לראשונה: "עלה ירוק" לא מצליחה להגיע למספר חמש-ספרתי של קולות. למעשה, היא אפילו לא קרובה לשם. אחרי קמפיין בחירות חריג בכל קנה מידה, רבים בקהילת צרכני ופעילי הקנאביס בישראל ציפו שהמפלגה תנחל כישלון חרוץ, וזאת דווקא בימים בהם נושא הקנאביס נמצא במיינסטרים יותר מאי-פעם.
אחרי ספירה של 84% מהקולות, עומדת עלה ירוק על על 1,322 קולות בלבד. לשם השוואה, ב-5 מתוך 6 מערכות הבחירות בהן השתתפה, השיגה עלה ירוק לפחות 34,000 קולות, כאשר ב-2015 הגיעה למספר שיא של 47,180 מצביעים. על אף שמעולם לא עברה את אחוז החסימה, העלייה המתמדת (שנקטעה רק על ידי פילוג המפלגה ב-2009, שהוביל לכך שבאותה השנה היו לעלה ירוק כ-13,000 מצביעים בלבד) הצביעה הצורך ההולך וגובר בשינוי בחוקי הקנאביס, והעידה על כך שיותר ויותר אזרחים מוכנים להקדיש לנושא את קולם בבחירות.
בשנים האחרונות חלה עליה דרמטית במספר מטופלי הקנאביס בישראל, והנושא הפך למקובל בציבור הרחב, ואפילו במשכן הכנסת. למרות זאת, במערכת הבחירות האחרונה כמעט ולא שמענו אזכור לנושא הקנאביס, כאשר רוב הקמפיינים עסקו בעיקר בזהות ראש הממשלה הבא, ופחות באג'נדה. דווקא בתוך הריק הזה, ובימים בהם 'קנאביס' היא כבר מזמן לא מילה גסה, יתכן שהיה מקום למפלגה כמו עלה ירוק יותר מתמיד.
אבל מתברר שקמפיין המפלגה לא דיבר אל מרבית צרכני הקנאביס בישראל. שם המפלגה שונה מ"עלה ירוק" ל"עלה ירוק 2.0", ובהמשך היא התאחדה עם רשימות נוספות תחת הנהגת יו"ר המפלגה חץ-דוד, וזכתה לשם החדש "דעת טוב ורע וברית שבט אברהם-עלה ירוק ואוסרת אל איסלאמיה". גם האותיות על פתק הבחירה שונו מ"קנ" המוכר לאות "ת". כך יצא שגם צרכן הקנאביס שלא מתחבר לפוליטיקה ולא מודע לקמפיין הבחירות של המפלגה, והגיע אל הקלפי רק בשביל לבחור ב"עלה ירוק" המוכרת והאהובה, התקשה מאוד למצוא את שמה של המפלגה בין הפתקים שמאחורי הפרגוד.
כאמור, מאז מערכת הבחירות הקודמת בה השתתפה עלה ירוק, חלה עלייה חדה במספר מטופלי הקנאביס ברישיון. בנוסף, הונהגה אי-הפללה לצרכני קנאביס שחלה בישראל. יתכן שכל אלו הוציאו מעט את העוקץ ממפלגה שכל ייעודה הוא החלת לגליזציה של קנאביס בישראל, במיוחד כאשר הנושא כבר נדון בכנסת בין כה וכה. לראיה, גם מפלגתו של מייסד טלגראס עמוס סילבר זכתה למספר זעום של מצביעים – 898 לאחר ספירת 84% מסך כל הקולות.