אשה מתמקחת עם מוסכניק 2 (צילום: istockphoto)
תכינו הרבה כסף בצד לחשבונות מהמוסך|צילום: istockphoto
"כלי הרכב מתוצרת יפן הם אמינים ביותר ואילו אצל האירופאים המצב על הפנים". האם מדובר בקיבעון ישן השגור בפיהם של סוחרי רכב ארצישראלים או שגם היום, בשנת 2011, מוצא המכונית יכול לספק מראש אינדיקציה למספר הביקורים במוסך?

השבוע פורסם סקר האמינות השנתי של חברת וורנטי דירקט הבריטית המעניקה שרותי אחריות בתשלום לכ-50 אלף כלי רכב מ-250 דגמים פופולריים.
במקום לפרסם סתם טבלה עם נתונים יבשים החליטו בחברה להרכיב, בהסתמך על מאגר הנתונים העצום שלה, את הסיוט של כל מי שמחזיק מכונית: "מפלצת MK1" - המכונית שתתקע אתכם, תגזול את כספכם ותשלח אתכם, פחות או יותר, לגור במוסך.

מפלצת MK1 היא מכונית פיקטיבית המורכבת ממכלולים שונים כשכל אחד נבחר בקפידה ממכונית אחרת על פי תדירות נטייתו להתקלקל.

אז ככה, המכונית מהגיהנום תעשה שימוש במערכת המתלים מב.מ.וו M3, בלמים מאודי A8 ומערכת הגה מוולוו C70. בתא המנוע שלה תוכלו לפגוש מנוע של MG TF, תיבת הילוכים מלנד רובר פרילנדר ומערכת הצתה ממרצדס V קלאס.

מוסך 1 (צילום: נעם וינד)
מתאימה למי שאוהב לבקר במוסך לפחות פעם בחודש |צילום: נעם וינד

כדי שהתקיעה שלכם תהיה מושלמת וגם מערכות מיזוג האוויר לא יתפקדו על החימום והמזגן של ה MK-1 יהיו אחראיות מערכות משני דגמים שונים (טולדו ואלהמברה) מתוצרת סיאט. את מערכת החשמל הבעייתית ביותר תורמת זו שלא רואה מוסך - רנו מגאן.

על פי הרישומים במאגר החברה עולה כי במהלך השנה החולפת כ-40 אחוזים מבעלי ה- M3 נאלצו להגיע לתיקון מערכת המתלים. גם 40 אחוזים ממחזיקי רנו מגאן בממלכה המאוחדת נאלצו לסור למוסך בשל תקלה במערכת החשמל. 25 אחוזים מבעלי MG TF נאלצו להגיע למוסך בשל תקלה במנוע, 20 אחוזים מבעלי לנד רובר פרילנדר  ואודי A8 חוו תקלות במערכת התמסורת והבלמים בהתאמה ו-12 אחוזים ממחזיקי דגמי סיאט האמורים נדרשו לתקן את מערכות המיזוג והחימום.

על פי הנתונים שבידי וורנטי דירקט, אילו הייתה קיימת, "מפלצת MK1" הייתה גורמת לבעליה לבקר לפחות אחת לחודש, באופן בלתי מתוכנן, במוסך ולהוציא בשנה לפחות כ-11 אלף שקלים (2050 לירות שטרלינג) על אותם ביקורים בלתי צפויים.

בסיכומו של דבר מסתבר שיש משהו בסטיגמות שמושרשות בשוק הרכב הישראלי אבל לצד העובדה שאכן אף מכלול של רכב יפני לא משמש את "המכונית מהגיהנום" ששומרת אמונים למכלולים מתוצרת אירופאית, צריך לשים לב לעובדה שדווקא גרמניה, שנחשבת ליצרנית הרכב האיכותית באירופה, תרמה למכונית חלק נכבד ביותר מהמכלולים ואילו יצרניות הרכב מהמדינות בעלות התדמית הפחות איכותית כמו צרפת ואיטליה, למעט מערכת החשמל של המגאן, כלל לא מופיעות ברשימה.

 

מכונית מתקלקלת (צילום: האתר הרשמי)
לא כבוד גדול לתעשיית הרכב האירופאית |צילום: האתר הרשמי

>> היפניות בראש, האמריקאיות והאירופאיות מאחור - קונסיומר ריפורטס מסכם את 2010