משבר כלכלי עולמי ומאגרי נפט שהולכים ואוזלים וגורמים לעלייה בלתי פוסקת במחירי הדלק גרמו בשנים האחרונות ליצרנים להציג שורה מכובדת של מכוניות מיני קטנות ולפריחה חסרת תקדים בסגמנט הבסיסי הזה ברחבי העולם ואפילו בישראל, בה עד לא מזמן המדד היחיד לרכישת מכונית היה כמות הפח פר שקל.
ימים ספורים לאחר שזלגו תמונות של המאזדה 3 הבאה לרשת, בתערוכת סידני, סיפר מנהל המכירות העולמי של מאזדה, יאשירו היומה, לפורטל הרכב האוסטרליGoAuto, כי החברה היפנית בוחנת את האפשרות לייצר מכונית קטנה יותר מה-2 הנוכחית.
על פי הדיווח באתר האוסטרלי, היומה הסביר כי שתי אופציות עומדות כרגע על הפרק: "האחת - ייצור מכונית זולה לשווקים מתפתחים כמו שניסאן הצהירה שתעשה עם מותג דאטסון, והשנייה - ייצור מכונית מיני קטנה ואיכותית לשווקים מבוססים יחסית דוגמת הפולקסווגן אפ!"
אחת המועמדות שנראות רלוונטיות היא פיאט – חברה בעלת ניסיון רב בתחום המכוניות הקטנות ומי שכבר חתמה על חוזה שת"פ עם מאזדה במסגרתו החברה היפנית תפתח בעבור מותג אלפא, במקביל ל-MX5 החדשה, רודסטר דו-מושבית עם הנעה אחורית שתהיה יורשת של הספיידר המיתולוגית.
בשלב זה יאשירו היומה לא התנדב למסור יותר פרטים ונראה כי פרויקט המאזדה 1 נמצא עדיין בשלב ראשוני למדי והחלטה על הפיתוח לא תתבצע לפני 2015.
בכל מקרה, מומחים בשוק הרכב מסבירים כי מדובר בצעד הכרחי עבור היצרן הקטן אם ברצונו לשרוד בעתיד המעורפל של תעשיית הרכב.
>> שמעתם כבר על האלפא רומיאו מיאטה?