על אף שנראה שסופרי האפונים של תעשיית הרכב מציינים כבר שנים בכל ישיבת הנהלה שקטגוריית רכבי הקומפקט-ספורט, או הוט האצ' כפי שהיא מכונה בעגה המקצועית, ממש לא ריווחית כמו בשנות השמונים והתשעים, נראה כי יש מקומות בהם היצר גובר על השיקולים הקרים ומרוץ החימוש היצרי בין יצרני הרכב על הכתר בקטגורית הספורט, "ההוט האצ' האולטימטיבית", מסרב לגווע.

בעוד שבעבר הנתון החשוב בקרב הזה היה זמן התאוצה ל-100 קמ"ש, כיום נראה שכדי להוכיח יכולות ספורטיביות אמיתיות יש לקבוע זמן הקפה מרשים במיוחד סביב מסלול הנורבורגרינג הגרמני הנמתח לאורך של 22.8 קילומטרים וכולל 154 פניות ושינויי גובה רבים, שהפך לאמת מידה באשר לטיבה של כל מכונית ספורט חדשה.

עוד ב-mako רכב 
רנו קובעת שיא ברינג ב-2011  
הספרדיה הלוהטת כובשת את הרינג 
הקיף את הרינג בפחות מ-10 דקות עם AX דיזל

בעוד שבעבר מדידות הזמנים במסלול התמקדו ברכבי ספורט אקזוטיים קיצוניים, ב-2008 רנו החליטה לשלוח למסלול המפורסם את המגאן R26.R - גרסת קצה, קלת משקל ונטולת אבזור מותרות כמו מערכת שמע, מושב אחורי או מזגן של הדור השני של המשפחתית הצרפתיה שקבעה זמן הקפה של 8 דקות ו-16.9 שניות שהפך אותה למכונית ההנעה הקדמית בייצור סדרתי המהירה ביותר שהקיפה את הרינג.

שלוש שנים מאוחר יותר השיא הזה נשבר על ידי היורשת שלה, המגאן RS טרופי מהדור השלישי, שקיצצה כמעט תשע שניות מזמן ההקפה.

רנו מגאן RS
תצליח להחזיר את התואר לצרפת?

המשך העלילה מביא אותנו להונדה, שבמקביל לכוונתה להחזיר את גרסת הטייפ R של הסיוויק לאולמות התצוגה בשנה הבאה, הצהירה די מזמן כי הסיוויק הלוהטת תקבע את חדש שיעמוד על פחות משמונה דקות למכונית הנעה קדמית סביב הנורבורגרינג.

אבל בעוד שבהונדה מפזרים הצהרות וברנו מחזיקים בשיא כבר יותר מ-6 שנים, סיאט, שהשיקה לאחרונה את הלאון קופרה החדשה, שלחה הספרדיה הלוהטת לרינג ובלי יותר מדי רעש וצלצולים קבעה שיא חדש ושברה את מחסום השמונה דקות עם 7 דקות ו-58.4 שניות ומהירות ממוצעת של 155 קמ"ש מסביב ל"גיהנום הירוק".

ההקדמה הארוכה מביאה אותנו בחזרה לרנו, שכנראה לא ממש השלימה עם נישולה מהתואר ופרסמה לאחרונה טיזרים רבים תחת הכותרת: "פרויקט פחות מ-8 דקות" וכעת היא חושפת את הפרטים המלאים על המגאן RS המשודרגת שתנסה להשיב את הכבוד הצרפתי.

מדובר בגרסה שעברה לאחרונה מתיחת פנים ותכונה "טרופי 275" לציון גידול של 10 סוסים בעדר שמתחת מכסה המנוע בהשוואה ל-RS הרגילה - בין היתר בשל מערכת פליטה מטיטניום של Akrapovic, חברה סלובקית המתמחה בייצור מפלטים קלי משקל המשמשים את ב.מ.וו באליפות גרמניה למכוניות סאלון ואת אודי במרוץ 24 השעות של לה-מאן.

רנו מגאן RS
גרסת הקצה תגיע אלינו לארץ ללקוחות שיחשקו בה, בהזמנה מיוחדת.

ה-טרופי 275 מתבססת על שלדת ה"קאפ" המחוזקת של ה-RS עם דיפרנציאל מכני מוגבל החלקה בחזית, אך היא מוסיפה לרשימה גם קומפוננטים אקזוטיים, המוכרים בעיקר ממכוניות ספורט יקרות בהרבה כמו צמיגי מישלין ספורט קאפ 2 (כמו אלה שב-911 GT3 ובמרצדס SLS Black Series) על חישוקי 19' של חברת Speedline Turini ובולמי זעזועים של חברת Öhlins השוודית, הנחשבת לאחת המובילות בתחום.

ויזואלית ה-טרופי 275 נבדלת מה-RS בעיצוב מסיט האוויר הקדמי ובפרופיל ובמושבי ספורט חובקים של Recaro. אנחנו נחכה בסבלנות עד ה-16 ביוני כדי לראות האם רנו הצליחה במשימה ותחזיר לעצמה את התואר "מלכת הרינג". בכל מקרה, הגרסה המחוזקת תוצע ב-20 מדינות שונות מסביב לעולם ובשונה מבעבר היא גם תגיע אלינו לארץ ללקוחות שיחשקו בה, בהזמנה מיוחדת.