המנועים חוממו, מקצה הדירוג נערך ואחת העונות המרגשות ביותר של הפורמולה 1 יצאה לדרך היום בצהריים (ראשון) באופן רשמי עם המירוץ בבחריין שהסתיים בחיוכים רבים של אנשי פרארי. שני נהגי החברה, פרננדו אלונסו ופליפה מאסה התחלקו במקומות 1 ו-2 בהתאמה, בעוד לואיס המילטון סיים שלישי ומיכאל שומאכר בן ה-41 החל את הקאמבק המרגש שלו עם מקום שישי.
סבסטיאן וטל הצליח לשמור בפתיחה על המיקום שלו בפול פוזישן עם זינוק נהדר כשהדבר המרכזי שקרה הגיע מהמכונית של מארק וובר, נהג רד בול רייסינג. תוך כדי הזינוק יצא עשן לבן וסמיך מהחלק האחורי של הרכב, דבר אשר הצביע ככל הנראה על תקלה במנוע, אך הדבר לא השפיע על הבריטי שהמשיך במירוץ. לאחר שני סיבובים בלבד, צ'אנדוק ההודי של קבוצת היספניה הספרדית נקלע לתאונה, הכנף הקדמית שלו נקרעה מהרכב והוא פרש. סיבוב עובר וגם די גראסי מקבוצת וירג'ן סיים את חלקו במירוץ.
השינוי שקרה עם הפתיחה היה ההתקדמות של נהגי מרצדס GP, ניקו רוזברג ומיכאל שומאכר. אלוף העולם לשעבר ניצל את התקלה במנוע של וובר כדי לעלות למקום השישי, רוזברג מצידו עקף את לואיס המילטון בדרך למקום הרביעי כשהבריטי, עוד אלוף עולם לשעבר, ירד למקום החמישי. סבסטיאן וטל שמר על פער יציב מנהגי פרארי מהפתיחה, 3.1 שניות מאלונסו ו-5.2 מפיליפה מאסה, שמבחינתו החל לקזז בזמנים על חשבון הרכב של הספרדי, מה שרמז אולי על כך שהמכונית של הברזילאי מהירה יותר משל חברו לקבוצה.
קבוצת רנו שהציגה רכב משודרג תחת השם החדש "רנו לאדה", יצרנית הרכב הרוסית, הכניסה לסבב גם נהג רוסי, ויטאלי פטרוב. הרוסי נכנס לרחבת הטיפולים כדי להחליף צמיגים, אך הצוות הרכיב לא טוב את הגלגל הימני האחורי שלו והוא נאלץ לחזור לרחבה ולפרוש. גם ברונו סנה, טימו גלוק וקובייאשי לא הצליחו לסיים את המירוץ ופרשו עוד בטרם הסתיים לו חצי מהמרוץ.
וטל המשיך להחזיק במקום הראשון שלו עד התפנית בסיבוב ה-34 מתוך 49 הסיבובים. אנשי רד בול היו בטוחים שהיתרון של הגרמני מספיק על אלונסו של פרארי, אלא שפתאום, אלונסו תפס מהירות ונצמד לזנב של וטל. הספרדי של פרארי "קיבל כנפיים", הגרמני של רד בול דיווח שהוא מאבד כוח ובהקפה ה-35, פרננדו אלונסו תפס את ההובלה.
הרגע הרע של וטל נמשך לו ופתאום גם פיליפה מאסה מנצל את איבוד הכוח של הגרמני, (שאירעה בעקבות תקלה מכנית במנוע שלא מנעה ממנו לסיים את המירוץ), חלף על פניו ועכשיו הראש הוא אדום לחלוטין – אלונסו ראשון, מאסה שני, וטל שלישי. הרביעי באותם הרגעים, לואיס המילטון התחיל לצמצם פערים וזה היה עניין של זמן בדרך למקום השלישי. הצניחה של הגרמני פסקה והוא התבצר לו במקום הרביעי לפני רוזברג ואתם בטח שואלים איפה בדיוק מיכאל שומאכר בכל העניין? אז הגרמני של מרצדס GP שעלה בתחילת המירוץ למקום השישי, שמר עליו עד לסיום.
כאמור, בכורה חלומית לפרארי עם המקומות 1 ו-2 בפתיחה במה שמסמן אולי את הקאמבק הגדול של הסוס הצוהל האדום שדעך לו בעונה שעברה. ואם הזכרנו את הדעיכה של העונה שעברה, אי אפשר בלי מילה על אלוף העולם, ג'נסון באטן, שסיים את המירוץ במקום השביעי בלבד וכפי שנהג היום, קשה לראות אותו מתקרב להישג מאשתקד.
העשירייה הראשונה:
1. פרננדו אלונסו (פרארי) – 25 נקודות
2. פיליפה מאסה (פרארי) – 18 נקודות
3. לואיס המילטון (מקלארן) – 15 נקודות
4. סבסטיאן וטאל (רד בול) - 12 נקודות
5. ניקו רוזברג (מרצדס) – 10 נקודות
6. מיכאל שומאכר (מרצדס) – 8 נקודות
7. ג'נסון באטן (מקלארן) – 6 נקודות
8. מארק וובר (רד בול) – 4 נקודות
9. ויטאנטוניו ליוצי (פורס אינדיה) – 2 נקודות
10. רובנס באריקלו ( וויליאמס) – 1 נקודות
פרננדו אלונסו אמר בסיום: "אני מאוד שמח. זה מאוד מיוחד עבורי. לחזור למקום הראשון בפודיום זה מאוד מיוחד, בטח עם פרארי וכל ההיסטוריה סביב הקבוצה. כל הציפיות מנהג של הקבוצה הזו, אין דרך טובה יותר להתחיל את העונה. אני בקבוצה הכי טובה בעולם, עבדנו קשה כל החורף והגענו מוכנים לגראנד פרי הראשון. לא עשינו כלום עד כה, זה רק המרוץ הראשון".
פיליפה מאסה: "זה נפלא להיות כאן. תודה לאלוהים שהכל בסדר איתי, שאני יכול להתחרות וברכב טוב. להחזיק כל המירוץ בקצב טוב, אני שמח ומודה לכל מי שתמך בי לאחר התאונה הקשה. המירוץ עצמו היה ממש טוב, נהדר עבורינו. זה היה קצת מוזר עבורי, התחלתי רע ואיבדתי את המיקום שלי, אבל אח"כ הדברים התחברו וצלחתי את המירוץ למרות שחוויתי לא מעט בעיות עם הטמפרטורה של המכונית, שמרתי דלק ולא היה כבר מה לעשות, לא יכלתי לאיים על פרננדו, אבל היה לי מזל שלמרות כל זה, הצלחתי להתגבר על וטל ולואיס לא היה מספיק מהיר כדי לעקוף אותי".
לואיס המילטון: "קודם כל ברכות לפרננדו ופיליפה. בסה"כ, היה מרוץ טוב. איבדתי מיקום והייתי במצב רע, אבל הצלחתי להתעשת ולחזור לעצמי ואני שמח שבסוף עברתי את רוזברג בדרך למקום השלישי. למרות הכל, זאת התחלה לא רעה לקבוצה שלי".