בית ספר בארה"ב מצא דרך שנויה במחלוקת להתמודד עם תופעת הבריונות ברשת: הדיילי מייל הבריטי מפרסם שבית ספר בלוס אנג'לס, שילם לחברה פרטית כדי שזו תעקוב אחר פעילות התלמידים במדיה החברתית. לפי הדיווחים, בית הספר שילם 40,500 דולר לחברת ניטור וניתוח תוכן ברשת שעקבה אחר פעילותם של 14,000 תלמידים מול מסך המחשב. החברה בדקה האם התלמידים מפרסמים תכנים המביעים בריונות, איומים לפגיעה עצמית, שימוש בסמים ואלימות ברשתות החברתיות. החברת ערכה מעקב בכל פלטפורמות המדיה החברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ויוטיוב.
המבקרים, שהתבטאו נגד בית הספר, טענו כי המעקב מהווה תקדים מסוכן שמונע את חופש הביטוי, אך רשויות ביה"ס מצידן טענו כי דווקא שמרו על בטיחות התלמידים.
לטענת חברת הניטור, החיפוש ברשת התמקד בהודעות המציינות ביטויי אלימות, בריונות, מחשבות אובדניות, גזענות והטרדות מיניות. החברה הודיעה כי אינה עוסקת בפריצה או מעקב אחר תכתובות פרטיות אלא הודעות שמפורסמות בפומבי ברשתות החברתיות.
המעקב התקבל אצל התלמידים בתגובות מעורבות, חלקם טענו כי הדבר יסייע במניעת בריונות ואחרים הביעו את זעמם על בזבוז כסף למטרות אלו. "לא ברור מדוע יש להוציא סכום כסף גדול כל כך על תוכנית זו במקום להשקיע אותו בסבון בשירותים ואוכל איכותי". תלמיד אחר צייץ בטוויטר, "כסף לחברת מעקב יש, אבל ספרי לימוד בכיתה אין, ומורים צריכים להדפיס את החומר הלימודי על דפים?!".