אוטוטו אנחנו סוגרים חודשיים ראשונים של 2019 וזה בדיוק הזמן המושלם לערוך סיכום במספרים של השנה שעברה. ממש בשבוע שעבר חברי ארגון ה-DISCUS (מועצת המשקאות המזוקקים) פרסמו את נתוני המכירות של שוק הספיריט (וויסקי, וודקה, ג'ין וכו') בארצות הברית בשנה שחלפה - והם לא פחות ממדהימים; זו כבר השנה התשיעית ברציפות ששיא המכירות השנתי נשבר, ולפי המועצה קטגוריית משקאות הספיריט נמצאת בצמיחה עצומה בכל הקשור לשוק האלכוהול.
על פי הדיווחים בחו"ל, המכירות צמחו ב-5.1% (כ-1.3 מיליארד דולרים) והרווחים ב-2018 הגיעו לסכום כולל של כ-27 מיליארד דולר (כמעט מאה מיליארד שקלים - בערך פי 2.5 מהגירעון של מדינת ישראל). גם כמות המוצרים שנמכרו עלתה בכ-5 מיליון ארגזים יותר מב-2017. מוצרי הפרימיום והאולטרה פרימיום היו אלו שחוו את הצמיחה הכי גדולה בשוק האלכוהול - וזה בטח כי אנשים כבר למדו שכדאי לשלם קצת יותר על מוצר באמת איכותי.
כיום, משקאות הספיריט מהווים כ-37.4% משוק האלכוהול, ובשנה שעברה הם צמחו ב0.7% - נשמע לכם כמו מספר נמוך? ובכן כדאי שתדעו שכל אחוז בודד מהשוק שווה כ-740 מיליון דולר (!), ולכן מדובר בצמיחה ענקית של שוק המשקאות הלבנים והוויסקי.
"תנועות השוק הללו מוכיחות שהקהל עדיין מעדיף לשתות ספיריט על בירה או יין", סיפר כריס סוונגר, נשיא המועצה. "זה בעיקר בזכות המילניאלס שדורשים חוויות מגוונות ואותנטיות ומוצרים חדשניים ואיכותיים", סיכם סוונגר והפתיע אותנו מאוד כי לא זכור לנו ששמענו מישהו שמפרגן ככה למילניאלס שבדרך כלל זוכים להשמצות - אבל הוא כנראה יודע על מה הוא מדבר. קלישאה או לא - כנראה שהעולם באמת שייך לצעירים, פחות כל הקשור לאלכוהול.