מפעם לפעם מופיעות פרסומות שבוחרות להציג נשים בצורה מאוד מסוימת. הפעם זו חברת "איניפניטי בית להשקעות", שאותה יצרו במשרד הפרסום "אהוי קריאיטיב" - שהחליטה להציג נשים מבוגרות כמיושנות וככאלה שלא יודעות לדאוג ולטפל בכספים שלהן: "כבר שנים שקרנות הפנסיה הזקנות לא באמת סופרות את הלקוחות שלהן, גובות דמי ניהול גבוהים ומתנהלות בשיטות שהיו רלוונטיות בניינטיז", נאמר בפרסומת, שבה מופיעה אישה מבוגרת שאותה סוחב על גבו בחור צעיר. "הגיע הזמן לעבור לקרן הפנסיה הצעירה של אינפיניטי, שעובדת בגישה חדשנית וייחודית. עם תנאי VIP לכולם. בקיצור, הרווח כולו שלך". יש לציין כי בהמשך הפרסומת מציגה החברה את ה"נבחרת הצעירה" שלה, ובה, באופן מפתיע – מופיע גם אדם מבוגר – רק שהוא גבר.
"יש פה אמירה מיזוגנית נגד נשים מבוגרות", אומר יעל יחיאלי, מייסדת מיזם 5050 שותפות ושוויון מגדרי, בשיחה עם mako. "בזמן שכל הזמן הפרסומות מציעות לנו, הנשים, לעשות ניתוחים כדי להיראות צעירות, פה יש מסר חד משמעי שלזקנות אין מקום בתרבות, במקום שיהיה לנו כבוד לזקנה, מציעה הפרסומת להחליף את האישה הזקנה בצעירה, ומציגה את האישה המבוגרת כעול על הגבר הצעיר והחסון".
"פנסיה היא סוגיה כלכלית מעמדית, זה נושא שמעסיק לא מעט מהחברה הישראלית. להרבה נשים יש פחות פנסיה בגלל שעבדו פחות במהלך החיים, ובחלוקה של קריירה ומשפחה הן היו בצד של המשפחה, ולכן הרוויחו פחות במהלך החיים ולכן גם בזקנה יהיה להן פחות כסף", ממשיכה יחיאלי, "זו סוגיה כואבת מאד שנשים רבות לא לוקחות בחשבון".
יחיאלי, לדבריה, פנתה לאינפיניטי בדף הפייסבוק שלהם בטענה על הפרסומת: "כעבור כמה שעות רציתי לראות אם יש תגובה וגיליתי שנחסמתי. כתבתי על זה פוסט וביקשתי מכל מי שזה מפריע לה לכתוב שם, מסתבר שכל מי שהגיבה וכתבה - התגובה נמחקה, ומי שהעירה נחסמה. אנחנו נמצאות בתוך מלחמת תרבות בין החפצה של נשים מצד אחד לבין מי שדורשות להפסיק להתייחס אלינו רק כגוף מצד שני. כמו שאמרה הפמיניסטית האמריקאית של שנות ה-80 מארי שר: 'פמיניזם זו מחשבה רדיקלית שנשים הן גם בנות אדם'. אנחנו במאבק שיפסיקו להתייחס אלינו הנשים בגלל הגוף שלנו".
יחיאלי, כאמור לא לבד, והרשת געשה בתגובות ובפוסטים. "כאילו שחסרה סביבנו גילנות, בעיקר כלפי נשים, ואז מגיע בית השקעות ובשם 'הצעירוֹֹּת' שם אישה מבוגרת על כתפי גבר צעיר' ובפיה משפטים 'פולניים' לעילא", אומרת ליאת זנד, עיתונאית ומנהלת שותפה בקהילת ON FIRE - נשים מדברות עם נשים, "מה היה הבריף לפרסומת הנוראית הזו ומי אישר אותה שם, באינפיניטי? בינתיים, במציאות העכשווית צעירים נדרשים לעזרת ההורים שלהם כדי לגמור את החודש וגם זה רק במידה והואילו לצאת לחיים האמיתיים ולא להישאר אצל ההורים בבית עד החתונה. אז מי כאן נשען על מי? ראוי להזכיר לאינפיניטי בית השקעות שהכסף בעולמנו נמצא בעיקר אצל הבוגרים יותר, אבל מעבר להכל, שהחיים לא נמצאים רק בידיים של בני 20 וקצת שעושים דיגיטל. אנחנו מבקשות שתרדו לנו מהגב ותורידו את הפרסומת המבזה הזו כי לא כל פרסום הוא טוב ולמען היקום, ואולי גם תשכרו יותר מנהלות נשים שיאפסו אתכם?".
מחברת איניפינטי נמסר בתגובה: "באינפיניטי דוגלים בשוויון מגדרי ובהומור בריא. מסתבר שהקמפיין שלנו מצליח ונוגע בדיוק בנקודות החולשה של קרטל קרנות הפנסיה הוותיקות עד כדי כך שהוא גורם להן להשתלח בנו תוך שימוש ציני במאבק צודק לשוויון מגדרי כמנוף לניגוח עסקי. לראשונה, אחרי שנים רבות של חוסר שקיפות וחוסר שוויון, קרן הפנסיה הצעירה של אינפיניטי מביאה מהפיכה אמיתית לתחום: הפנסיה היחידה בישראל המציעה תנאים מצוינים ושוויוניים לכל אישה וגבר בכל גיל ובכל רמת הכנסה ועם תמהיל דמי ניהול אחיד והנמוך בישראל (בניגוד לפנסיות מתחרות). לכן אין זה פלא שקרנות הפנסיה הוותיקות חוששות מהבשורה שלנו ופועלות לסכל את המהלך. אנחנו מבטיחים להמשיך ולהגן על הזכויות הבסיסיות של כל חוסכת וחוסך לפנסיה בישראל ולא לתת לשום ארגון או מוסד ותיק וגדול ככל שיהיה להשתיק אותנו בשליחות זו".
מחברת אהוי קריאטיב נמסר בתגובה: "באהוי מאמינים בשוויון מגדרי ובהומור בריא"