סיפורה של למבורגיני מבטא את הרוח והאופי האיטלקיים - שאפתנות, טמפרמנט וחשיבות המראה החיצוני. לא רבים יודעים זאת, אבל למבורגיני התחילה את דרכה כיצרנית טרקטורנים וציוד חקלאי לאחר מלחמת העולם השנייה ובשנות החמישים היא הפכה ליצרנית ציוד חקלאי גדולה. פרוצ'יו למבורגיני הפך לאיש עשיר, החליט להגשים חלום ילדות ורכש לעצמו מכוניות ספורט שונות, ביניהן פרארי 250GT מודל 58.
לאחר זמן מסוים המצמד של הפרארי שבק ולמבורגיני החליט לפנות לאנזו פרארי עם הצעה לפתרון טוב שיחזיק מעמד זמן רב, אולם אנזו האגדי לא התרשם ופטר את למבורגיני בטענה שהוא בסך הכל יצרן טרקטורים ולא מבין שום דבר במכוניות ספורט.
הבושה שחש והדם האיטלקי החם הובילו את פרוצ'יו להחלטה נחושה להראות למר פרארי היהיר איך מייצרים מכונית ספורט. ההחלטה היצרית קרמה עור וגידים ובתערוכת הרכב של טורינו באוקטובר 1963 הציג למבורגיני את המכונית הראשונה שלו, ה-350 GTV. השאר, כמו שאומרים, היסטוריה.
הדגמים הבאים של למבורגיני - המיורה, הקונטאש והדיאבלו היממו את עולם הרכב וגרמו לחבר'ה במראנלו (מקום משכנה של פרארי) לא מעט חרדות וכאבי ראש.
האבנטדור היא האחרונה בשושלת מכוניות העל עם סמל השור הזועם. יש לה מנוע וי 12 השוכן סנטימטרים ספורים מאחורי הנהג המפיק צלילים מרגשים ומעביר 700 כ"ס לכל ארבעת הגלגלים.
הגרסה הפתוחה של האבנטדור נחשפה לפני כחודשיים. היא מסיימת את המאוץ למאה קמ"ש ב-3 שניות, מגיעה למהירות מרבית של מעל ל-300 קמ"ש ותהיה שלכם בעבור מיליון וחצי שקלים לפני מסים. אגב, אפילו אם הסכום הזה לא מפחיד אתכם, אין טעם שתתחילו לרשום את הצ'ק מאחר שספר ההזמנות של החברה מלא לחלוטין עד אמצע 2014.
מיאמי נחשבת לאחד השווקים החשובים עבור יצרני מכוניות העל, במיוחד בגרסאות הטופלס, ולכן היא העיר שפותחת את חגיגות היובל של השור הזועם.
אגב, חובבי המותג שנמצאים בצד השני של האטלנטי יכולים להרגע, מדובר בסך הכל בקדימון לחגיגות המרכזיות באיטליה שיתחילו בחודש מאי הקרוב.