אחד הדברים שהדרום אפריקנים למדו מהגביע העולמי הקודם הוא "חווית המונדיאל". עבור אוהדים רבים, התמונה שהם יזכרו ממונדיאל 2006 היא עשרות אלפי אוהדים המשתוללים משמחה ברחובות מול מסכי ענק ולאו דווקא את יחידי הסגולה שהיו באצטדיונים עצמם. אותם אוהדים, שלא היו בין אלו שזכו לראות את המשחקים באצטדיונים המפוארים של גרמניה, ראו את המשחקים באווירה שלא היתה מביישת אף מעמד. 

בדרום אפריקה ראו, למדו והסיקו מסקנות ובימים האחרונים עומלים במרץ להשלמת "פאן-פארקים" ברחבי המדינה. ה"פאן פארק" הוא פארק ענק ובמרכזו במות מפוארות מאין כמוהן ומסך ענק שיקרין את המשחקים לכל אלו שלא הצליחו להשיג כרטיס או סתם החליטו לבוא ולקחת חלק באירוע ביחד עם אלפי זרים. 

מלבד חווית המשחק, אמנים מקומיים, כמו גם מחו"ל, צפויים להגיע ולהופיע בהפסקות המשחק ולהפוך את חווית הצפייה לבלתי נשכחת. הכניסה ללא תשלום והאחראים על המיזם, בצוותא עם "קוקה קולה", משלימים את ההפקה (המוערכת במיליוני דולרים) תוך מחשבה על החוויה שינפקו לבאי הפארקים. אנשי תקשורת רבים מתכוונים אף להגיע לאותם פארקים כדי להביא את חווית המונדיאל כפי שספק אם מישהו אי פעם חלם.

הבעיה היא, כרגיל בדרום אפריקה, העמידה בזמנים, אבל המארגנים מבטיחים שכל הפארקים, הפרוסים מדרבן, דרך קייפטאון ועד יוהנסבורג יהיו מוכנים. מעבר לכך, במרכז הפארק הקימה "קוקה קולה" בר ענק בצורה של פטריה אדומה שתציע לבאים את כל מבוקשם.

אוהל קוקה קולה. ענקית המשקאות שוקלת את הקשר עם החלוץ (שי לוי) (צילום: מערכת ONE)
אוהל קוקה קולה בפארק האוהדים (שי לוי)|צילום: מערכת ONE

הערכות ראשוניות מדברות על למעלה מ-5,000 צופים שיגיעו מדי משחק בשלב המוקדם כשרובם תיירים, אך גם המקומיים יעניקו את הצבע אותו הם מוסיפים למשחקים. ככל שנתקדם לכיוון הגמר ב-12 ביולי הפארקים יהיו מלאים עוד יותר. חווית המונדיאל בעיצומה. מי אמר שצריך כרטיס כדי ליהנות? הפאן מעבר לפינה.

אוהדים גרמנים (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
אוהדים גרמנים (רויטרס)|צילום: מערכת ONE
סוקר סיטי (שי לוי) (צילום: מערכת ONE)
סוקר סיטי (שי לוי)|צילום: מערכת ONE
אוהדי ברזיל בדרום אפריקה. המטרה: גביע (שי לוי) (צילום: מערכת ONE)
אוהדי ברזיל (שי לוי)|צילום: מערכת ONE
דגלי העולם ברחובות (שי לוי) (צילום: מערכת ONE)
דגלי העולם ברחובות (שי לוי)|צילום: מערכת ONE