אם מזה זמן אתם מתלבטים איזו מכונית לרכוש - מאזדה 3, רנו פלואנס או בוגאטי ויירון אנחנו שמחים לבשר לכם שאתם יכולים להסיר מהרשימה שלכם את הויירון, שיחידה אחרונה שלה נמכרה בסוף השבוע לאירופאי אלמוני.
האמת היא שהיו עוד כמה סיבות די טובות שלא לבחור בויירון כמו: מרחב פנימי מאוד מוגבל, תא מטען זעיר וראות גרועה מאוד לאחור. בינינו, גם צריכת הדלק שלה די גרועה והמחיר שלה גבוה מאוד אם מחשבים שימושיות פר שקל.
אבל, בכל פרמטר אחר מדובר במכונית מדהימה, מפגן טכנולוגי מרשים במיוחד ששבר כמעט כל שיא מוטורי אפשרי וקבע סטנדרט חדש של ביצועים בנישת רכבי העל עם מנוע 16 צילינדרים בנפח 8 ליטרים שהפיק 1001 כ"ס והעביר את הכוח שלו לכל הגלגלים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים שהזניקה את הויירון למאה קמ"ש בתוך 2.4 שניות, ל-300 קמ"ש בתוך 14.6 שניות (בערך הזמן שלוקח למשפחומטית ממוצעת להגיע ל 100 קמ"ש) ועד למהירות סופית של 407 קמ"ש.
המחיר, כפי שאתם יכולים לשער, לא היה זול במיוחד ועמד על לא פחות מ-1.7 מיליון דולר לדגם הרגיל (בחו"ל ללא מיסי הקניה, המע"מ והמכס הקיימים בישראל שהיו מכפילים את מחירה של המכונית). דגם הסופר ספורט שיצא בשנה שעברה עם הספק של 1200 כ"ס ומהירות מרבית של 431 כ"ס כבר הציג תג מחיר 1.99 מיליון דולר.
נמכרה במחיר הפסד
אגב, אם במקרה יש לכם שני מיליון דולר זמינים ואתם מהירי החלטה אתם עדיין יכולים לרכוש אחת משתי יחידות שנותרו של גרסת הגג הפתוח לדגם הסופר ספורט. אמנם יש להניח שאם תשמרו על היצירה המוטורית במצב מצוין הערך שלה רק יעלה עם השנים אך כדאי שתיקחו בחשבון שעלות האחזקה שלה קצת יותר גבוהה מעלות האחזקה השוטפת של פיאט פונטו ורצוי שתכינו בצד גם קצת כסף לטיפולים שוטפים. כך למשל טיפול עשרת אלפים (או שנתי, מה שבא קודם) עולה 20 אלף דולר. גם הצמיגים הם בכלל לא עניין זול, ובשל הביצועים הקיצוניים יש להחליף אותם כל 16 אלף קילומטרים. בהעדר צמיגים זולים של מותג סיני עלום שם במידה המתאימה כדאי שתכינו 35 אלף דולר לסט של ארבעה צמיגי מישלן שמיוצרים בהזמנה מיוחדת למכונית הזו.
>> לא לבעלי לב חלש: המכוניות הכי חזקות בישראל