לעדי יעקובוביץ׳ וקרן אבידר יש את המותג עם השם הכי קול בארץ - No Shit, ולא מדובר בבחירת שם מקרית. המוצר הראשון שהוציאו השתיים לפני כשנתיים היה שמפו יבש, כחלק מטרנד ה-No Poo (בלי שמפו) שחפף את העולם. אבל השם לא משחק רק על הביטוי הזה, אלא מציג את הראייה הכללית של המותג וההתחייבות שלו להיות מאה אחוז טבעי, מבלי להכניס לכן שיט למוצרי הטיפוח.
אבידר ויעקובוביץ׳ נפגשו לפני שלוש שנים והחיבור ביניהן היה מיידי, מכיוון שהן חיו סוג של חיים מקבילים. שתיהן למדו בעבר קולנוע, אבל נמשכו לתחום הביוטי לאחר שאובחנו בתסמונת השחלות הפוליציסטיות, מה שהצריך כל אחת מהן לפתח מודעות גבוהה יותר בנוגע לטיפוח ותזונה ולמצוא פתרונות לתסמיני עור שונים שבאים עם התסמונת המלבבת. כשהכירו, שתיהן למדו בבית ספר לאיפור והחליטו לנצל את הידע שלהן על מנת להציע מוצרי טיפוח טבעיים, שיש מחסור מורגש בהם בשוק הישראלי למרות שטרנד הקוסמטיקה הטבעית שמשתלט על העולם בהחלט הגיע גם לחובבות הטיפוח המקומיות. ״המצב הכלכלי בארץ גורם לכך שהרבה אנשים מחפשים את מה שזול ופחות מתייחסים למרכיבים שיש בתוך המוצרים שלהם״, הן אומרות. ״למרות זאת, מצאנו שיש קהילה גדולה בארץ, שרק ממשיכה לגדול, שחיפשה מוצרים כמו שאנחנו חיפשנו וכן מבינה את החשיבות בשימוש במוצרים עם מרכיבים איכותיים״.
מלבד השמפו היבש שהשיק את המותג, No Shit מציעות גם באלם לשפתיים, שמן לשיער, ספריי למראה שיער גלי, באלם טינט שמעניק גוון לשפתיים, ללחיים או לעיניים ולאחרונה השיקו גם דאודורנט קרם חדש שכבר ניסינו והשאיר אותנו יבשות גם בלחות התל אביבית הקשה מנשוא. את המוצרים הן רוקחות בעצמן בכמויות בסטודיו בתל אביב, וכולם מגיעים באריזות שממש תתגאו לשלוף מהתיק, עם מיתוג מצוין שהוא שיתוף פעולה של השתיים עם כמה מעצבים מקומיים. כל זה נשמע כמו עסק בוטיק מהסוג שהלקוחות משלמות עליו ביוקר, אבל המחירים דווקא נוחים ונעים בין 49 ל-72 ש״ח (באתר מופיעים המחירים בדולרים).
איך בכלל מרכיבים מוצר קוסמטיקה טבעית?
״אם להגיד את האמת, זה תהליך ייצור מאוד פשוט ודומה לבישול או לאפיית עוגה, בין השאר בגלל שרוב הרכיבים הם אכילים. זה תהליך שדורש סקרנות ורצון לחקור מרכיבים שונים ולעשות תקופת ניסיון עם כל מוצר. כשאנחנו עובדות על מוצר חדש, אנחנו חושבות על המוצרים שאנחנו הכי אוהבות ומה חסר בהם, ומנסות להגיע לפתרון שיהפוך את המוצר הסופי שלנו להכרחי ברוטינה״.
המוצרים של No Shit לא מנוסים על בעלי חיים - אג׳נדה שיעקובוביץ׳ ואבידר מקפידות עליה גם כשהן רוכשות מוצרים של מותגים אחרים. מלבד הרכיבים שמגיעים מהטבע (כמו שמן זרעי ענבים, שמן קוקוס, אלוורה ועוד חומרים שהעור והשיער יקבל בשמחה), גם השימוש בהם מיועד להשגת מראה כמה שיותר טבעי. באלם הטינט, למשל, נותן זריקה של צבע שמחייה את הפנים מיד אבל לא נראית כמו מוצרי האיפור הקונבנציונלים, בעוד המיסט לשיער מטרתו להעניק מראה גלי כאילו הרגע חזרנו מהים.
הערכים של המותג משקפים גם את הגישה האישית שלכן לביוטי? אתן מעודדות את המראה הטבעי?
״הערכים שלנו ושל המותג הם להיות צרכנים אחראיים ולדעת ולהבין באילו מרכיבים אנחנו משתמשות. כן, אנחנו באופן אישי אוהבות את הלוק הטבעי, אבל אנחנו לא מעודדות מראה מסוים על פני מראה אחר. כל אחת צריכה לבחור את הרוטינה שלה ולהרגיש איתה בנוח, בין אם זה לא להתאפר בכלל או לבנות לוק שלם של איפור. העיקר הוא באמת להיות מודעים לכל המרכיבים על התווית ולדעת שהמוצר לא נוסה על בעלי חיים״.
תנו קצת טיפים משגרת הטיפוח האישית שלכן.
קרן: ״אני מנסה להשתמש בכמה שפחות מוצרים כדי לפשט את הרוטינה. כרגע אני חסידה של השמן לשיער שלנו שנותן לשיער הרגשה נעימה למגע ושל ה-Sheer Tint שלנו בגוון Petal שאני שמה כל בוקר על העפעפיים, עצמות הלחיים והשפתיים. לפעמים אני משתמשת בליפ באלם שלנו גם על העפעפיים, שזה טריק טוב למי שלא ישנה הרבה ורוצה להיראות עירנית. אחד המותגים מחו״ל שהתמכרתי אליהם הוא RMS Beauty, מותג שכולו אורגני ועובד מעולה, בעיקר ה-Un Coverup שלהם. תמיד יש עלי כמה מוצרים של Glossier ואני אוהבת במיוחד ה-Boy Brow שלהם".
עדי: ״אני תמיד אוהבת לנסות מוצרים חדשים, אבל יש כמה מוצרים שאני משתמשת בהם באופן קבוע, כמו ה-Cooling Water של Milk Makeup, שבא בצורת סטיק ומרגיע ומחליק עור עייף או מגורה. בגלל שאני מתאמנת בבקרים, אני תמיד עם אבקת השמפו היבש וה-Sheer Tint שלנו בתיק בשביל אחרי האימון. אני אוהבת לערבב את שני הגוונים של ה-Sheer Tint שלנו - Hike ו-Petal״.
מה אתן מבשלות לעתיד?
״אנחנו עובדות עכשיו על מיסט לפנים שעשוי ממי ורדים אורגניים ותמצית אשכולית. כבר התמכרנו אליו ואנחנו ממש נרגשות להשיק אותו. יש גם סבון מוצק בדרך ואנחנו מקבלות הרבה בקשות להוציא עוד מוצרי איפור ושמפו, אז זה הכיוון כרגע. חוץ מזה היינו רוצות להרחיב את האתר שלנו לבלוג שיחקור נושאים שמסקרנים אותנו, מבריאות לכושר, וגם לשוחח עם נשים על הרוטינה שלהן. זו באמת הדרך הכי טובה ללמוד דברים חדשים ולקבל השראה״.