קמארו Z28
בשברולט חשבו על דרכים לשפר את זמן ההקפה של ה-Z28 ברינג
שברולט חושפת מצב טיסה לקמארו Z28 החדשה ומקצצת בעזרתו שניות חשובות מזמן ההקפה של הגהנום הירוק. 

בסוף המילניום הקודם הפנימו בג'נרל מוטורס כי הקהל האמריקאי נעשה עם השנים פחות פטריוטי ומחויב לתוצרת המקומית והבינו שיציאה מהתמקדות בשיווק פנים יבשתי לשווקים הגלובליים הוא מחויבת המציאות.

האמריקאים הבינו שכדי להצליח באירופה עליהם להוכיח שהסחורה שלהם לא נופלת בטיבה מזו האירופאית, בין היתר מבחינה דינמית בכביש המפותל – תחום בו תוצרת ארץ הדוד סם לא ממש התבלטה.

עוד ב-mako רכב 

 מבחן דרכים שברולט קמארו 
מילה קוניס בתמונות לוהטות לצד הקמארו שלה 


כדי לעמוד במשימה, בעשור האחרון לא מעט מהנדסים, נהגים ומומחי כיול אמריקאים בילו זמן רב בצד השני של האטלנטי, במסלול המרוצים המפורסם והמסוכן בעולם - נורבורגרינג שבגרמניה, שהפך מזמן לאמת מידה לאיכות הדינמית של המכונית ובהחלט היו להם שם הישגים מרשימים עם הקאדילק CTS-V שרשמה זמן ההקפה של 7.59 דקות, המהיר ביותר למכונית סדאן 4 דלתות עד 2009 (סובארו STI הדיחה אותה מהתואר שנה לאחר מכן), עם הקורבט C6 ZR1 שהפכה לאמריקאית המהירה ביותר סביב המסלול עם זמן של 7.19 דקות - מהר יותר מרוב מכוניות העל האירופאיות ואפילו ההולדן קומודור, הטנדר האוסטרלי של ג'נרל מוטורס, שקבע 8.19 דקות והפך לרכב המסחרי המהיר ביותר ב"גיהנום הירוק".

הקמארו, רכב הספורט העממי יותר של שברולט, עבר לאחרונה רענון שכלל בין היתר את הוספת גרסת Z28 ביצועיסטית המצוידת במנוע V8 7.0 ליטר שמפיק 505 כ"ס - אמנם לא  כוחנית כמו ה-ZL1 עם 680 כ"ס מ-6.2 ליטר עם מגדש על, אבל, כך על פי שברולט, ממוקדת מסלול עם גוף אווירודינמי יותר, כיול שונה למתלים ובלמים קרמיים של ברמבו.

בנוסף לרשימת המכולת המוכרת מכל גרסה קיצונית של רכב ספורטיבי, מהנדסי שברולט גאים במיוחד במערכת בקרת יציבות ייחודית המכילה מצב "טיסה".

מדובר במצב המיועד למסלולי מרוצים רוויי באמפים כמו הנורבורגרינג שמאפשר למכונית ליהנות מקצת "זמן אוויר" פוטוגני.

מסתבר שברגע שבקרת יציבות סטנדרטית מזהה מצב כזה של אובדן אחיזה של הגלגלים באספלט היא מפעילה את מערכת הבלמים, לכאורה כדי לפתור את הבעיה, אך מאחר שהגלגלים באוויר הדבר מוביל להאטה משמעותית במהירות בנחיתה.

קמארו Z28
התוצאה: מערכת בקרת אחיזה חדשה עם "מצב טיסה"

בקרת היציבות במצב טיסה שב-Z28, לעומת זאת, יודעת להבחין במצב בו הגלגלים מתנקים מגע עם האספלט כתוצאה מקפיצה באוויר ונמנעת מלהתערב.

 לדברי שברולט, המערכת החדשה, היעילה לשימוש במסלולי מרוצים, אפשרה לקמארו לקצץ לא פחות מ-5 שניות בזמן הקפה סביב הנורבורגרינג ולרשום תוצאה מרשימה של 7 דקות ו-37 שניות - 4 שניות מהר יותר מגרסת ZL1 החזקה יותר, מה שללא ספק מוכיח שכוח זה לא הכל בחיים ולעיתים מתלים, צמיגים, בלמים וכיול מיוחד של המערכות האלקטרוניות משמעותיים יותר בקביעת זמני הקפה במסלולי מרוצים.

>> האם כך תראה השברולט קמארו החדשה?