השמדת דודג' וויפר
לא חבל???

לאחרונה פרסמנו כאן ידיעות על כמה מקרים בהם בעלי רכבים מרשימים החליטו לנפץ ולהרוס את המכוניות היוקרתיות שלהם, אם כהפגנת ממחאה בשל אי שביעות רצון משירות שקיבלו או אם כסוג של אקט אמנותי שאמור להעביר סוג של מסר כלשהו. עם זאת, בניגוד לאותם מעשים שלוו בהסברים ברורים באשר למניעים שהביאו לאקט ההרסני, ברחבי הרשת החלו להופיע בשבועות האחרונים שלל תמונות וסרטונים המנציחים מספר מקרים שונים בהם רכבי דודג' וייפר מהדור הראשון מושמדים והופכים לערימות גרוטאות. 

התמונות, בהן עוד ועוד יחידות של רכב הספורט האייקוני של קונצרן קרייזלר המצויד במנוע וי 10 עם 400 כ"ס נגרסות על ידי דחפורים, היו ללא ספק קשות לצפיה גם עבור מי שאינו נמנה עם חסידי מכוניות השרירים האמריקאיות ונראה שכל חובב רכב התקשה להבין במה בדיוק מדובר.

עוד ב-mako רכב 
צפו- מכוניות נמעכות במוזיאון
בעל מזראטי משמיד את מכוניתו עם פטיש 
מפגינות בעירום התפרצו לביקור פוטין

 

לאחר שעוד ועוד עדויות על הרס וייפרים הגיעו לרשת קונצרן קרייזלר נתבקש להגיב וזה פרסם כי מדובר ב-93 יחידות מגרסאות טרום ייצור שנתרמו לאוניברסיטאות ברחבי ארה"ב כדי שאלו ישמשו סטודנטים ללימוד ולמחקר והושמדו מכיוון שמכוניות מסדרת טרום ייצור לא יכולות לקבל רישוי לכביש ולא ניתן למכור אותן ללקוחות.



עיתון היוצא לאור בוושינגטון חקר את הפרשה ודיווח כי ההחלטה של קרייזלר להשמיד בהדרגה את המכונית, שנים רבות אחרי שתרמה אותן למוסדות הלימוד, הגיעה לאחר ששתיים מהן היו מעורבות בתאונות דרכים קשות שונות שעלו לחברה מיליוני דולרים.

מסתבר שהמכוניות, שלא היו אמורות לנוע כלל על הכביש, נחשבו מבחינת החוק עדיין בבעלות קרייזלר ומאחר שמן הסתם לא היה להן ביטוח החברה נאלצה להוציא מקופתה כסף לפיצוים לנפגעים.
לטענת העיתון, בעקבות צמד המקרים היועצים המשפטיים של הקונצרן קבעו שמאחר שהמכוניות נחשבות מבחינה משפטית בבעלות קרייזלר ולנוכח העובדה שאין אפשרת ריאלית לוודא שמקרים כאלה לא ישנו, רצוי להשמיד את המכוניות בהקדם וזה באמת מה שקרייזלר בחרה לעשות.

השמדת דודג' וויפר
בקרייזלר החליטו לא לקחת שום סיכונים ולהשמיד את המכוניות הנדירות

עם זאת, בהודעה הרשמית שקרייזלר הפיצה היא הכחישה את דבר התאונות וטענה כי ההחלטה נעשתה מאחר שהמכוניות משנות ה-90, שגילן יותר מעשרים שנה, אינן מכילות את הטכנולוגיה של מרבית המכוניות המודרניות (להזכירכם דגמי הוייפר הראשונים היו נטולי בקרת יציבות ו-ABS) ולכן אינן רלוונטיות יותר ללימוד עבור הסטודנטים.


רבים התקשו להשתכנע ובכל מקרה ההחלטה של קרייזלר להשמיד את המכוניות עוררה תהודה רבה בקרב הסטודנטים ואפילו המרצים שהתקשו לקבל את רוע הגזירה ויצאו למחאה רועשת על ההחלטה של קרייזלר.

גם אנחנו כאן ב- makoמצטרפים למחאה ובהחלט יכולים להציע כמה וכמה אלטרנטיבות למכוניות הנדירות מאשר הפיכתן לערימת גרוטאות מתכת ופיברגלס.

>> צפו: מסוק קוברה תוקף דודג' וויפר