לנוסעים באיילון ציפתה הבוקר הפתעה: על אחד משלטי החוצות הענקיים המוצבים לצד הכביש בסמוך למחלף שד' רוקח, התנוססה תמונתו של אביעד משה, החשוד בניסיון לרצח אשתו שירה במצפה רמון בשבוע שעבר. התמונה היא המהלך הראשון בקמפיין מימון המונים בשם #faceit, שעלה באתר Beactive ומטרתו לגייס כסף לפרסום תמונותיהם של המואשמים בתקיפת נשים ובתקיפה מינית על שלטי חוצות מרכזיים ברחבי המדינה. בהמשך צפויות גם להתפרסם תמונותיהם של הנאשמים במקרה האונס הקבוצתי באילת.
מאחורי הקמפיין עומדת מיכל לוברבום, עיתונאית בת 25 מתל אביב, שחיפשה דרך מקורית למנוע מסיפורי אלימות נגד נשים לרדת מסדר היום הציבורי. "אני עובדת בתקשורת ויודעת איך אייטמים עובדים, איך החדשות ממשיכות, וידעתי שתוך כמה שבועות המקרה ישכח והם ימשיכו בחיים שלהם. אמרתי לעצמי, בואו נשים את הפנים שלהם במקום מרכזי כדי לא לשכוח מי הם ולא לאפשר להם להמשיך הלאה", היא אומרת היום בשיחה עם mako.
"אלא שבינתיים עברו כמה שבועות ואנחנו כבר בלב הסערה החדשה שנוגעת לאלימות נגד נשים, אילת כמעט נשכחה והחלטתי להעלות את הקמפיין למרות שהסכום של מימון ההמונים לא גוייס במלואו. היום עלינו עם התמונה של אביעד משה, מחר תעלה תמונה של החשודים באונס באילת וביום שישי תעלה תמונה נוספת של חשודים או אשמים אחרים. המטרה פה היא לראות איזושהי אחריות ציבורית".
בכדי שתוכל להמשיך לפרסם את התמונות בשלטי חוצות ממשיכה מיכל לבקש את עזרת הציבור בקמפיין מימון ההמונים שעד כה גייס כ-33 אלף שקלים מתוך 70 אלף השקלים ששמה לה למטרה לגייס. "כרגע נתנו לי הנחה אבל אני חייבת להצליח לגייס את הכסף הזה בשביל להמשיך, אני עושה את זה לגמרי לבדי".
עוד הוסיפה מיכל כי "זו האחריות שלנו לא לתת למקרים דומים לקרות בעתיד, אנחנו לא יכולים יותר להבליג ולהמשיך הלאה עד לסערה הבאה. בשנת 2020 יש לנו את הכלים להילחם בתרבות האונס והאלימות כנגד נשים ולהרתיע את האנס או התוקף הבא. המטרה של תליית השלט היא לדאוג שאף אחד לא ישכח את האנשים האלה לעולם. שהפנים שלהם יהוו תזכורת עבורנו כחברה שאנחנו חייבים לעצור את הכל מלכת, ככה מתחיל ריפוי ושינוי חברתי".