View this post on Instagram
יין רוזה נכנס לחיינו לפני כמה שנים כטרנד ומאז מסרב (בשמחה) לצאת. אפשר לומר שזה סוג היין האהוב ביותר על הקהל הצעיר, אולי חוץ מ"גוורץ". ואנחנו לא מדברים רק על ישראל, בכל העולם יין רוזה הצליח לנטוע שורשים ואפילו לקבל תדמית "מגניבה", לעומת יינות אחרים שנתפשים לרוב כ"משקה של מבוגרים". קחו את ניו יורק למשל, לפני כמה שנים העיר הופצצה ביין והמילניאלס פשוט התאהבו. ובניו יורק כמו בניו יורק, מישהו היה חייב למסד את האהבה הזו, ולפתוח מוזיאון ליין רוזה.
Rose Wine Mansion, שנמצא במנהטן הוא מוזיאון לכל דבר ועל פי המגזין האמריקאי Parade, הוא בעיקר החלום של כל אינסטגרמר ואינסטגרמית- חוויית טעימת היין מתפרסת על פני 14 חדרים צבעוניים עם נושאים שונים, מהארמון של קליאופטרה וטרקלין וינטג'י של חברת תעופה. בשני הברים שנמצאים במוזיאון תוכלו למצוא למעלה מ-120 יינות רוזה מאזורים הדומיננטים של עולם היין, עם כוסות היין תוכלו לסייר בכל המתחמים של המוזיאון.
בכניסה למוזיאון האורחים עוברים הדרכה עצמית קצרה, ואז נכנסים ל-"RoséLand", מתחם שעשועים לאנשים בוגרים עם אזור מיוחד שכולל אזור לפיקניק, תאי צילום ואוכל מקסיקני ממסעדה מקומית. יש במקום אפילו נברשת שאפשר להתנדנד עליה.
למקרה ועדיין לא השתכנעתם למה לבקר במוזיאון בזמן טיול בניו יורק, הנה הצצה לכמה מהמתחמים שקיימים במוזיאון:
החדר הראשון שנקרא, כמה אירועי, "כרם" עם שורות של גפנים ומבוך מצויד במראות.
View this post on Instagram
ב"ארמון של קליאופטרה" תוכלו ליהנות מכוס של יין ברצ'טו, היין האהוב על קליאו, ולהתפנק כמו מלכה מצרית אמיתית.
View this post on Instagram
מה יוכל לדמות לנו תחושה של בועות שמפניה יותר טוב מחדר שכולו בריכת כדורים, ומואר בצבעים הנכונים?
View this post on Instagram
אחרי ששתיתם כמה כוסות, הגיע הזמן להתחיל במסיבה. ב"חדר החגיגות" תמצאו תותחי נצנצים, עוגה וריהוט ענקיים ועוד הפתעות.
View this post on Instagram
כמובן שיש במוזיאון גם יקב מסורתי, בו תוכלו ללמוד כיצד מייצרים יין ולשתות רוזה הישר מהמיכל.
View this post on Instagram
המוזיאון הוקם על ידי 2 מומחי יין, ומארגני אירועים שהתמחו באירועי טעימות יין במשך יותר מעשור. מורגן פירסט וטיילר באלייט, הקימו את Wine Riot בשנת 2008, והפיקו סדנאות וטעימות יין ב-6 ערים מרכזיות בארצות הברית. לאחר שעזבו את התחום ב-2016, הצמד החליט לשים את כל הקופה על יין רוזה.
המקום החל כמוזיאון פופ-אפ, שנודד ממקום למקום, אבל כנראה שהמארגנים התאהבו בלוקיישן והחליטו להישאר שם, נכון לעכשיו. למעוניינים, כרטיסי כניסה עולים בין 35 ל-45 דולר, והם כוללים 8 טעימות יין, סיכה מעוצבת וכוס יין. עוד כוס תעלה לכם כ-7 דולר ובקבוק כ-30. כרטיסים ועוד פרטים אפשר למצוא באתר הרשמי של המוזיאון (מומלץ להזמין מקום מראש).