אין תמונה
קרלוס גואן, נשיא רנו-ניסאן, הכריז על תחיית המתים בעת ביקור באינדונזיה

כל אדם מאמין יודע לספר שתחיית המתים היא ערך חשוב מאוד ביהדות שאסור להטיל בו ספק, אבל במציאות אנשים קצת יותר ספקניים ולא נוטים להאמין שמה שהלך מהעולם - אם מדובר באדם או בחפץ -  יכול לחזור במפתיע לחיינו. לפעמים מסתבר שיש הפתעות ו-30 שנים לאחר שמותג דאטסון נקבר באופן רשמי והתמזג לניסאן הודיע אתמול מנכ"ל ניסאן ורנו, קרלוס גואן, על חזרתו מהמתים של המותג ההיסטורי.

מותג הרכב היפני דאטסון נולד בראשית המאה העשרים וכעבור כמה עשורים נרכש על ידי קונצרן ניסאן. מסיבות תדמיתיות שונות ניסאן בחרה עם תחילת היצוא למדינות המערב ובראשן לארצות הברית, בשנות השישים של המאה העשרים, להשתמש בשם דאטסון במקום ניסאן.

תחילת הדרך של הקונצרן היפני מעבר לים הייתה איטית והמכוניות של דאטסון סבלו מתדמית נמוכה ונחשבו לתחבורה בסיסית אבל לאט לאט החלו לצבור מוניטין של אמינות טובה ובהמשך גם תהילה בעיקר בזכות מכונית הספורט המוצלחת והיפה דאטסון 240Z שהחלה למעשה את שושלת ה-Z הנמשכת עד לניסאן 370 Z של ימינו.

בתחילת שנות השמונים של המאה העשרים החליטו בקונצרן ניסאן שהגיע הזמן לשדרג את התדמית של תוצרי החברה שאמנם זכו לנתוני מכירות נאים אך עדיין נתפסו כ"תחבורה בסיסית" בעולם המערבי, לגנוז את השם דאטסון ולהתחיל לשווק את תוצרי הקונצרן השונים תחת מותג ניסאן (ובהמשך גם אינפיניטי לדגמים היוקרתיים).

דאטסון
מכוניות דאטסון נחשבו בזמנו לבסיסיות למדי אך נהנו ממוניטין אמינות משובח

הוא חוזר!

כעת, אל מול דרישה מתמדת לשדרוג האבזור, הביצועים ועמידה בסטנדרטים מחמירים ביותר של בטיחות וזיהום אוויר בשווקים מערבים שבעים, במדינות המתפתחות לראשונה אנשים רבים יכולים להרשות לעצמם רכישת מכונית אך מתקשים לעמוד במחירים של מכוניות של מותגים עולמיים

מכיוון שקשה ליצר קו מוצרים עולמי שיקלע לדרישות המנוגדות של השווקים השונים הוחלט בניסאן ליסד מותג עממי יותר לצד המותג המרכזי וכמו סקודה לפולקסווגן ודאצ'יה לרנו הוחלט שדאטסון ישמש כמותג העממי של ניסאן. הכוונה היא להשיק ב-2014 מחדש את המותג שנשכח ולמקד את השיווק שלו בשלב ראשון בשווקים מתעוררים כמו אינדונזיה, הודו ורוסיה ובהמשך ככל הנראה גם במדינות נוספות.

על פי התוכנית בהתאם לנהוג בקונצרנים המחזיקים בכמה מותגים בדאטסון יעשו שימוש במכלולים הקיימים על המדף ובפלטפורמות מוכרות של ניסאן תוך כדי התאמה מדויקת ככל הניתן של המפרט, העיצוב והתמחור לשווקים הרלוונטיים. 

אין תמונה
קרלוס גואן, נשיא רנו-ניסאן, הכריז על תחיית המתים בעת ביקור באינדונזיה

>> בקרוב: "סקודה טוארג"