות. לאחר שנולדו ב-2005 כתוצאה מרומן מפתיע בין צרפתיה ליפני על אדמת צ'כיה (שם הן מורכבות), אחרי שב-2007 הבת הראשונה עשתה עליה לציון, ושב-2010 הבת השניה הצטרפה אך נאלצה לעזוב בשל בעיות במסמכי העליה, כעת סוף סוף, באיחור גדול, המשפחה כולה מתאחדת בישראל ותיפגש בתערוכת אוטומוטור בפסח לאחר מתיחת אף קלה שפותרת את הבעיה של הסיטרואן ומאפשרת גם את עלייתה של האייגו – הקטנטנה הראשונה עם לוגו של טויוטה שמיובאת לארץ.

כשהאייגו נולדה ב-2005 יבואנית טויוטה בישראל בכלל לא האמינה שלאחת קטנטנה כמוה יהיה סיכוי בשוק הישראלי, אבל עם נתח של כ-10 אחוזים בשנה החולפת בסגמנט שצומח כל הזמן הבינו ב"יוניון מוטורס" שמסתבר שבמחיר הנכון יש לסוג הזה של מכוניות לא מעט לקוחות גם בישראל.

פיג'ו 107 - מתיחת פנים
פיג'ו 107 - לוע קטן יותר
האייגו תנחת כאן עם מפרט זהה לזה של צמד הצרפתיות הכולל מנוע 3 צילינדרים בנפח ליטר המפיק 68 כ"ס, אופציה לבחירה בין גיר ידני לרובוטי חד מצמדי, 6 כריות אוויר, מערכת בקרת אחיזה, תא נוסעים לא מאובזר במיוחד אבל שמח באופיו ומקום ל-4 נוסעים. תא המטען, כמו אצל אחיותיה הצרפתיות, עם נפח של כ-130 ליטרים, הוא לא הרבה יותר  מתא כפפות גדול מימדים.

מבחינה עיצובית שלוש האחיות בהחלט מציגות מראה דומה אך לא זהה שכולל עיצוב פרונט שונה, ובמקרה של הטויוטה נרשמים הבדלים נוספים בעיצוב דלתות הכניסה למושבים האחוריים, יחידות התאורה האחוריות ודלת תא המטען.

מתיחת הפנים, כזכור, נעשתה בעיקר כדי להתאים את שלישיית הקטנטנות לדרישות הסף, שהפכו למחמירות יותר בשנים האחרונות, בתחום ההגנה על הולכי רגל במקרה של תאונה וכוללת פגוש קדמי גדול יותר עם אזורים רכים לספיגת הפגיעה וגם תאורת לד קבועה. בנוסף הוחלפו יחידות התאורה הקדמיות והאחוריות.

למרות השינויים הטויוטה שומרת בסך הכל על מראה שדומה מאוד לזה שנקבע במתיחת הפנים של 2009 ואילו צמד הצרפתיות ניצלו את העדכון הבטיחותי שהתחייב כדי להציג פנים מעוגלות יותר ולוע קדמי קטן מבעבר.

סיטרואן C1
סיטרואן C1- חוזרת עם מראה מעוגל ונשי יותר
מתיחת הפנים האחרונה גם הפחיתה עוד יותר את הרגלי השתייה הצנועים של החבורה שעומדים כעת על ליטר אחד לכל 23 קילומטרים בממוצע. גם נתוני פליטת המזהמים השתפרו וירדו לנתון מרשים של מתחת ל-100 גרם CO לכל קילומטר.

הביצועים, כצפוי, אינם מסעירים וכוללים האצה למהירות תלת ספרתית בתוך כ-14.3 שניות בדגם הידני ומהירות מרבית של 158 קמ"ש. למרות הנתונים הלא מרשימים במיוחד בשימוש עירוני בהחלט מתגלות פרטנריות נעימות וזריזות תנועה.


לא יכולנו להתאפק. צפו: נבחרת הכדורגל של טויוטה אייגו ב"טופ גיר"

מחירה של הטויוטה עם גיר ידני יעמוד 68 אלף שקלים, אלף שקלים יותר מה-C1 של סיטרואן ואלפיים שקלים פחות ממחירה של הפיג'ו 107. הגרסה הרובוטית תמכר ב-72 אלף שקלים, בדיוק כמו הסיטרואן ו-3000 שקלים פחות ממחירה של ה-107 המחודשת.

טויוטה אייגו
עיצוב צעיר וזריזות עירונית

>> קיה פיקנטו במבחן דרכים