ב.מ.וו ומיני פלטפורמה חדשה
רצפה אחת, 23 דגמים שונים
פלטפורמות משותפות הפכו באחרונה לדבר החם ביותר בתעשיית הרכב, ההתקדמות הטכנולוגית ביכולת התכנון והנדסת החומרים מאפשרים כיום לייצר פלטפורמה גמישה אחת שיכולה לשמש דגמים רבים בגדלים ותצורות מרכב שונות.

הפלטפורמות המודרניות מאפשרות שינויים רבים כמו התאמת מרווח בסיס הגלגלים, ותצורות המתלים ולמעשה מאפשרות ליצרנים לפתח הרבה דגמים שונים בלי יותר מדי פשרות ובעלות לא גבוהה מדי.

כעת אחרי ה-MQB של קונצרן פולקסוואגן, ה-EMP2 של פיג'ו-סיטרואן וה-CMF של רנו-ניסאן גם ב.מ.וו חושקת בפלטפורמה מודולארית וכפי שנחשף במגזין הרכב הבריטי "אוטוקאר", בכוונתה לבסס על אותה פלטפורמת הנעה קדמית לא פחות מ-23 דגמים שונים של ב.מ.וו ומיני שייוצרו בכמיליון יחידות בשנה.
בהחלט לא מעט כלי רכב בהתחשב בהיקפי היצור של יצרן הרכב הבווארי, ושינוי מגמה משמעותי ביותר בעבור מי שדגל לאורך שנים ארוכות רק בכלי רכב עם הנעה האחורית.

עם זאת יש לזכור כי כבר לפני כשנה ב.ב.מ.וו הכריזו על מעבר להנעה קדמית בדגמי הבסיס, זאת בעקבות הניסיון המוצלח בפלטפורמת הנעה קדמית שצברה החברה עם מותג מיני, יחד עם היתרונות במרחב הפנימי והחיסכון בעלויות היצור של רכבים שכאלה.

יתרה מכך, במחקר שערכה החברה התגלה שכ-80 אחוז מרוכשי ב.מ.וו סדרה 1 לא מודעים בכלל איזה גלגלים מניע המנוע ובוודאי לא מעריכים את יתרונות ההנעה האחורית.

מבחן קומפקט פרימיום - וולוו V40 מרצדס A קלאס ב.מ.וו סדרה 1 לקסוס C (צילום: נעם וינד)
סדרה 1 תעבור להנעה קדמית |צילום: נעם וינד

הפלטפורמה המודולארית החדשה תכלול את ב.מ.וו סדרה 1 הבאה שתוצע בנוסף לגרסאות 5 ו-3 דלתות המוכרות, גם בגרסאות סדאן 4 דלתות, סטיישן (טורינג בבימרית) ו-GT (מעין מיקרו-וואן) עם בסיס גלגלים קצר או ארוך.  גם הג'יפון הקטן של החברה ה-X1 הבא יתבסס גם על אותה פלטפורמה ואלין תתוסף גרסת קופה-שטח (בהשראת ה-X6) שתכונה X2 (כחלק משינוי השמות בב.מ.וו בהם המספרים הזוגיים מסמלים את גרסאות הקופה). הספרה 2 תשמש גם גרסת הקופה, הקבריולה, הגרנד קופה (קופה 4 דלתות) ו-Z2 רודסטר שיבוססו כולן על אותה הפלטפורמה.

מיני (צילום: רונן טופלברג)
לא פחות מ-10 גרסאות שונות למיני |צילום: רונן טופלברג

מיני שדרכה צברה כאמור ב.מ.וו ניסיון רב בהנעה קדמית תציג את הדור השלישי של המיני בשנה הבאה והוא יוצע בלא פחות מ-10 גרסאות שונות שיכללו את המוכרות (קבריולה, רודסטר, קופה, קלאבמן, קאנטירמן ופיסמן) שאליהם יצטרפו מספר גרסאות נוספות בניהם -גרסה שתכונה ככל הנראה טרוולר (Traveller) ותהיה בעלת מימדים גדולים יותר בעיקר לגובה ומראה של רכב שטח של ממש, גרסת מיקרו-וואן שתכונה קלאבוואן, גרסת 5 דלתות האצ'בק ואפילו גרסת סדאן עם תא מטען נפרד לשווקי המזרח חובבי הישבן.

מקורות בעולם הרכב מדווחים כי פיתוח הפלטפורמה החדשה עליה שוקדים כעת מהנדסי החברה דורשת משאבים כלכליים גדולים מיצרנית הרכב קטנה יחסית כמו ב.מ.וו. אך ללא ספק מדובר במהלך שיהווה צעד גדול עבור המותג ומהלך הכרחי כדי לשרוד בעתיד, בעידן בו קהל הלקוחות מחפש אינדיווידואליות ומגוון מוצרים רחב.

אין תמונה
הבסיס יישאר זהה ויוזיל את העלויות

 >> ב.מ.וו 316 החדשה במבחן