היו מתואמים עם המורים
אם נראה לכם שילדך יוזמן להוליווד בקרוב או לכל הפחות ימלא את האמפיתיאטרון בקיסריה, הצעד הראשון שכדאי לעשות הוא ללכת לדבר עם צוות בית הספר. קבעו פגישה אישית שבה תוכלו להסביר את התקוות והציפיות או כדי להגיע להסדרים בהקשר לכישרון של ילדכם.
מורים ממליצים: "הורים שחושבים שילדם יפסיד לימודים צריכים ליצור קשר עם צוות בית הספר ולראות כיצד בית הספר יכול לעזור. אנו רוצים שהילד יצליח ורוב בתי הספר מוכנים לספק משאבים ומטלות נוספות לילדים הזקוקים לכך. כדאי לבדוק מה מדיניות בית הספר לגבי חופשות מתוכננות. יש בתי ספר שמקבלים זאת בהבנה, ואילו אחרים לא." נהגו בדיפלומטיות והקשיבו למה שהמורים אומרים. קשרים טובים ביניכם לבין בית הספר הם לטובת הילד.
היו יצירתיים
כאשר צריך להסיע את הילד לאימונים לעתים קרובות, או כשחוזרים הביתה ב-10 בלילה, קשה למצוא את האיזון בין כשרונו של הילד ללימודיו. אבל זה אפשרי, כפי שמוכיח המקרה של איימי פוטר, בת 16. איימי השיגה 10 ציוני "מצוין" בתעודה ובמקביל נבחרה לנבחרת הלאומית של אנגליה בכדורסל. הפעילו את חוש היצירתיות וגם אתם תמצאו זמן.
אפשר להשיג תקליטורי הרצאות או למצוא הרצאות אינטרנטיות שהילד יקשיב להן בזמן הנסיעות. אפשר גם לשלב שיעורים ואימונים. למשל, אם הילד משחק כדורגל, סדרו 12 כדורים בשורה והציבו לילד שאלות במתמטיקה, כמו "כמה זה 12 לחלק לשלוש". הילד יתבקש לבעוט במספר הכדורים המייצגים את התשובה נכונה.
דברו עם הורים אחרים
הורים לילד מחונן או מוכשר מאוד מתקשים לפעמים לשוחח על ההתקדמות שלו או שלה עם הורים אחרים. אבל, יש עוד הורים לילדים מחוננים. ג'וזף, אב בן 36 לפסנתרן המחונן ג'וש, אומר, "לא קל להיות הורה לילד שמצטיין בתחום מסוים. הורים אחרים עלולים לנהוג בקטנוניות ולא להבין אותך. פגישות עם הורים אחרים במצב שלי מאוד עזרו לי בשנים הראשונות. פטפטנו על הילדים שלנו בקונצרטים או כשחיכינו לילדים בזמן החזרות. חלק מהם הפכו לחברים של ממש."
אנשים שיכולים להיות לצדכם ברגעים הטובים, הקשים וברגעי הספקות הם משאב חשוב מאוד שמומלץ לבחון. נסו להכיר אנשים חדשים, בקרו בפורומים הקשורים לתחום המסוים והזמינו שיבואו עם ילדיהם אליכם.
צרו כללי לימודים
למרות שלא קל לעשות את כל שיעורי הבית ולטפח במקביל את הכישרון, חשוב להעביר לילד את המסר שלימודים והשכלה הם חשובים. לין מלונדון סבורה שההסברים שנתנה לבתה הרקדנית, בקה, סייעו לילדה להבין את חשיבות שיעורי הבית ולעשות אותם.
"בקה רצתה רק לרקוד ונמאס לי כבר להתווכח איתה. בסופו של דבר, החלטתי לנקוט בגישה רכה יותר. ישבתי איתה בזמן שהכינה את שיעורי הבית, והייתי ממש מעורבת. לא הכנתי את השיעורים במקומה, אבל שמרתי על הריכוז שלה. שתינו נהנינו מאוד, אולי בגלל שזה הזמן היחיד שאנו מבלות רק שתינו."
הפסיכולוגית ד"ר לינדה פפדופולוס מזכירה לנו, "זה נהדר לעודד את הילדים להיות פעילים ולהעשיר את חייהם, אבל חשוב לזכור שמותר להחליט לפעמים שלא מוסיפים עוד לחץ. זכרו שאי אפשר להשיג הכל ביחד ולפעמים אין ברירה אלא להחליט מה יותר חשוב."