כולנו כבר יודעות היטב שלהרים חתונה בימינו הוא עסק יקר: זה מתחיל כמובן בכסף הגדול שיוצא על המקום והספקים, אבל ממש לא נגמר שם. מה עם השמלה המושלמת והנעליים שיתאימו לה בול? ועד הההינומה, התכשיט לשיער ויתר אקססוריז. עמוד פייסבוק חדש מבקש לתת מענה מעניין ליוקר החתונה. הכירי את "הכל לכלה השאלה ומסירה" שמציע בדיוק את זה: להשאיל ולמסור כל דבר שקשור לכלה ופונה בעיקר לנשים שלא יכולות להרשות לעצמן את העלויות הכבדות.
לעוד כתבות בערוץ הנשים:
>> מתחתנים? ההוצאות שלא חשבתם עליהם
>> "הייתי עושה הכול שוב ובדיוק אותו דבר"
mako נשים: מחכות לך בפייסבוק
"התחלנו בעבודת קודש של גיוס ספקים על מנת לסייע לזוגות מעוטי יכולת"
עדן סלימאן גיל, 24, מנהלת תוכן אתר מכירות וסטודנטית לכלכלה ולוגיסטיקה נישאה גם היא ביולי של שנה שעברה, וגם בה עברה מחשבה דומה בעת תכנון החתונה. "הצטרפתי לכל מיני קבוצות של זוגות מאורסים בפייסבוק, שמטרתן לתת טיפים ועזרה בכל מה שקשור לארגון החתונה. שמתי לב שזוגות מעוניינים למסור או להשאיל אביזרי חתונה וחשבתי לפתוח דף פייסבוק שיאגד ויתווך בין כל האנשים שמעוניינים למסור ולקבל. את ג'נט הכרתי בקבוצת מאורסים בפייסבוק וביחד הקמנו את הדף. מעבר לכך שהעמוד נותן מענה במסירה והשאלה של פריטים, אנו גם מאתרות זוגות מעוטי יכולת ומציעות להן עזרה יזומה".
מכיוון שעדן שכרה את שמלת הכלה שלה ולכן לא יכלה למסור אותה, היא כן הציעה למסור פריטים אחרים כמו נעלי הכלה שלה. "לא מצאתי שימוש בהן וזה הרגיש לי הכי נכון לתת למישהי אחרת".
"אל תשכחו שמדובר בפריטים שהיו בשימוש רק לכמה שעות"
"זה ידוע שברגע שזוג אומר שהוא מתחתן, המחיר ישר קופץ משמעותית", מסבירה ג'נט. "מהר מאוד הבנתי שלא כל אחת יכולה לממן את ההוצאה הזאת, ואם יש באפשרותי לעשות דבר קטן שישמח חתן כלה זה סיפוק אדיר. לא רציתי שהשמלה תעלה עובש בארון וגם לא רציתי להילחם כדי למכור אותה במחיר שלא יספק אותי. לכן,החלטתי שאני משאילה את השמלה גם כדי שאוכל להרגיש למי אני מעבירה את השמלה (קשר ישיר עם הכלה והרגשה אדירה של סיפוק) וגם כדי לדעת שאוכל לסמוך על אותה אחת שהשמלה תישמר ותחזור אליי, כי בכל זאת אני רכושנית כלפי השמלה שלי". עדן מסכימה: "הכסף שאקבל בעבור המכירה הוא קטן לעומת ההרגשה שהצלחתי לעזור לכלה".
"יש מחשבה מעוותת של כלות שהן רוצות ללבוש חדש ביום החתונה, על אף שמדובר בכמה שעות בודדות. אבל הן שוכחות שלא פעם השמלה שהן רוכשות בסלוני הכלות נלבשה כבר בעבר על ידי שמונה כלות לפחות והכול נעשה מאוד מסחרי ויקר", מבהירה ג'נט. "יש כלות שכשמוסרים להן את הפריטים, מיד נעלמת המחשבה על 'האם זה משומש או חדש'. וניכר שיש ביקוש למיזם של השתיים. "מדי יום אנחנו מקבלות פניות לסיוע לכלות או כאלה שמתעניינות ורוצות להשאיל אביזרים או שמלות", אומרת ג'נט. "במקביל יש גם נשים מדהימות שמפרסמות שמלות למסירה או השאלה וספקים שמתנדבים". מטרתן, הן אומרות, היא "להגיע לכמה שיותר כלות שצריכות וגם כאלה שימסרו או ישאילו את השמלות והאביזרים שנותרים ברשותן".
"אני ממליצה לכלות אחרות להשתתף ולעזור, גם על מנת להוזיל עלויות ובשאיפה שאם זה יתפתח למימדי ענק אולי יהיה שינוי במסחריות והניצול של זוגות מתחתנים", אומרת ג'נט. ועדן מסכמת: "נתינה היא דבר נפלא ואני תמיד בעד לתת ולהעניק למי שצריך".