פרנקופילים ואוהדי הפטיסרי הצרפתי יוכו בהלם למשמע החדשות האחרונות מצרפת: הבגט המוכר, הידוע בצורתו המאורכת ובשכבה החיצונית הקשה והקריספית שלו, עוד להשתנות. סמלה הגסטרונומי של צרפת לא נמכר יותר במתכונתו הרגילה: מרבית המאפיות בפריז החלו לאחרונה למכור אותו כאשר הוא אפוי למחצה ורך הרבה יותר מהרגיל. הסיבה: ככה הצרפתים מעדיפים.
רמי הלוין, בעל בלוג מאפיות פריזאיות, מעדכן בבלוג שלו כי 184 מתוך 230 בתי המאפה בפריז התחילו למכור את הבגט בוורסיה הרכה והחדשה שלו, וזאת, לדבריו, במטרה להתאים את הלחם הצרפתי האייקוני לטעם הלקוחות. מסתבר, שהצרפתים בכלל לא אוהבים את הלחם שלהם קשה כל כך: דומיניק אנרקט, אופה ברובע ה-16 של פריז, טוען כי הוא מוכר 1,500 בגטים בכל יום - ואת רובם הוא לא היה רוצה לאכול בעצמו.
הבגט שבר לצרפתים את השיניים
השינוי המפתיע בטעם הקהל עורר תגובות זועמות במדינה. "פריכות היא הסימן המסחרי של הלחם הצרפתי", אמר הסופר וחובב הבגטים ז'אן פיליפ דה-טוניק. "זוהי פגיעה באחד מסמלי המורשת הלאומית הצרפתית", מחה גם סטיבן קפלן, פרופסור באוניברסיטת קורנל. בנוסף, תזונאים בפריז מזהירים מפני אכילת הלחם החדש: לחם שאינו אפוי מספיק, לטענתם, עלול לגרום לתופעות לוואי כמו צרבת וגזים; העיכול שלו דומה לעיכול של מסטיק, והוא אינו מומלץ לבריאות.
צריכת הלחם בצרפת נמצאת בירידה מאז שנת 1950, אבל הלחם הוא עדיין מצרך נפוץ בכל בית צרפתי: מרכז המחקר הצרפתי "קרידוק" מצא כי 98% מהצרפתים אוכלים לחם כל יום. למרות הכל, הצרפתים נחשבים לחובבי באגט מושבעים, והוא מהווה 75% מכלל צריכת הלחם.