האיש שאחראי לכך הוא פיטר שרייר, מעצב הרכב הגרמני שעבד בקוצרן פולקסווגן והתפרסם בזכות עיצובים כמו זה של החיפושית החדשה (בדור הקודם) והאודי TT האוונגרדיות. אך לאחר שהשמרנות בקונצרן הגרמני שיעממה אותו, החליט ב-2006 להיענות לאתגר ולהפוך למעצב הראשי של מותג קיה הקוריאני שכאמור עד אז לא הצטיין במיוחד במראה של דגמיו.
![קיה ספורטאז (צילום: נעם וינד)](https://img.mako.co.il/2010/12/22/_V5P8663_c.jpg)
שרייר הכניס דם חדש למותג, יצר מכוניות כמו הספורטאז', האופטימה, K-7, ריו החדשה, סיד החדשה ואחרות שהביאו לקיה מ-2006 ועד היום לא פחות מ-16 פרסי עיצוב בתחרויות יוקרתיות שהפכו את שרייר לדמות נערצת במטה החברה בסיאול.
לכולם היה ברור, על אף שגם להתקדמות של דגמי יונדאי עליהם מבוססות המכוניות של קיה יש חלק בפריצה, שפיטר שרייר הוא האיש שאחראי לקפיצת המדרגה של החברה והוא למעשה זה שהפך את המותג למה שהוא היום.
כעת, על פי הדיווח של פורטל הרכב Automotive News, ההנהלה של קונצרן יונדאי-קיה החליטה לקדם את המעצב המוכשר לתפקיד אחד משלושת נשיאי הקונצרן הענק, זאת במקביל להמשך עבודתו כראש מחלקת העיצוב של קיה.
![קיה (צילום: נעם וינד)](https://img.mako.co.il/2012/06/04/web_kia_optima_by_noam_wind_008_c.jpg)
שרייר, בן ה-59 ממוצא גרמני, הוא למעשה הלא קוריאני הראשון להיכנס לתפקיד כל כך בכיר בקונצרן המייצר כ-6.5 מיליון רכבים בשנה. אנחנו בערוץ הרכב של mako עוקבים ומעריכים את עבודותיו כבר שנים ומאחלים לו הצלחה בתפקיד ומקווים שידע לתרום את הנגיעה המיוחדת שלו להמשך ההתקדמות של צמד המותגים ממולדת הגאנגנם סטייל.
>> זה רק נראה יקר – קיה אופטימה במבחן דרכים