מסתבר שאב הטיפוס המרהיב לרנו אלפין ספורט 110-50 A שנחשף בראשית השנה בתערוכת ז'נבה וקרע מאז את המסלול בכמה אירועי ראווה דוגמת פסטיבל גודווד, היה הרבה יותר מעוד דגם תצוגה של היצרן הצרפתי או מחווה לחגיגות היובל למכונית המפורסמת ביותר שסדנת אלפין יצרה. למעשה, כעת מתברר שהייתה זו הצהרת כוונות ברורה של רנו באשר לכוונתה להחיות את מותג מכוניות הספורט אלפין.
כדי להמחיש את החשיבות שרנו רואה בשיתוף הפעולה הזה בראש הפרויקט יעמוד סגן נשיא רנו ברנרד אוליבייר.
שתי החברות שכבר משתפות ביניהן פעולה בקבוצת הפורמולה 1 של קייטרהם, העושה שימוש במנועי רנו, יתחילו בינואר 2013 לפתח במשותף מספר דגמים ייחודים של מכוניות ספורט טהורות עם הנעה אחורית (ולא גרסאות ספורטיביות לדגמים קיימים) כשהכוונה היא להציג בתוך 3-4 שנים מספר דגמים, חלקם תחת מותג קייטרהם וחלקם תחת מותג אלפין, שמצד אחד יחלקו ביניהם פלטפורמות ומכלולים אך מאידך יהנו מזהות עצמאית שתתאים ל-DNA של כל מותג.
הרעיון בשותפות הוא לחלוק טכנולוגיות ומכלולים וכך לחתוך באופן משמעותי את עלויות הפיתוח והייצור לדגמים שמיוצרים בכמויות קטנות יחסית.
יצור המכוניות של שני המותגים יתקיים במפעלי אלפין בדייפ שבצפון צרפת, בהם מיוצרים כיום גרסאות הספורט של המגאן RS והקליאו ספורט וכן דגמי מסלול של רנו.
לבד מהפעלת קבוצות מרוצים פעילות במספר סבבי מרוצים כולל פורמולה 1 ופורמולה 2, קייטרהם מייצרת את ה-Caterham 7, מעין גרסה מודרנית ללוטוס סופר 7 הנחשקת והסופר ספורטיבית.
הכוונה היא להפוך את צמד מותגי הנישה הקטנים בתוך מספר שנים לשחקנים רציניים בסגמנט מכוניות הספורט בעולם ולייצר מספר דגמים ברמות מחירים שונות כשחלקם ייוצרו בכמויות גדולות יחסית ואילו אחרים ימכרו בבודדים.
הערכות מדברות על כך שהדגם הראשון ששיתוף הפעולה הזה יוליד יהיה מעט פחות קיצוני מאב הטיפוס המרהיב אלפין 110-50A שנהנה מעיצוב סופר בולט ומנוע מרכזי המפיק 400 כ"ס.
Alpine A110-50 @ Goodwood Festival of Speed 2012 from Type-01 on Vimeo.
עם זאת, בהתחשב במסורת העבר והיכולות הגבוהות של שני המותגים, ניתן יהיה לצפות למכונית ספורט עם יכולות גבוהות שלא תתבייש להסתכל אפילו למתחרות כמו פורשה בגובה העיניים.