אין תמונה
קיה רוצה לטפח תדמית צעירה ותוססת

קיה צפויה להציג בטווח של שנתיים מכונית ספורט דו מושבית פתוחה בסגנון של המאזדה מיאטה mx-5, כך רמז המנכ"ל האירופי של קיה, פול פילפוט, בשיחה עם עיתונאים לפני מספר ימים.

עד לפני מספר שנים קיה הייתה שם נרדף למכוניות בסיסיות ומיושנות למדי שהציעו תחבורה אמינה במחיר זול ולא שום דבר מעבר לזה, אך אחרי שהמתחרה יונדאי רכשה אותה ב-2000 משהו טוב החל לקרות בקיה.

את התנופה הגדולה נתן מעצב דגמי אודי לשעבר פיטר שרייר שהצטרף לחברה בשלהי 2006 ועשה לחברה מטמורפוזה עיצובית ויחד עם התנופה הטכנולוגית של יונדאי בשנים האחרונות הביא את החברה להצלחה מעבר לים, במיוחד באירופה.

כעת החברה פועלת במרץ כדי לפתח זהות עצמאית ולמצב את עצמה כמותג צעיר ושובב יותר מיונדאי: "בעבר, היינו קרובים מדי זה לזה והיצע הדגמים שלנו ושל יונדאי היה כמעט זהה אבל היום אנחנו מנסים לצור הבדל כשקיה מבטאת קו יותר כיפי, דינמי וצעיר ויונדאי מתמקדת יותר בנוחות ותחושה יוקרתית", מסביר פילפוט. "קונצרן פולקסווגן מנהל את המותגים בצורה מוצלחת ואם נשווה רגע אז גם אצלנו רוצים לתת קו ברור למותגים ובהתאם לכך יונדאי היא יותר כמו פולקסווגן וקיה מכוונת לאופי כמו של סיאט".

מכונית ספורט פתוחה אולי לא תביא לקיה שיפור משמעותי בהיקפי המכירות אך בהחלט יכולה לתרום רבות לתדמית המותג שקברניטי החברה שואפים להגיע אליה. "אני מאוד הייתי רוצה 'קיה MX-5' בפורטופליו שלנו", מודה פילפוט. 

גם המעצב  שרייר חושב כך: "אני באמת מאמין שכדי לבסס את התדמית התוססת שלה קיה צריכה מכונית ספורט אמיתית שתהיה שגרירה לאופי החדש של המותג". 

במקרה של מאזדה ההימור הצליח מעל למצופה ולא רק שהמיאטה עזרה למצב את החברה היפנית כיצרנית עם אופי צעיר ודינאמי הפונה לקהל חובב נהיגה ולהעביר את משנת הזום זום, אלא שהמיאטה גם זכתה להצלחה מספרית גדולה עם קרוב למיליון יחידות של מכונית הספורט שיוצרו עד כה בעשרים שנות קיומה.

אין תמונה
קיה רוצה לטפח תדמית צעירה ותוססת

מעבר להצלחה המסחרית המיאטה החזירה לעולם הרכב בראשית שנות התשעים, בעידן של מכוניות אפרוריות, את הרוח והסגנון של מכוניות הספורט הבריטיות של שנות השישים.

אין תמונה
מאזדה מיאטה - אחת מעשר מכוניות הספורט החשובות בהיסטוריה בכל דירוג

מאזדה הוכיחה שניתן ליצר במחיר שפוי חלופה מודרנית אמינה ושימושית שהיוותה השראה ליצרנים נוספים לחזור ולייצר מכוניות ספורט פתוחות.
אגב, המיאטה הראשונה הזכירה לרבים את הלוטוס אלן המיתולוגית של שנות השישים ובמפעלי קיה בשנות התשעים הרכיבו את הדור האחרון, והלא מוצלח במיוחד, של האלן בעבור לקוחות מקומיים.

מגזין הרכב הבריטי "אוטו אקספרס" פרסם איור ממוחשב של איך יתכן שתראה "המיאטה של קיה" תוך שהוא מתבסס על מראה דגם התצוגה של החברה Kee משנת 2007 ועל הקו העיצובי הבא של קיה שאמור לקחת את מראה אף הנמר לכיוון אגרסיבי ומוחצן יותר עם סבכה ענקית ופנסים זוויתיים.

אין תמונה
פונטיאק סולסטיס - דו מושבית קטנה ומוחצנת

על פי הדמיית המחשב ניכר גם דמיון רב לרודסטר הקטנה והמוחצנת סולסטיס מבית פונטיאק. בשלב זה קיה לא נידבה מצידה כל פרטים טכניים כמו למשל האם כמו הדו מושבית של קיה תעשה שימוש בתצורת רודסטר קלאסית של מנוע קדמי והנעה אחורית או שהחברה תסתפק בעיקר במראה ותתבסס על אחת מפלטפורמות ההנעה הקדמית של החברה.

המנכ"ל האירופאי פילפוט חשף גם שבמקביל ולפני הצגת הרודסטר החדשה של קיה ולאור ההצלחה הגדולה לה זוכים קרוסאוברים קטני מימדים החברה שוקדת בימים אלה על תכנון של מכונית פנאי קטנה מהספורטאז' היפהפה שתתחרה במכוניות כמו הניסאן ג'וק.

>> מה מאזדה מתכננת למיאטה הבאה