אתמול דיווחנו כאן על 7 דגמי המכוניות הנמכרים ביותר בישראל בשמונת החודשים הראשונים של 2012.
הנתונים היו חד משמעיים והצביעו על מלכה חדשה בדמותה של הפוקוס של פורד. במקום השלישי (הכמעט קבוע מבחינתה בשוק הישראלי) מוקמה הקורולה של טויוטה.
מחוץ לגבולות ישראל המצב שונה וכבר שנים על גבי שנים הקורולה היא המכונית הנמכרת ביותר מסביב לגלובוס ועל אף שלא מדובר ברכב שמציג תכונות בולטות או יתרונות של ממש אל מול מתחריו כמעט באף תחום, שום דגם לא הצליח להתקרב לנתוני המכירות שלו. מומחי רכב מציינים שדווקא בגלל אותה אפרוריות הקורולה מתאימה לקהל כל כך רחב בכל כך הרבה מדינות ותרבויות.
אבל מסתבר שההצלחה המסחררת של הפוקוס בדורה השלישי לא ייחודית רק לשוק הישראלי ולפני מספר ימים פורד פרסמה בגאווה שעל פי סיכום נתוני המכירות מסביב לעולם במחצית הראשונה של 2012 הפוקוס היא היא המכונית הנמכרת ביותר בעולם עם נתון של כמעט 490 אלף פוקוסים לעומת כ-463 אלף קורולות בששת החודשים הראשונים של השנה.
ההישג המרשים שהגיע בתזמון מצוין עם חגיגות יצורה של הפורד ה-350 מיליון זכה לפרסום רב. טויוטה מצידה לא נשארה חייבת ומהירה להגיב ולציין שהנתונים של פורד לא נכונים ולמעשה הקורולה מחזיקה בתואר ללא בעיה.
אמנם הנתונים שפורד פרסמה הם מדויקים ונבדקו גם על ידי גורם חיצוני אך בעוד שהמשפחתית הקומפקטית של פורד נמכרת בכל העולם ובכל הגרסאות שלה תחת השם פוקוס, טויוטה מוכרת בשווקים מסוימים את הקורולה תחת שמות שונים וכך למשל באירופה (ובישראל) גרסת ההאצ'בק נקראת בכלל אוריס. יתרה מזאת, בטויוטה מציינים כי גם דגם הסטיישן נקרא בשווקים מסוימים בשם אחר ובמקומות מסוימים הקורולה משווקת בכלל תחת מותג סיאון.
בחברה מציינים שגם גרסאות המיניוואן, מטריקס ו-וורסו, למעשה מבוססים על הפלטפורמה והמכלולים של הטויוטה וכאשר מחברים את המכירות של כל הגרסאות יחד מתקבל נתון העומד על מעל ל-600 אלף יחידות - רחוק רחוק מהנתון שפורד פרסמה.
עם זאת, כדי שהשוואה תהיה הוגנת, החליטו בטויוטה להשמיט את נתוני המכירות של הדגמים הנלווים כשם שפורד לא כללה בנתונים שפרסמה דגמים כמו הc- מקס, אך לטענת טויוטה גם כאשר סופרים רק את הנתונים של הקורולה והאוריס האצ'בק מתקבל נתון של 524 אלף יחידות המציב אותה במקום הראשון בהפרש של יותר מ-30 אלף רכבים מהפוקוס.
בטויוטה אף מציינים שכשמוסיפים את נתוני המכירות של חודש יולי לנתונים של החציון הראשון של השנה ההפרש לטובת הקורולה אפילו גדל.
בכל מקרה, נראה שהקרב היצרי - מעין גלגול מודרני לשאלה הנצחית של מי גדול יותר - רחוק מלהסתיים וכמו בויכוחים רבים נראה שאת הנתונים היבשים אפשר להטות לכיוון זה או אחר. מה שבוודאות בטוח הוא שמדובר בשתי המכוניות החמות ביותר בעולם.