צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
פלטפורמה חדשה להנעת כלאיים - יחידת ההנעה מוכרת מג`אקו 7 (צילום: ספורט 5)
פלטפורמה חדשה להנעת כלאיים - יחידת ההנעה מוכרת מג`אקו 7|צילום: ספורט 5
צ`רי טיגו 8 פרו הוא ג`יפון 7 מקומות שמוכר היטב בשוק המקומי כשהגיע לישראל בסוף 2022, ומאז עלו על כבישי ישראל 10,855 יחידות (נכון לסוף 2024). כעת החלה פריסבי (קרסו מוטורס לשעבר) בשיווק גרסת הפלאג-אין, ובהתאם לקשר לחברה האם, יחידת ההנעה מוכרת מג`אקו 7.



הטיגו 8 פרו PHEV שונה במעט מהטיגו 8 פרו בנזין, החזית עדכנית ויש גם ידיות נשלפות, וגם תא הנוסעים קיבל עיצוב עדכני. ה-PHEV ארוך ממנו ב-0.3 ס"מ (4.72 מ`) רחב ב-1.5 ס"מ (1.86 מ`), גובהו זהה (1.70 מ`) וכן בסיס הגלגלים זהה (2.71 מ`), אך אם מעל פני השטח הנתונים דומים, הפלטפורמה שונה ותוכננה להנעת כלאיים.

כמו כן מחיר הכניסה מגרסת הבנזין ב-13-20 אלף שקל (בהתאם לרמת הגימור) ומתחיל מ-200 אלף שקל, זול מ-BYD  סיל U ב-10 אלף שקל, אך יקר מג`אקו 7 ב-10,000 שקל, מאידך אין הם מציעים 7 מקומות ישיבה.
יחידת הנעה וביצועים
לצ`רי טיגו 8 פרו PHEV מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר (143 כ"ס) הפועל כמובן עם מנוע חשמלי ויחדיו מגיעים להספק של 347 כ"ס. אל המנוע משודכת תמסורת ישירה, ההנעה קדמית וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.0 שניות.

בהשוואה לטיגו 8 פרו בנזין, מדובר בתוספת הספק של 161 כ"ס, ובקיזוז של 1.6 שניות בהאצה ל-100 קמ"ש. המשקל העצמי בפלאג-אין גבוה ב-287 ק"ג (1,991 ק"ג). כושר הגרירה בפלאג-אין עומד על 750 ק"ג ואילו עד 1,500 ק"ג בבנזין.

לטיגו 8 פרו PHEV סוללה בקיבולת 18.3 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 90 ק"מ. נתון צריכת הדלק המשולב עומד על 125 ק"מ לליטר, אך כאמור מדובר בנתון המתחשב עמוקות בסוללה מלאה. לצד זאת מפורסם גם נתון צריכת הדלק כאשר הסוללה מתרוקנת (היא למעשה לא מתרוקנת לגמרי והרכב עובר למצב היברידי) שעומד על 16.9 ק"מ לליטר. את הסוללה תוכלו להטעין בבית (מטען פנימי 6.6 קילוואט) וגם בטעינה מהירה של 40 קילוואט שאורכת 20 דקות בלבד. לעומת הסיל U פלאג-אין, על הנייר מדובר בתוספת טווח חשמלי של 10-20 ק"מ נתון עדיף במצב צריכת דלק בסוללה ריקה של 1.3-3.4 ק"מ לליטר.

רמות גימור
בדומה לגרסת הבנזין גם לפלאג-אין שתי רמות גימור. גרסת הכניסה "נובל" כולל פריטים כגון מסך מולטימדיה "15.6 ("12.3 בבנזין) עם קישוריות לנייד, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 (בבנזין "12.3), משטח טעינה אלחוטית, מצלמות היקפיות, ריפוד עור סינטטי (שחור), מושב נהג חשמלי והגה מחומם, גג שמש, תא מטען חשמלי, מערכת שמע SONY עם 8 רמקולים, חישוקי "19 (בבנזין "18) ועוד.

רמת הגימור "אולטימייט" מוסיפה כוונון חשמלי גם למושב הנוסע ותמיכה לגב התחתון, זיכרונות למושב הנהג, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים, ריפוד עור חום, 12 רמקולים, תצוגה עילית, פתיחה ללא מגע לתא המטען ועוד.

בבטיחות נמצא את כל המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת פתיחת דלת, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת שכחת ילדים ו-7 כריות אוויר ב"נובל" ושתיים נוספות ב"אולטימייט".

צ`רי טיגו 8 פרו PHEV – מחירון:
צ`רי טיגו 8 פרו PHEV ברמת גימור Noble יעלה 199,990 שקל
צ`רי טיגו 8 פרו PHEV ברמת גימור Ultimate יעלה 209,990 שקל

צ`רי טיגו 8 פרו בנזין, ברמת גימור Noble עולה 186,990 שקל
צ`רי טיגו 8 פרו בנזין, ברמת גימור Ultimate עולה 189,990 שקל