קצת קשה להאמין אבל מכוניות רבות המוכרות לנו כזיכרון רחוק מהעבר עדיין מיוצרות כחדשות וזוכות להצלחה לא מבוטלת במדינות מתפתחות שונות.
אך בשנים האחרונות עם התקדמות התעשייה, תקנות הבטיחות ודרישה לעמוד בתקני זיהום אוויר, הדגמים המיושנים הללו מפנים אט אט את מקומם לדגמים מודרניים יותר.
אחד מאחרוני הדינוזאורים הוא הטרנספורטר קומבי של פולקסווגן שחוגג השנה 63 שנים להולדתו.
במהלך השנים, מאז שהוצג לראשונה ב-1950, הטרנספורטר זכה ל-5 דורות שונים ויוצר ביותר מעשרה מיליון העתקים, אבל מסתבר שגרסת T2, מהדור השני, שהוצגה בשנת 1967 והפכה לאחד הסמלים הבולטים של "ילדי הפרחים" בשנות השבעים של המאה ה-20, מיוצרת עד היום במפעל פולקסווגן בסאו פאולו, ברזיל.
למרות הסימפטיה הגדולה וזיכרונות נוסטלגיים שיש ללא מעט אנשים מהוואן החמוד הזה שזכה לכינוי "לאב מוביל" בעולם המודרני הטרנספורטר המעוגל של ילדי הפרחים הוחלף כבר ב-1979 ב-T3 המודרני יותר ולאחר מכן ב-T4 ב-1990 וב-T5 ב-2003.
אבל ממש כמו שפולקסווגן המשיכה לייצר את החיפושית המקורית מ-1938 במפעלי החברה במקסיקו עד 2003 ואת הגולף מהדור הראשון, שהוחלף בשנת 1983, עד שנת 2009 בדרום אפריקה, כך המשיכה השלוחה הברזילאית של הקונצרן לייצר את הטרנספורטר המיושן 33 שנים לאחר שירד מפסי היצור בעולם המערבי.
במהלך השנים כמעט ולא השתנה דבר בטרנספורטר האלמותי למעט מעבר, לפני כשבע שנים, למנועים מקוררי מים.
יתכן שהיצור של מוביל הנוסעים המעוגל היה נמשך עוד שנים רבות, אבל פרסום עדכון תקנות התחבורה בברזיל, שתחייבנה החל מ-2014 כל מכונית חדשה להיות מצוידת מערכת ABS ושתי כריות אוויר לפחות, חותם כעת סופית את הגולל על הטרנספורטר הותיקה.
השלוחה הברזילאית של פולקסווגן דיווחה כי בכוונתה לייצר את הטרנספורטר כל עוד יתאפשר לה, משמע עד ה-31 לדצמבר 2013. בכל מקרה אין ספק שלפרוש לגמלאות בגיל 63 זה הרבה יותר ממכובד, בוודאי בעולם הרכב.