גונדולה בוונציה (צילום: Sakchai Lalit | AP)
ספינות קרוז גדולות לא יורשו לשוט בתעלות צרות|צילום: Sakchai Lalit | AP
האם ספינות הקרוז יסולקו מתעלות השיט בונציה? השר האיטלקי להגנת הסביבה, אנדריאה אורלנדו, הציע תקנות חדשות לתעבורה ימית בתעלת ונציה, הקאנל גראנדה לאחר שתייר גרמני נמחץ למות בשייט בגונדולה באיטליה. יואכים ווגל, בן 50, פרופ' למשפט פלילי, התנגש לפני כשבוע עם הגונדולה בה הוא שט באוטובוס ימי.

התאונה הטרגדית גרמה לרשויות באיטליה לחוקק תקנות בטיחות חדשות במים ולכונן מערך שייט מסודר בתעלה הגדולה בונציה על מנת להקל על תנועת הספינות בשעות העומס. התושבים בונציה התגאו עד כה בנוכחות המרשימה של ספינות השייט שעברו בלגונה בפרק זמן כה קצר.

מגבלות התנועה החדשות כוללות מספר תקנות: תקנה אחת תמנע מספינות במשקל 500 טון להגיע לסביבת תעלות צרות כגון המקדש הימי בין סרדיניה וצפון-מזרח איטליה. תקנה אחרת מגבילה את מספר כלי השייט שמורשים להיכנס ללגונה באותו פרק זמן.

השר האיטלקי להגנת הסביבה סיפר על התקנות החדשות, "תמיד יהיה מרווח זמנים בין הספינות השטות בלגונה. הבעיה היא לא רק הנוכחות של אניות ענק אלא נוכחות של ספינות רבות בלגונה באותו הזמן". השר הוסיף כי מספר ספינות השייט שעוברות מול קתדרלת סנט מרקס גדל ב70% בשנה זו בלבד.

לוביסטים מחזקים את המהלך של הממשלה וטוענים כי הספינות הענקיות בנויות לרב מ-10 קומות ועשויות לשחוק את היסודות השבריריים של העיר. "התנועה הערה של כלי השיט עלולה לגרום להצפה ברחבי העיר ונזק למערכות האקולוגיות של הלגונה", הם מדגישים.