15 דקות בלבד לאחר שסיטרואן הציגה את ה-DS בתערוכת פריז של שנת 1955 נרשמו 743 הזמנות בפנקס של החברה. המספר האמיר ל-70 אלף בסיום התערוכה ול-1.5 מיליון יחידות ב-20 השנים בהן יוצרה.
סיטרואן DS (DS בצרפתית - אלה) היא ללא ספק אחת המכוניות המזוהות ביותר עם היצרן הצרפתי. ולבד מהיותה פסל אווירודינמי על גלגלים שעיצב פלמיניו ברטוני האיטלקי היא שופעת טכנולוגיות שהקדימו את זמנן בשנים רבות כמו מתלים הידרופנאומטיים שהעניקו נוחות נסיעה משובחת שלא דמתה לשום דבר אחר על גלגלים עד וככל הנראה גם היום (ובנוסף אפשרה החלפת גלגל ללא ג'ק), הגה כוח, בלמי דיסק בכל הגלגלים, גיר אוטומטי עם מצמד הידראולי, פנסים עוקבי פניה, שימוש באלומיניום ופיברגלאס כדי להפחית משקל ועוד ועוד.
במאה העשרים הרבה מכוניות פרצו דרך והציגו חידושים שהפכו ברבות השנים לסטנדרט בעולם הרכב אך רבים טוענים, כמו מגזין הרכב האמריקאי "מוטור טרנד", כי ה-DS היא למעשה המכונית החדשנית ביותר של המאה הקודמת.
הקביעה הזו הביאה את אנשי המגזין להחליט להשוות בין ה-DS למכונית שלטענת המגזין היא החדשנית ביותר שהוצגה בזמן האחרון ומי שמסמנת באופן הברור ביותר את עתיד עולם הרכב – הטסלה מודל S.
כידוע טסלה מקליפורניה מתמחה בייצור מכוניות חשמליות, אך בניגוד למכוניות כמו הניסאן ליף או רנו פלואנס Z.E המכוניות של טסלה נהנות מטווח הגיוני של מעל ל-300 קילומטרים בין טעינות ומביצועים מצוינים.
המודל S שיצורה החל השנה מציעה טווח נסיעה של 424 ק"מ בין טעינות, עיצוב מצוין, מרווח פנימי של מכונית סאלון, שלל גאדג'טים וביצועים טובים יותר משל ב.מ.וו M5 וכל זאת מבלי לשרוף טיפה אחת של דלק.
בניגוד לרוב החשמליות שהגיעו לשווקים עד כה, המודל S הוכיחה שמכונית חשמלית יכולה להיות "קול" ונחשקת גם בקרב חובבי ההגה.
אמנם בדרך כלל ההשוואות ראש בראש של "מוטור טרנד" הן מאוד ממוקדות ומתייחסות למכוניות בנות אותו מודל ועם ביצועים דומים, אך הפעם העורכים הרשו לעצמם לצאת מהמסגרת ולנסות להגיע למסקנה מי חדשנית יותר ביחס לתקופתה. זה אמנם קצת כמו לקבוע מי היה שחקן כדורסל גדול יותר, לארי בירד, מייקל ג'ורדן או קובי בראיינט, אך צפייה בסרטון נותנת פרספקטיבה מעניינת על העבר וההווה.