ב-1997 השיקה סובארו את הפורסטר לעולם. מבוסס על מרכב המכונית המשפחתית של היצרן, האימפרזה ועם מרווח גחון מוגבה הוא היה מחלוצי קטגוריית הקרוסאובר, סגמנט שנמצא כיום בצמיחה מתמדת ושכל יצרני הרכב נכנסות אליו לאחרונה.
כעת, לאחר תמונות ריגול רבות שהסתובבו ברשת, משחררת סובארו תמונות ומידע ראשוני על הפורסטר החדש שיוצג בתערוכת לוס אנג'לס בנובמבר הקרוב. כמו קודמיו, גם הדור הרביעי של הפורסטר מבוסס על האימפרזה, במקרה זה הדגם החדש שטרם עשה עליה ארצה. הוא גדול יותר מקודמו בכל מימד, 459.5 ס"מ אורך (3.5 ס"מ יותר), 169.5 ס"מ רוחב (2 ס"מ יותר), 179.5 ס"מ גובה (1.5 ס"מ יותר) והנתון החשוב ביותר, 264 ס"מ של בסיס גלגלים (גדילה של 2.5 ס"מ) שמבטיחים מרווח משופר בתא הנוסעים.
העיצוב אינו פורץ דרך, אך נראה קשוח וקרבי מבעבר עם יחידות תאורה גדולות, פגוש קדמי עם פתחי אוורור בקצוות (בגרסת הטורבו), גריל גדול מלפנים ובתי גלגל תפוחים. האחוריים לעומת זאת מזכירים את אלה של הדור היוצא, אולם ספויילר אחורי בקצה הגג מקנה מעט ספורטיביות לישבן.
טרם שוחררו תמונות של תא הנוסעים, אך מתמונות ריגול שפורסמו עולה כי הוא נראה מעוצב ואיכותי הרבה יותר מהדגם הקודם וגם מציע אבזור שופע יותר (מערכת שמע של הרמן קרדון, עם מסך ואפשרות חיבור של סמארט פון, מערכת ניווט ומצלמת רורס). לשוק האירופאי מוצעת יחידת הכוח של הדור היוצא; מנוע FB בנפח 2.0 ליטר עם 150 כ"ס אך תיבת הילוכים הוחלפה לרציפה בדומה ל-XV או ידנית עם שישה יחסי העברה והנעה כפולה קבועה, כמובן.
מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו עם 280 כ"ס, כמו שצפויה לקבל ה-BRZ, יוצע גם כן, וככל הנראה יזכה גם לתקינה אירופאית, בניגוד לדגם הטורבו היוצא ששיווקו הופסק. מנוע זה אגב מוותר על סימן ההיכר של מנועי הטורבו של סובארו – כונס אוויר למצנן הבניים על מכסה המנוע, והוא ישודך רק לתיבת ההילוכים הרציפה.
סובארו תציג את הפורסטר החדש בתערוכת לוס אנג'לס, שוק שהפך להיות הרווחי ביותר עבור היצרן הקטן מיפן ובו הוא נמצא במגמת עלייה מתמדת מאז 2008. הסיבות לכך הן מעבר הלקוחות המקומיים מג'אמוסי השטח הגדולים לקרוסאוברים שימושיים הרבה יותר ויתרון מערכת ההנעה הכפולה של סובארו באזורים הקרירים ביבשת. אלה שעם הדגם החדש ועם השוק שהפך רווי במתחרים, הולך להיות לחברה מטוקיו הרבה יותר קשה מבעבר.