פולקסווגן גולף דור 7 (צילום: נעם וינד)
מתחת למעטפת המוכרת הגולף מציגה קפיצת מדרגה |צילום: נעם וינד
במקביל לפתיחת ימי העיתונות בתערוכת הרכב בז'נבה, אתמול בערב הוכרזו בשוויץ הזוכות בתחרות מכונית השנה באירופה.

 את התואר הנכסף בשנת היובל לקיום התחרות שנחשבת לחשובה בעולם הרכב קיבלה הגולף החדשה של פולקסווגן תוך שהיא מביסה את המתמודדות האחרות בפער ניכר לאחר שקיבלה מחבר השופטים לא פחות מ-414 נקודות כשבמקום השני בהפרש של 212 נקודות מוקמו צמד התאומות טויוטה GT-86 וסובארו BRZ.

למעשה רק פעם אחת נוספת בתולדות התחרות, בשנת 1988 בה זכתה פיג'ו 405 בתואר, נרשם ניצחון ברור עם פער משמעותי שכזה.

לאחר שנתיים בהם הזוכות בתואר היו עתידניות וחשמליות (ניסאן ליף ושברולט וולט) חבר השופטים החליט לתת השנה את הפרס למכונית מהפכנית פחות אבל חשובה מאוד לעולם הרכב בשנים הקרובות
"למרות המראה המוכר של הגולף בדורה ה-7 מתחת למעטפת מדובר במכונית חדשה לחלוטין ומרשימה מאוד"  הסביר חבר השופטים את בחירתו, "הגולף החדשה השיגה ציונים יוצאי דופן בתחום הבטיחות, צריכת הדלק ומציגה סטנדרטים גבוהים מאוד באיכות החומרים, היכולות הדינאמיות ונוחות הנסיעה שבוודאי ישמשו אמת מידה להשתפרות של כל תעשיית הרכב" סיכמו השופטים.

פולקסווגן גולף בישראל (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

>> מבחן דרכים פולקסווגן גולף החדשה

 אגב, זו הפעם השנייה בה המשפחתית הקומפקטית של פולקסווגן זוכה בתואר הנכסף והגולף, ביחד עם הקליאו של רנו שזכתה בתואר בדורה ה-1 וה-3, הן למעשה שתי המכוניות היחידות שזכו בתואר המכובד יותר מפעם אחת.

באופן מפתיע, הגולף לא זכתה בתואר בדורה הראשון והמהפכני מ-1974 וגם לא בדור הרביעי מ-1998 שהציג קפיצת מדרגה משמעותית בסטנדרטים של משפחתיות קומפקטיות, אלא דווקא לפני 20 שנים בדיוק, ב-1993, בדורה ה-3 שלא היה מלהיב או פורץ דרך בשום צורה שהיא.

למקום השני, כאמור, הגיע צמד תאומות החשק היפניות טויוטה GT86 וסובארו BRZ שהחזירו, בעידן בו טבלאות הנתונים הפכו לשדה המערכה העיקרי בין יצרני הרכב, את המתכון הקלאסי של מכונית ספורט קטנה ושפויה במחיר זמין (לפחות מעבר לים) עם הנעה אחורית ודגש על "איך" ולא "כמה מהר".

SUBARU BRZ -TOYOTA GT 86 (צילום: נעם וינד)
חזרה למתכון הטוב והישן מפעם|צילום: נעם וינד

>> מבחן דרכים השוואתי טויוטה GT86 מול סובארו BRZ

 את מדליית הארד והמקום השלישי קטפה וולוו עם ה-V40 שמבטאת בצורה הטובה ביותר את המהפך שעובר על החברה בשנים האחרונות.

בתצורת האצ'בק דינמית עם 5 דלתות ורחוק רחוק מאותו מראה הטנק שבעבר אפיין את תוצרי וולוו, ה-V40 מציעה רמת בטיחות גבוהה במיוחד ומעבר לציון מושלם במבחני הריסוק של יורו NCAP היא גם כוללת מערכת לבלימה אוטומטית המסוגלת לזהות גם הולכי רגל, מערכות למניעת סטיה מנתיב שמסוגלות לעשות בעצמן תיקונים בלי התערבות הנהג וגם לראשונה כרית אוויר הנפתחת ממכסה המנוע ומיועדת להגן על הולכי רגל במקרה של פגיעה.

>> וולוו V40 בארץ

וולוו V40
מבטאת בצורה הטובה ביותר את המהפך שעובר על החברה