לפני כחודש דיווחנו לכם שרנו מתכוונת לחזור בקרוב למסלול הנורבורגרינג הגרמני כדי להשיב לעצמה את תואר "מכונית ההנעה הקדמית המהירה ביותר ברינג" בו היא החזיקה עם גרסאות שונות של המגאן קרוב לעשור.
כזכור, התואר נלקח מרנו על ידי הלאון קופרה החדשה של סיאט לפני שלושה חודשים ולמעשה הספרדייה הלוהטת הייתה למכונית ההנעה הקדמית הראשונה שהצליחה לשבור את מחסום ה-8 דקות ולקבוע זמן של 7 דקות 58 שניות ו-4 עשיריות השנייה- כמעט עשר שניות מהר יותר מהשיא הקודם של המגאן RS.
עוד ב-mako רכב
בריטניה מול גרמניה בקרב על הגיהינום הירוק
הקיף את הרינג בפחות מ-10 דקות עם AX דיזל
שומאכר לוהט ברינג
אבל ברנו, שבמהלך השנים הביאה לאוויר העולם כמה מהקומפקטיות ה"לוהטות" האייקוניות ביותר, לא הסכימו לוותר בקלות על הגאווה הצרפתית וחטיבת הספורט של היצרן קיבלה משימה לפתח גרסה קיצונית יותר של המגאן RS כדי שזו תחזיר את הכבוד והיוקרה לרנו.
התוצאה נקראת טרופי 275 ועל אף שבבסיס מדובר באותה מגאן ספורטיבית, בעזרת רכיבים מכאניים שלרוב מצויים במכוניות ספורט יקרות בהרבה, ההספק עלה ב-10 כ"ס והיכולות הדינמיות הפכו לחדות יותר.
בין יתר השיפורים ניתן לציין מערכת פליטה של Akrapovic, בולמי זעזועים של Öhlins ניתנים לכיוון וצמיגי מישלין ספורט קאפ 2 (כמו אלה שב-911 GT3 ובמרצדס SLS Black Series) על חישוקי 19' של חברת Speedline Turini.
לכאורה התוספות הללו היו אמורות להספיק לרנו כדי לקבוע את השיא, אבל הצרפתים החליטו שלא לקחת שום סיכונים ולמסלול הגרמני הביאו גרסת קיצונית עוד יותר בשם טרופי R, שנדמה שהוחלט על יצורה רק כדי שרנו תוכל לזקוף את השיא למכונית מייצור סדרתי (עד כמה ש-250 יחידות שייוצרו נחשבות לייצור המוני). ה-R קלה ב-101 ק"ג בהשוואה לטרופי "הרגילה" בין היתר בשל וויתור על מערכת שמע, מסך המולטימדיה והמזגן (מינוס 10 ק"ג), מושבי באקט של ריקארו מפולי קרבונט והיעדר מושבים אחוריים (חסכון של 42 ק"ג), הסרת חומרי בידוד הרעשים (18 ק"ג פחות), מצבר ליתיום (קל ב-16 ק"ג ממצבר רגיל), בלמים מתרכובת פלדה ואלומיניום (3 ק"ג לדיאטה) ואפילו מגב השמשה האחורית הוסר כדי לחסוך כמה גרמים.
בשבע ורבע בבוקר ביום א' האחרון התיישב נהג המבחן של רנו, לורן אורגון, במגאן הקיצונית והצליח להקיף את המסלול בזמן של 7 דקות , 54 שניות ו-3 עשיריות השנייה, מקצץ את השיא הטרי של סיאט ב-4 שניות רק שלושה חודשים אחרי שנקבע.
על אף שמהצד המרדף היצרי אחר זמני ההקפה בנורבורגרינג נראה כסוג של קרב אגו מיותר וחסר חשיבות בין יצרני הרכב, יש לזכור שהוא בהחלט מביא לשוק גרסאות מלהיבות וספורטיביות במיוחד בעידן בו תעשיית הרכב מתמקדת בעיקר ברכבים "ירוקים", בטוחים ומשעממים.
בגזרה המקומית גרסת הטרופי 275 הרגילה תוצע על ידי "קרסו" יבואנית רנו לישראל בהזמנה מיוחדת ובמחיר משוער שיהיה נמוך מ-300 אלף שקלים.