
בשני הקטבים של אמריקה יוצאים השבוע שני אנשים למשימת חייהם. שניהם שחורים, שניהם צעירים וכריזמטיים ושניהם רוצים לעשות היסטוריה. שניהם מצטיירים כמועמדים מובהקים לנצח אבל אם יפסידו הם עלולים להיחשב ללוזרים הגדולים בתחומם. לאחד מהם קוראים ברק אובאמה והוא כידוע רוצה להיות הנשיא השחור הראשון של ארה"ב. לשני קוראים לואיס המילטון והוא ינסה היום בברזיל להיות הנהג הצעיר ביותר שזוכה בתואר אלוף העולם בפורמולה 1. מי שחושב שאין שום מקום להשוואה בין הבחירות בארה"ב לבין הפורמולה 1, מוזמן להתעמת בסוגייה הזו עם מכורי מירוצים אמיתיים בתחום שישמחו להסביר לכם למה הזכייה בפורמולה אחת לא פחות חשובה לעתידו של העולם (המוטורי לפחות) מזו של אובאמה אבל גם אם אתם לא פריקים של מכוניות, ונותנים לברק אובאמה ולבחירות באמריקה את הכבוד ואת הקדימות ש(בכל זאת) מגיעה להם, עדיין מומלץ לכם מאוד להעיף היום מבט במרוץ המסכם את עונת 2008.
מירוצי הפורמולה אחת כמו הטור דה פראנס ואירועי ספורט לא קונוונציונליים אחרים הם עניין שלוקח קצת זמן להיכנס אליו, אבל אחרי שלומדים מי נגד מה אפשר בהחלט להתמכר, בעיקר כשמגיעים לשם טיפוסים גדולים מהחיים כמו לואיס המילטון ומשנים את כל חוקי המשחק (מה שעשה לאנס ארמסטרונג במקרה של הטור דה פראנס). המילטון, שנולד וגדל בבריטניה וכבר בגיל עשר הודיע למנהל חברת מקלארן שעבורה הוא נוהג עכשיו שהוא עוד יהיה נהג שלה. לואיס המילטון נקרא על שם קרל לואיס וכמוהו מצטייר כאגדת ספורט מגיל צעיר.
בשנה שעברה, שהיתה השנה הראשונה שלה בסבב הוא הובא למקלארן בתור הנהג השני שאמור בעיקר לא להפריע לנהג הבכיר של הקבוצה, פרננדו אלונסו להגן על תואר אלוף העולם בו זכה שנה לפני כן. המילטון החצוף לא ממש התחשב בציפיות האלה, הפגין ביצועים שלא נראו כמותם לנהג שנמצא בעונת הרוקי שלו
השנה הנוכחית התנהלה באופן דומה במפתיע לשנה שעברה, המילטון הוביל בבטחה והיה יכול להיות אלוף כבר היום אילולא הוענש בחומרה במספר מרוצים והופחתו לו נקודות בשל ניסיונות עקיפה פרועים. המילטון ומקלארן מחו על הקנסות אבל טענותיהם לא נפלו על אוזניים קשובות. העקיפות של המילטון הן עניין רגיש ומעורר מחלוקת אצל נהגים רבים בסבב. איש אינו חולק על העובדה שהמילטון הוא נהג מעולה ושלפחות בנהיגה על כביש רטוב אין לו מתחרים. אבל הוא לא פופולורי במיוחד על ידי יתר הנהגים שחוזרים וטוענים שהוא אגרסיבי מדי ושנהיגתו הפרועה מסכנת את יתר הנהגים. מקורביו של המילטון טוענים שהכל נובע מקנאה. "להתלונן על נהג מירוצים שהוא אגרסיבי" ציין אחד ממקורביו, "זה כמו להתלונן על חלוץ בפרמייר ליג שהוא כל הזמן מנסה להבקיע שערים".

קנאה או לא, המילטון מגיע לברזיל כאמור כשאם הוא מסיים במקום החמישי ומעלה הוא זוכה באליפות ללא קשר למה יעשו יריביו. הוא יוכל להסתפק גם במיקום נמוך יותר אם יריבו לתואר הברזילאי פליפו מאסה לא יזכה במקום הראשון. אלא שמאסה, שקבע את הזמן המוצלח ביותר במוקדמות יזנק למרוץ מהמקום הראשון ולא נראה ששום דבר לבד מתקלה טכנית יוכל לקחת ממנו את המקום הראשון למול הקהל הביתי. המילטון הצליח להגיע במוקדמות רק למקום הרביעי. אמנם על פניו הוא לא אמור להתקשות לשמור על המקום הזה בעיקר כשמאחוריו ינהג חברו לקבוצת מקלארן קובליינן שלא יקשה עליו כמובן בניסיונות עקיפה. הבעייה היא שלפני המילטון נוהג חברו לקבוצה של יריבו מאסה, קימי רייקונן. במקלארן חוששים שרייקונן ינקוט בכל מיני דרכים לא כשרות כדי לגרום להמילטון לא לסיים את התחרות מה שכמובן ייתן למאסה את הניצחון. אם המילטון ינצח יש רבים שסבורים שהוא עשוי להתחיל סבב ניצחונות שיהיה ארוך אפילו מזה של מייקל שומאכר. אבל אם הוא ישמוט יתרון מבטיח במרוץ האחרון של השנה בשנה השנייה ברציפות הוא יצטרך לעבוד קשה להוכיח לכולם שהוא לא לוזר סדרתי.